Müzik

Ahmet Koç yeni albümünde klasiklere yine kendi yüreğindeki müzikselliği katmaya devam ediyor : Ahmet Koç – Pastoral…

Ahmet Koç yıllar içinde hem usta bir bağlama icracısı ve müzik yönetmeni olarak, hem de pek çok enstrümantal albüme imza atmış bir müzisyen olarak, pek çok başarılı çalışmayı dinleyicilerle buluşturdu. Koç’u geçtiğimiz yıl hem Narcos dizisinin müziği ‘Tuyo’nun hem enstrümantal hem de Mami yorumuyla ‘Sevgiliyiz Hala’ versiyonuyla (bu iki eserin ‘Paradoks’ ve Sözün Bittiği Yer albümleriyle birlikte yer aldığı ‘Evvel Zaman İçinde’ isimli setle) hem de Burhan Bayar ve Erdinç Şenyaylar ile devam ettiği İstanbul Ses Kayıt’ın ikinci albümü ‘Nar’ ile dinleyicilerle buluşmuştu. Şimdi ise Koç’un önceki albümlerinde de yer verdiği gibi tamamen klasik eserlerden oluşan yeni bir enstrümantal albümü DMC etiketiyle yayınlandı : Pastoral…

Albümün aranjörlüğünü ve müzik direktörlüğünü Ahmet Koç üstleniyor. Ada Stüdyo’da İhsan Apça ve Özgür Özkan Mete tonmaisterliğinde kaydedilen albümün mastering çalışması da Özgür Özkan Mete’ye ait.

Albüm, Shostakovich Dmitrij Dmitrievich’in ‘Second Waltz’ıyla açılıyor. Koç’un bağlamasının ön planda başlayıp Sergio Romano’nun akustik davulu ve Vugar Gurbanov, Mehmet Yasemin, Rüstem Mustafa, Hakan Güven, Emre Merallı ve Murat Gürol’un kemanları, Verda & Bora Kayalar’ın viyolaları ve Nilgün Yüksel ile Özer Arkun’un çellolarıyla dengelendiği eserde Ali Koç’un flütü ile klavyesi ve Eyüp Hamiş’in neyi de yer yer öne çıkıyor. Erdem Sökmen’in klasik gitarı da dahil oluyor ve İsmail Soyberk’in basıyla altyapıyı tamamlıyor. Ahmet Koç’un bağlaması esere farklı bir tını katıyor.  Ardından, Franz Schubert’in ‘Serenade’ı geliyor. Koç’un bağlaması ve Sökmen’in gitarıyla başlayan eserde Soyberk’in bası da yer yer öne çıkarak yaylılar ile dengeleniyor ve Ali Koç da klavyesiyle eserin duygusunu güçlendiriyor. Koç’un bağlamasındaki tiz tınılar başarılı. 

Sırada, Paganini’nin ‘4. Violin Concerto (Intro)’ var. Yaylılar ve Romano’nun akustik davulunun önde başladığı ve Koç’un bağlamasıyla dengelendiği eserde Koç’un bağlama solosu başarılı. Ardından, Tomaso Albinoi & Remo Giazotto eseri ‘Adagio’ geliyor. Sergio’nun akustik davulunun yaylılar ve Koç’un bağlamasıyla dengelendiği eserde Soyberk de basıyla eseri destekliyor. Koç da klavyesiyle eseri güçlendiriyor ve Sökmen’in gitarı da yer yer öne çıkıyor. Eserdeki ton değişimi eseri canlı kılıyor. Koç’un bağlaması esere farklı bir anlayış katıyor ve bu bağlamda albümden öne çıkacak eserlerden biri oluyor.

Albüm, De Senneville Paul Marie Andre eseri ‘Mariage D’Amour’ ile devam ediyor. Sökmen’in gitarı ve yaylılara dahil olan Koç’un bağlaması öne çıkarak Romano’nun davuluyla dengeleniyor. Ali Koç da klavyesiyle eseri destekliyor. Soyberk’in bası da altyapıyı tamamlıyor. Ahmet Koç’un bağlama bitirişi başarılı. Ardından Jean Patrick Gastone Andre Capdevielle eseri ‘Spente La Stelle’ geliyor. Gürkan Çakmak’ın duduk solosuyla başlayan eserde yaylılar ve Koç’un bağlamasına Tuncer Tunceli de elektrosu ile dahil oluyor ve esere Rock tınılar katıyor. Ali Koç’un klavyesi de Romano’nun davulu ve Soyberk’in basıyla birlikte yer yer öne çıkarak eseri destekliyor. Orta kısma doğru Hamiş de neyiyle dahil olarak Çakmak’ın duduk eşliği ile uyumlu bir şekilde ilerliyor. Son kısımda Ahmet Koç’un sazbüş solosu başarılı. 

Sırada, Georges Bizet’in Carmen’inden ‘Habanera (From Carmen)’ geliyor. Koç’un bağlama açışıyla başlayan ve yaylıların uyumuyla devam eden eserde Romano’nun davulu da altyapıyı güçlendiriyor. Klasik bir esere bağlamanın eklenmesinin oluşturduğu farklı müzikselliğin sergilendiği güzel bir örnek oluyor. Ardından Pierpaolo Guerrini & Paolo Lucianni eseri ‘Melodramma’ geliyor. Sergio’nun davulu ve bağlama-yaylı-piyano uyumuyla başlayan eserde Soyberk de basıyla eseri güçlendiriyor. Orta kısımda Sergio’nun elektronik ritmleri esere güncel bir anlayış katıyor.

Son iki eserden ilki, Andrew Lloyd-Webber eseri ‘Phantom Of The Opera’ bağlama-yaylı-davul uyumuyla başlayan eserde Ali Koç da klavyesiyle yer yer öne çıkıyor ve Tunceli’nin elektrosu ve Soyberk’in basının rock tınılarıyla dengeleniyor. Eserdeki ton değişimleri eseri canlı tutuyor. Ahmet Koç’un sazbüşü de eseri tamamlıyor. Son eser ise Cocciante Riccardo Vincent eseri ‘Belle’ Ali Koç’un piyanosu ve Sökmen’in gitarına Özer Arkun’un çellosu ve Hamiş’in neyinin eklenmesiyle başlayan eserde Koç’un bağlaması öne çıkıyor ve Romano’nun davulu da eseri destekliyor. Orta kısımda Koç’un sazbüş solosu başarılı ve Tunceli de elektrosuyla esere rock tınılar katıyor. Eserdeki ton değişimi eseri bu eserde de canlı tutuyor ve son kısımda Ali Koç’un klavyesiyle sonlanıyor.

Ahmet Koç, yeni albümü ile kendi alanlarında başarılı bir müzisyen kadrosunun da desteği ile, klasiklere yine kendi yüreğindeki müzikselliği katmaya devam ediyor.