Müzik

Sürüp gidecek bir türkü yolculuğu : Bülent Ünal – Tevâli…

İlk önce ‘Eşik’  isimli EP’si ile dinlediğimiz Bülent Ünal, bu sefer bir albüm olan ’Tevâli’yi Kınay Production etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu. Eserlerin düzenlemeleri Bülent Ünal’a ait ve bununla birlikte Ünal’ın gitarları ön plana çıkıyor.

İlk eser; Sadık Doğanay’ın bir eseri ‘El Vurup Yaremi İncitme Tabip’, akustik bir yorum ve Ünal’ın akustik gitarının yanında perküsyonunun da ön plana çıktığı eserde geri vokal de esere güzel bir boyut katıyor.

Ardından Yunus Emre’nin dizelerine İhsan Öztürk bestesi; ‘Bir Kararda Durmayalım’,  Ünal’ın akustik gitarı ve geri vokali ile eserin bildiğimiz yorumlarına güzel bir bakış açısı sunuyor.

Üçüncü eser; Ünal’ın bir eseri; ‘Güle Benzer’, Ünal’ın ilk albümden beri üzerine çalıştığı kendi türkülerini oluşturmada yine başarılı bir yol izlediğinin bir göstergesi oluyor. Ünal’ın akustik gitar solosuyla başlıyor ve bununla birlikte Demir Karacehennem’in bas gitarı ile Saddler Samayoa’nın davul eşliği de akustik havayı bozmadan aynı sadeliği devam ettiriyor, ortada Ünal’ın elektro solosu başarılı, bununla birlikte albümde öne çıkan bir eser olarak zaman içinde repertuvarlara girecek bir eser gibi görünüyor.

Ardından; Kul Himmet’in dizelerine Mustafa Mehmet Yüksel bestesi olan ’Leylan Mevlam’da Ünal yine esere güzel bir yorum katıyor ve bununla birlikte eserin sahip olduğu ritm değişimlerine uygun olarak perküsyon kullanımı da gayet başarılı oluyor.

Beşinci eser de yine Yunus Emre’nin dizelerine bu sefer bir Ünal bestesi; ‘Sensin Bize Bizden Yakın’ eseri Ünal’ın ilk albümünde de dinlemiştik; bu albümde de yeni versiyonuyla yer alıyor. Ünal’ın elektro gitarının ön planda olduğu, Murat Sayın’ın kemanının da güzel bir renk kattığı başarılı bir eser.

Ardından Ünal’ın bir bestesi; ‘Aşk Değil Ki Bu’  Ünal’ın akustik gitarının yanında elektro gitarı da esere canlılık katıyor, son kısımdaki özellikle elektronik perküsyon sololar da Ünal’ın perküsyonda da başarısını ortaya koyuyor.

Yedinci eser Teslim Abdal’ın dizelerine Nesimi Çimen’in bestesi bir klasik ‘Adı Güzel Kendi Güzel’ Ünal’ın gitar solosu da eserin yapısını bozmadan güzel bir boyut katıyor, bununla birlikte Ünal’ın perküsyonu ve geri vokali de eseri tamamlıyor. Ardından Gara’nın bir bestesi ‘Diyemedim’, Ünal’ın akustik gitarı ve perküsyonuyla bildiğimiz yoruma alternatif olarak başarılı bir akustik yorum oluyor. Ardından, Güle Benzer’in Ünal’ın akustik ve elektrosunun yanında perküsyonunun yer aldığı akustik versiyonu ile albüm sona eriyor.

‘Sürüp gidecek bir türkü yolculuğu’ dedim başlıkta, Tevâli’nin de anlamına gönderme yaparak. Ünal’ın hem bilinen türkülerle hem kendi besteleriyle, eserleri yeniden keşfettiren akustik altyapısıyla, sürüp gidecek yolculuğunun başarılı bir durağı bu albüm.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap