2022’nin Türk Edebiyatı-Öykü alanında yayınlanan ilk öykü kitaplarından biri, Çağdaş Küçük’ün Epona Kitap’tan yayınlanan ilk öykü kitabı “Yarın FM” oldu. Bu kitap ile birlikte on altıncı öykü kitabını yayınlayan Epona, ilk on beş kitapta editör olarak Onurhan Ersoy ve Tugay Kaban ile çalışmışken, şimdi ise on altıncı kitapla birlikte editör olarak geçtiğimiz aylarda 2021 Yaşar Nabi Nayır Öykü Ödülü’nü “Çirkin Sevgilim” dosyasıyla kazanan Mehmet Fazlı Gök’ün ismini görüyoruz. Bununla birlikte Zeynep Sude Taş da düzeltmenliği üstlenmiş.
12 öyküden oluşan kitap, “Kar Golleri Kesti” ile açılıyor. Köyü ve köy kahvesinin insanlarını güzel bir gözlem ve dönemin kendine özgü özellikleri ile anlatırken, kitabın ismindeki gibi bir radyocu imgesi de var. Ardından “Sahur”da bir çocuğun gözünden çekirdek ailesi ve teyzesinin Ramazan ayına bakışı bir çocuk naifliğiyle anlatılıyor. “Lüzumsuzsa Söndür” ise ismini tasarruf konusunda takıntıları büyük olan bir karakter Cem’den alırken bu durumun açtığı komik durumları sinematik bir kurguyla bir röportaj haliyle anlatıyor. “Sihlrli Karyola” babaanne kaybı ile bir araya gelen torunlardan birinin gözünden çocukluktan kalan bir şakanın akla gelişi arka plan anlatımıyla zenginleşirken “Hemzemin Geçit”te ise okuyucuyu bir öğrencinin gözünden büyüme hayalleri ve İngilizce hocası ekseninde ilerleyen, bununla birlikte okuyucuya bırakılan belirsiz bir son bekliyor. “Damla Damla Günler” öykü atölyesine katılan bir adamın kendisini hem yazmaya hazır hissetmek için günlük tutmaya başlaması hem de oradakilerle olan kültürel altyapısını karşılaştırmasının yer yer komik anlatımı olarak ilerlerken “Manastır Tepeleri” çocukluktan günümüzü bir manastır ekseninde gençlik ve yaşlılığın kısa ancak çarpıcı bir karşılaştırması oluyor.
“Bir Düğün Gecesi” kitabın en esprilli öykülerinden birisi. Beklenmedik zamanda keşfedilen bir yerdeki esnaf muhabbetleri ve evli çiftlerin olağanlaşmış muhabbetlerinin mizah dozu yüksek başarılı bir örneği. Bir önceli öyküdeki Çörçil de “borçlu” olarak karşımıza çıkıyor. Bu öykünün ardından bu defa dram dozu yüksek bir öykü “İz” geliyor. Psikolojik sorunlar yaşayan bir öğretmenin kısa ve vurucu anlatımından sonra yine esprili bir öykü “Berberde” kalp krizi geçiren bir adamın berbere gelmesi ve tanıdığı tiplerin bir arada olan durumunu anlatıyor.
Son iki öyküden ilki, kitaba adını veren “Yarın FM” oluyor. Bir köyde kendi imkanlarıyla radyo vericisiyle bir radyo kuran gencin hem radyo politikasının dinleyicilerle ve isteklerle bağdaşmaması, hem de bir gurbetçi istek sahibi kıza duyduğu sevdanın naifliğinin anlatıldığı öykü, kitabın en uzun öyküsü olarak güzel bir akıcılığa sahip. Son öykü “Maradona” ise yine naifliği bu sefer bir çocuk üzerinden, bir çocuğun Maradona’ya yazdığı umut dolu bir mektup ile anlatıyor.
Küçük, ilk öykü kitabında hem esnaf, kahvehane-kıraathane muhabbetini, hem de hayatın içinden yerel veya kentli pek çok insan tipini güzel bir şekilde gözlemlediğini kanıtlıyor. Bu bağlamda Küçük güçlü bir bakışla alınan karakterleri okuyucuda başarıyla ete kemiğe büründüren bir ilk öykü kitabını bizlerle buluşturuyor.
Yorum Ekle