İlk olarak iki yıl önce ‘Duvar‘ albümü ile tanıdığımız, geçtiğimiz haftalarda ‘Nerede‘ isimli yeni teklisini Garaj Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturan ve kendi solo kariyeri dışında pek çok başarılı müzik oluşumunda yer almaya devam eden başarılı müzisyen Özge Ürer ile Bi’Kuble için solo kariyerini, aldığı geri dönüşleri, yer aldığı oluşumları ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle ‘Duvar’ ile tanıdık sizi. ‘Duvar’a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda Monopoly Records ile yollarınız nasıl kesişti?
-Böyle bir soruya herkes çocukluktan başlayarak cevap verir haliyle, ben çok özet geçeyim. Müzik yolculuğuma enstrümanist olarak başladım, ilk eğitimim Türk Musikisi. 8 yaşımdan lise çağına kadar keman çaldım, tabi farklı müzik türleriyle özellikle de rock müzikle tanışmam ile yeni enstrümanım gitar oldu. Şarkı yazabiliyor ve söyleyebiliyor olduğumu keşfedince de kendimi sahnelerde buldum. Üniversite yıllarında alternatif, rock, pop, reggae, etnik, elektronik, soul, funk gibi birçok farklı müzik janrasında farklı cover ve beste gruplarıyla İstanbul ve dışı sahnelerde, festivallerde performanslar yaptım. Bu esnada hayat ilerledi, şarkılar yazılmaya devam etti, birikti de birikti. Ve sonunda Duvar’ı kaydettik. Prodüktörlüğünü ve aranjörlüğünü birbirinden müthiş müzisyenlerle yaptık, Onur Başkurt, Emre Kula, Volkan Topakoğlu, Evrim Tüzün… Nereden yayınlasak sürecinde Monopoly Records’un sahibi Arda Algül’ün teklifiyle Duvar dinleyiciyle buluşmuş oldu. Bu isimlerin hepsiyle yıllardır yan yanayız.
’Duvar’ ile ‘Nerede’ arasında 2 yıl gibi bir süre ara verdiniz. Bu arada neler yaptınız ve bu bağlamda Garaj Müzik ile yollarınız nasıl kesişti?
-Bu süreç içinde ikinci albümün çalışmalarına başladım, Nerede’de bu albümün ilk teklisi aslında. Sırayla yeni teklileri de yayınlayacağız. Bu iki yıl içinde prodüktörlüğünü üstlendiğim Kimono Sessions adında akustik bir mini video serisi yayınladım. Duvar albümünün konserlerine aralıksız devam ettim. Bir non-music oluşumu olan Multiversal’in festivallerinden Berlin, Atina, Selanik ayaklarına bireysel vokal artist olarak katıldım, ki benim için eşsiz bir deneyimdi. Reggae, soul, funk grubum Good Vibes’ı yıllar sonra tekrar bir araya getirdik ve çalmaya başladık yeniden. MESS adında semi-live bir konsept gruba MC olarak dahil oldum, dub, jungle, reggae ve hip-hop ekseninde uzunca çaldığımız söylediğimiz, dans edip dans ettirdiğimiz özel bir proje MESS. Ayrıca Beton Orman çatısı altında Beton Orman All Stars gecelerinde aktif olarak yer alıyorum.
New Wave of American Metal janrında ülkemizi temsil eden Vile Urn’un debut EP’sinde yer aldım, bir şarkılarına featuring yaptım.
Headwolf adında bir stoner-rock grubumuz var, onun da meyvelerini bu sene içinde göreceksiniz, Headwolf’da şarkı yazarı ve vokal olarak yer alıyorum. Bunlar öne çıkanlar diyebilirim.
Nerede’nin tüm çalışmalarını bitirdikten sonra Garaj Müzik’le yollarımız kesişti. Alternatif ve bağımsız işlere olan yaklaşımını takdir ediyorum Pasaj ve Garaj’ın. Nerede’nin yayınlanma aşamasında birlikte yol aldık.
İlk albümde birlikte çalıştığınız Onur Başkurt ve Evrim Tüzün ile birlikte yeniden bu teklide de bir araya geldiniz ve düzenlemeyi birlikte yaptınız. Bu bağlamda üç müzisyenin yakaladığı müziksel uyumu nasıl açıklarsınız?
–Evet, Onur Başkurt ve Evrim Tüzün ile ilk albümüm Duvar’da da birlikte çalışmıştık, yine aranjeleri birlikte yapmıştık. Bu sefer Onur Başkurt prodüktörlük koltuğuna oturdu. Uzun yıllardır sahnede, müzikte ve hayatta birlikte yol alıyoruz Onur ve Evrim’le. Kimya, vizyon ve uyum bu tür işlerin ortaya çıkmasında çok önemli, bu anlamda ikisi de şahane müzisyenler.
Nerede ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
–Nerede, şarkı yapısı ve ses dizaynı ile öne çıkan bir şarkı, geniş vokal aralıkları ve synth, bass beat ve elektronik ögeler içeriyor. Bu da alternatif müzik dinleyicileri ve müzikle profesyonel olarak ilgilenen insanların özellikle dikkatini çekti. Ayrıca Nerede’nin video klibi görsel olarak da oldukça alternatif ve güçlü bir iş oldu, ses ve görselin birleştiğinde yarattığı atmosfer izleyenlerin fazlasıyla ilgisini çekti. Bu anlamda da çok mutluyum. Birçok mesaj aldık bu konuda tüm ekip.
Günümüzde CD olarak yayınlanan tekli sayısı azalırken ve birçok tekli CD şansı bulamadığı ve dijitalde görülen ilgiye orantılı olarak CD basımı yapılan bir dönemde iki çalışmanız da dijital olarak dinleyicilerle buluştu. Bu bağlamda ilerleyen zamanlarda Nerede’nin CD olarak yayınlanması düşünülüyor mu?
-Dijital müzik platformlarından müziğe ulaşmanın kolaylığı ve dinleyici için olan düşük maliyeti haliyle CD’nin yerini çoktan aldı. Buna direnemeyen birçok plak şirketi için ise CD basmak maalesef maliyetli bir konu haline geldi. Benim gibi bağımsız bir müzisyenseniz ve CD basmak istiyorum diyorsanız bu maliyetin altına kendinizin girmek durumunda kalıyorsunuz. Hadi yapalım deseniz de bazen bastıracak yer bile bulamıyorsunuz ki ben bu süreci ilk albümde yaşadım ve o dönem birçok basım firmasının kapandığı gerçeğiyle karşılaştık. Nerede’ye gelince, Türkiye’de tekliyi CD olarak basma geleneği eskiden de pek yoktu, şimdi ise sanırım hiç yok, o yüzden de hiç düşünmedim açıkçası.
Nerede’den sonra yapmayı düşündüğünüz projeler var mı?
-Tekliler devam edecek ve sonrasında albüm gelecek. Bu süreçte de dahil olduğum tüm proje ve gruplarla yeni üretimler yapıyoruz. Konserlerimiz zaten hali hazırda devam ediyor, sahnelerde olmaya, üretmeye devam.
Özge Ürer‘e bu güzel röportaj için teşekkür ederim. ‘Nerede‘yi tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle