Müzik

Akçıl, sevilen bestelerinin yanı sıra yeni bestelerini de isabetli yorumcu seçimleri ile konsept bir albümde bir araya getiriyor : Sinan Akçıl – Piyanist…

Pop müziğinde hem kendi yorumladığı hem de diğer sanatçılara verdiği şarkılarla uzun yılları geride bırakan Sinan Akçıl, bu sefer hem daha önce şarkılarını okumuş hem de pop müziğin günümüzdeki sevilen sanatçılarını kendi besteleriyle bir araya getirdiği bir konsept albümü, DMC & Lets Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu : Piyanist…

Sinan Akçıl’ın prodüktörlüğünü üstlendiği, Doğulu Production stüdyosunda kaydedilen albümde genel sound direktörlüğü ve (Çok Sevmek Yasaklanmalı ve Güzel Karım’ın mixi hariç) mix Aliş Kaygusuz imzası taşırken mastering ise üstte belirttiğim iki eserin mixini üstlenen Koray Püskül tarafından yapılmış. Belirtilen eserler haricindeki düzenlemeler Sinan Akçıl’a ait. Albüm, ayrıca Mart ayında kaybettiğimiz ud virtüözü Yıldıran Güz’ün de yer aldığı son kayıtlardan biri olduğundan dolayı de ayrı bir önem taşıyor.

Albüm, Sinan Akçıl’ın albüm için bestelediği (ve albümün çıkış teklisi olan) Mustafa Ceceli ve İrem Derici ile düet yaptığı eseri “Çok Sevmek Yasaklanmalı “ ile açılıyor. Ceceli düzenlemesi olan, Akçıl’ın piyanosu ve Ceceli’nin yorumuyla başlayıp Derici ile devam eden eserde, elektronik ritm ve klavye fon da eserin duygusunu destekliyor. Derici’nin çift ses vokali de eseri güçlendiriyor. Orta kısımda yaylılar ve klavyenin uyumu başarılı. Ardından, Akçıl’ın ilk olarak Ajda Pekkan tarafından seslendirilen eseri “Arada Sırada” Sibel Can yorumuyla geliyor. Ali Yılmaz’ın curası ve Akçıl’ın piyanosuyla akustik bir anlayışla başlayan eserde elektronik ritmler de yer yer dahil oluyor ve Şenol Arkun’un çellosuyla dengeleniyor. Eser bildiğimiz hareketli yapısından farklı olarak daha duygusal bir yapıya bürünmüş. Birkan Şener’in bası da Hüseyin Pulant’ın klarnetiyle eseri tamamlıyor.

Sırada, Ferhat Göçer yorumuyla bildiğimiz “Kızım” Berkay yorumuyla geliyor. Akçıl’ın piyanosuyla akustik olarak başlayan eserde Berkay’ın vokali öne çıkıyor ve geri vokaller de eseri destekliyor. Piyano-davul-bas uyumu da esere caz tınıları katıyor. Yıldıran Güz’ün ud solosu başarılı. Ardından, İzel yorumuyla dinlediğimiz ve Kibariye’nin 2008 yapımı albümüne ismini veren “Anlayamazsın” Ece Seçkin yorumuyla geliyor. Akçıl’ın piyanosuyla başlayan eserde Memduh Akatay’ın perküsyonları piyano ile uyumlu ilerliyor ve Özdemir Güz’ün solo kemanı da eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda keman ve Seçkin’in vokalinin uyumu başarılı.

Ardından, Hande Yener yorumuyla bildiğimiz “Bi Gideni Mi Var” Simge yorumuyla geliyor. Akçıl’ın piyano-Arkun’un çello ve Simge’nin vokal uyumuyla başlayan eserde Akçıl da geri vokalde Simge’ye eşlik ediyor ve geri vokallerde de çelloyla dengelenerek eseri tamamlıyor.

Albüm, Ebru Yaşar’dan dinlediğimiz “Kararsızım”ın İzel yorumuyla devam ediyor. Akçıl’ın piyanosu ve Doğukan Aydın’ın elektrosuyla başlayan eserde Arkun’un çellosu da eseri destekliyor. Orta kısımda elektro-çello ve İzel’in vokalinin uyumu başarılı. Klavye fon da eseri tamamlıyor. Ardından, Ebru Gündeş yorumuyla bildiğimiz “Ağlamayacağım” Serdar Ortaç yorumuyla geliyor. Akçıl’ın piyanosu, Ali Yılmaz’ın udu ve Hüseyin Pulant’ın klarnetiyle dengeleniyor. Ortaç da çift ses vokaliyle eseri güçlendiriyor, Akatay’ın perküsyonları ve Akçıl’ın geri vokali de eserin duygusunu destekliyor.

Sıradaki eser, albümün yeni eserlerinden; Mustafa Ceceli yorumu ile “Eve Giremiyorum” Akçıl’ın piyanosu ve Ceceli’nin şiir kısmıyla başlayan eserde Akçıl klavye fonuyla da eseri destekliyor ve Ceceli çift ses vokaliyle de eserin duygulu yapısını ortaya çıkarıyor. Ardından, İzel’in seslendirdiği “Gurur” Fettah Can yorumu ile geliyor. Akçıl’ın piyanosu, ud ve ritmlerle ilerlerken Fettah Can’ın geri vokali de yer yer öne çıkıyor. Akatay’ın perküsyonu da eseri Şener’in basıyla birlikte destekliyor. Son kısımda Akçıl da geri vokaliyle eseri tamamlıyor.

Son üç eserden ilki, Ebru Gündeş’in seslendirdiği “Bir Devir Bitti”nin Irmak Arıcı yorumu oluyor. Akçıl’ın piyanosuyla başlayan eserde Irmak Arıcı’nın pek çok teklisinde olduğu gibi Ali Yılmaz’ın elektro bağlaması öne çıkıyor ve elektronik davul ile dengeleniyor. Arıcı çift ses vokaliyle de eseri desteklerken Akatay da perküsyonuyla dahil olurken Akçıl da geri vokaliyle nakaratta ve orta kısımda Arıcı’ya eşlik ediyor. Şener’in bası da eseri tamamlıyor.

Ardından, Hande Yener’in 2011’deki albümüne ismini veren “Teşekkürler” İrem Derici yorumu (Sinan Akçıl düeti olarak) geliyor. Akçıl’ın piyanosu ve Derici’nin vokaline klavye fon ile Aydın’ın elektrosu dahil olarak başlayan eserde, Ceceli de geri vokallerde Derici’ye destek oluyor. Elektronik ritmler de orta kısma doğru öne çıkıyor. Orta kısımda klavye-piyano solo başarılı ve Akçıl esere yorumuyla dahil oluyor.

Son eser ise, albüme özel bir başka eser “Güzel Karım” Akçıl’ın solo olarak seslendirip Sinan Ceceli ile düzenlediği eserde Aydın’ın gitarları ve perküsyon-klavye fon-klarnet ile başlayan eserde Akçıl da piyanosuyla ve çift ses vokaliyle-geri vokal desteğiyle eseri güçlendiriyor. Son kısımda Pulant’ın klarnet solosu başarılı.

Akçıl, eserlerin sahibi olarak sanatçılarla daha ziyade piyanosuyla ve vokalleriyle yer aldığı samimi bir ortam gerçekleştirirken, sevilen bestelerinin yanı sıra yeni bestelerini de isabetli yorumcu seçimleri ile konsept bir albümde bir araya getirerek yılın başarılı konsept albümlerinden birisine imza atıyor.