2020 ile birlikte müziğimizin kazandığı genç müzisyenlerden birisi de, teklileriyle dinleyicilerin beğenisini kazanan ve en son Çallı Müzik etiketiyle yeni teklisi “Sabahın Dördü”nü dinleyicilerle buluşturan Beyza Zorlukol oldu. Zorlukol ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, teklilerini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle 21. Yaş Şarkısı’na kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Aslında Mersin Üniversitesi’nde son sınıf psikoloji öğrencisiyim; fakat kendimi bildim bileli şarkı sözleri ve denemeler yazıyordum, bazen de okuldaki bahar şenliklerinde şarkı söylüyordum. Arkadaşlarım arasında da sık sık şarkı söylerim. Kendi doğum günümde, “21. Yaş Şarkısı”nı yazdım ve yayınlamak istedim. Amacım hislerimi anlatıp geleceğe bir anı bırakmaktı. Lisede tiyatroyla ilgilendim, üniversitede de oyunculuk eğitimi aldım, şu anda da okulumuzun psikoloji dergisinde yazarlık yapıyorum. Sanatın her dalı benim için çok özel ama duygularımı anlatmak için en çok müziği tercih ediyorum.
Profesyonel bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz ve bu bağlamda 21. Yaş Şarkısı’nın oluşum süreci nasıl gelişti? Müziği yapan Neolas ile yollarınız nasıl kesişti ve nasıl geri dönüşler aldınız?
-Neolas, internet üzerinden kullanıma açık beatler yapıyordu, ben de “21. Yaş Şarkısı” için bir altyapısını kullanmak için izin aldım ve üstüne kendi sözlerimi yazdım, evde kaydettim. Profesyonel bir çalışma değil ama benim için önemli bir şarkıdır. Amatör olsam da güzel yorumlar aldım.
Yine aynı doğrultuda Gülümsersen Eğer’in oluşum süreci nasıl gelişti? Prodüksiyonu ve beati üstlenen Pink ile yollarınız nasıl kesişti ve nasıl geri dönüşler aldınız?
-Pink, kendi adını vererek üstüne şarkı yazabileceğimiz bir beat yayımladı ve ben de üstüne söz yazarak ve düzenleyerek kendi kanalımda paylaştım. Çok güzel yorumlar aldım.
Yeni tekliniz Sabahın Dördü’nün oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Hakan Mert Teper ile yollarınız nasıl kesişti?
-Sabahın Dördü, 15 yaşında yazıp bestelediğim bir şarkıydı, yani altı yıldır vardı aslında. Hakan da lisedeki müzik grubundan arkadaşımdı, bestemden bahsettim ve beraber çalışabileceğimizi söyledi. Pandemiden dolayı evlerde kayıt aldık ve gönderdiği altyapının üstüne okudum.
Çallı Müzik ile yollarınız nasıl kesişti?
-Yönetmen bir arkadaşım aracılığıyla iletişim kurduk.
Sabahın Dördü ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Sözlerinin güzelliği ve gitarların duyguyu vermesi hakkında çok güzel yorumlar aldım ve çok mutlu oldum fakat mix-mastering konusunda sıkıntı yaşamıştım ve bunu eleştirenler oldu, zaten ben de farkındaydım ve bulunduğum şartlarda elimden geleni yapmıştım. Yine de beklediğimden güzel tepkiler aldım.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Söz odaklı ve tek bir kalıba sığmayan bir müzik yapmaya çalışıyorum. Müziğimde insanların ortak paydalarda buluştuğu duyguları anlatmak istiyorum. Tek bir türe bağlı kalmadan yazdığım sözlere uygun şarkılar üretmeye çalışıyorum. Amacım, insanların yalnız hissettiklerinde onlarla aynı duyguları paylaşan birilerinin varlığını bilmeleri ve hissettiklerimin eserlere dökülerek ölümsüzleşmesidir. Psikolog olmamdaki amaç da insanlarla ortak paydalarda buluşabilmekti, aslında fazlasıyla duygusal biriyim. Şarkı sözü isteyenlere de söz yazdığım oluyor, bazen kendi hikâyelerini bana anlatıyorlar ben de ona göre duygularını hissedip kaleme dökmeye çalışıyorum.
Bununla birlikte Gökmen Zeytun ile ortak bir çalışma yaptınız “Pişmanlık Duyma”… Gökmen Zeytun ile yollarınız nasıl kesişti ve nasıl geri dönüşler aldınız?
-Gökmen liseden arkadaşımdı, kendisi de rap türünde çalışmalar yapıyordu; şarkısı için nakarat okumamı istedi, ben de seve seve okudum…
Sabahın Dördü’nden sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Evet var. Şu ana kadar yazdığım en güzel parça diyebilirim, bestesini gitarla yaptım ve şu an Hakan Mert Teper aranjesini yapıyor, şarkının adı “Dinlemedim Seni”. Aksilik çıkmazsa en kısa zamanda yayımlayacağım.
Beyza Zorlukol’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Sabahın Dördü”nü tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle