Müzik

Korel, 4 yıl aradan sonra serinin ikinci albümüyle şarkıların ruhuyla yeniden özdeşleşmeyi başarıyor : Aykut Gürel Presents Bergüzar Korel Vol.2…

Yıllar içinde hem müzisyen hem de prodüktör olarak pek çok çalışmaya imza atan Aykut Gürel, 2016 yılında “Aykut Gürel Presents” serisiyle ilk önce Bergüzar Korel’e 12 Sezen Aksu şarkısını usta bir müzisyen kadrosunu bir araya getirerek başarılı bir albüme imza atarken, aynı yıl içinde Selçuk Yöntem ile de bir şiir albümü yapmıştı ve seri 2018 sonunda yine bir başka başarılı oyuncu Gökçe Bahadır ile devam etmiş; bir dönemin sevilen şarkıları Gökçe Bahadır’ın yorumuyla da bütünleşerek halen dinlenen bir çalışma ortaya çıkmıştı. Şimdi ise Gürel, seriye ilk başladığı Bergüzar Korel ile 4 yıl sonra İrem Records & DMC etiketiyle yeniden bir araya geliyor : Aykut Gürel Presents Bergüzar Korel Vol.2…

Aykut Gürel’in yapımcılığı ve müzik direktörlüğünde hazırlanan albümde, piyanoda Gökhan Varol, gitarda Tolga Şanlı, tenor ile soprano saksafonlarda Çağdaş Oruç, davulda Onur Alatan ve perküsyon ile basıyla Aykut Gürel, Korel’e eşlik ediyor. Korel’in albümdeki geri vokallerini ve vokal koçluğunu Yonca Kocadağ üstleniyor. Babajim Istanbul, Stüdyo Arı ve Iremrecords Bodrum stüdyolarında kaydedilen albümün kayıt mühendisliği Adham Farid ve Meriç Memikoğlu’na, mix çalışması Arıkan Sırakaya’ya, mastering çalışması Evren Göknar’a (Capitol Records LA) ve edit çalışması ise Gürel ile Varol’a ait.

Albüm, Tanju Okan yorumuyla bildiğimiz, Georges Moustaki’nin “Le Meteque”sine Nino (Nahman) Varon’un sözleriyle “Hasret” ile açılıyor. Düzenleme, Gürel, Gökhan Varol, Onur Alatan, Çağdaş Oruç, Tolga Şanlı imzası taşırken intro melodi kompozisyonu ise Gürel’e ait. Çağdaş Oruç’un soprano saksafonunun önde başladığı eserde Gökhan Varol’un piyanosu ve Tolga Şanlı’nın gitarı, Onur Alatan’ın davuluyla dengelenirken, Kocadağ da geri vokaliyle eseri canlı tutuyor. Orta kısımda Oruç’un saksafon solosu başarılı ve sondaki “ne olur dönsen” doğaçlaması da esere uyuyor. Aykut Gürel de basıyla eseri tamamlıyor. Ardından, Yaşar Güvenir’in “Bir Kadeh Rakım Var” ismiyle seslendirdiği eseri “Yarına Allah Kerim” Gürel düzenlemesiyle geliyor. Onur’un saksafonunun Aykut Gürel’in perküsyonları-bası ve piyano-gitar uyumuyla ilerlediği ve davulun da perküsyonla dengelendiği eser Bossa Nova tınıları ve Koncadağ’ın geri vokaliyle devam ediyor.

Sırada, Ertan Anapa yorumuyla bildiğimiz, Eleta Almaran Carlos’un “Historia De Un Amor”una Sezen Cumhur Önal sözleriyle “Benim Bütün Dualarım Seninle” var. Gürel, Varol, Alatan, Oruç, Şanlı ortak düzenlemesi olan eserde Gürel’in yazdığı intro melodi başarılı ve piyano-saksafon-perküsyon uyumuyla dengeleniyor. Orta kısımda Şanlı’nın gitar solosu başarılı ve Varol’un piyano solosuyla birlikte uyumlu bir şekilde eseri tamamlıyor. Ardından, Özdemir Erdoğan’ın 1976 tarihli albümüne isim olan eseri “Canım Seninle Olmak İstiyor” Gürel düzenlemesi ve Alatan’ın ritm kompozisyonuyla geliyor. Alatan’ın davuluyla başlayan eserde piyano öndeyken saksafon-bas altyapıyı güçlendiriyor. Çift ses vokal de eseri dengede tutuyor. Son kısımda Şanlı’nın doğaçlama gitar solosu başarılı ve Varol’un piyano solosuna bağlanıyor ve Eser, bildiğimiz yavaş yapıdan daha hareketli bir yapıya başarıyla düzenlenmiş.

Albüm, pek çok sanatçıdan dinlediğimiz bir Yıldırım Gürses eseri “Son Mektup” ile devam ediyor. Gürel, Varol, Alatan, Oruç, Şanlı ortak düzenlemesi olan eser, piyano-bas-perküsyon uyumu ile başlıyor ve davul da gitar ile çift ses vokal ile altyapıyı güçlendiriyor; Oruç da saksafonuyla öne çıkıyor. Orta kısımda Gürel’in perküsyon solosu ve Oruç’un saksafonunun uyumu başarılı; Varol’un piyano solosu da bu caz havayı destekliyor ve final de bu bağlamda bir caz bitirişi olarak başarılı. Ardından, Levent Yüksel’in 1993 yapımı ilk albümüne isim olan, Sezen Aksu sözlerine Yüksel bestesi “Med Cezir” Varol düzenlemesiyle geliyor. Davul-piyano-saksafon uyumuyla ilerleyen eserde Oruç’un saksafon solosu öne çıkıyor; klavye fon da çift ses vokalle eseri destekliyor. Orta kısımda Oruç’un saksafon solosu başarılı. 

Sırada, Mazhar Alanson’un sevilen eserlerinden “Tam Ortasındayım” Gürel düzenlemesiyle geliyor. Şanlı’nın gitar solosunun önde olduğu ve piyano-davul-bas uyumuyla başlayan eserde orta kısımda Oruç’un saksafon solosu başarılı ve piyano-davul ile dengeleniyor. Ardından yine Yüksel yorumuyla tanıdığımız bir başka eser, Sezen Aksu’nun Eldar Behramoğlu Mansurov’un “Bayati” eserine yazdığı sözlerle “Zalim” Şanlı düzenlemesiyle geliyor. Saksafon-piyano uyumuyla başlayan eserde gitar ve davul da yer yer öne çıkarak bas ile dengeleniyor. Orta kısımda Şanlı’nın gitar solosu başarılı ve çift ses vokal de eseri destekliyor. Eser bildiğimiz temposundan daha caz bir tınıya gelmiş ve bu bağlamda albümün öne çıkan düzenlemelerinden biri oluyor.

Son iki eserden ilki, Erol Evgin’in yorumuyla 1980’lerin sevilen eserlerinden olan Çiğdem Talu & Melih Kibar eseri “Deli Divane” Gürel düzenlemesi ve Varol’un nefesli düzenleme-programlaması ile geliyor. Varol’un elektronik ritmleri ve piyano-saksafon uyumuyla başlayan eserde Şanlı’nın gitarı da yer yer öne çıkarak bas ile dengeleniyor. Ritmik yapı eseri daha bir orkestra tınısına getiriyor. Çift ses vokal de eseri tamamlıyor. Son kısımda Oruç’un saksafon solosu başarılı ve davul ile dengeleniyor. Son eser ise Mustafa Sandal’ın 1994 yapımı ilk albümüne isim olan ve sözlerini Ferda Anıl Yarkın ile yazıp bestelediği “Suç Bende”nin Varol düzenlemesi oluyor. Piyano-davul-caz uyumuyla bildiğimiz halinden daha hareketli olan ve saksafonun da öne çıkmasıyla bir caz standartı tınısına bürünen eserde bas da eseri destekliyor ve çift ses ile dengeleniyor. Son kısımda saksafon-piyano solo başarılı. 

Korel, bu sefer daha çeşitli bir repertuvarı yine başarılı bir müzisyen kadrosuyla bir araya getirerek, 4 yıl aradan sonra serinin ikinci albümüyle şarkıların ruhuyla yeniden özdeşleşmeyi başararak unutulmayacak bir diğer albüme imza atıyor.