Müzik

Yurt’un müzik yolculuğundaki yeni başarıların habercisi oluyor : Tuğba Yurt – Sığınak…

2010’ların müziğimize kattığı başarılı isimlerden biri de Tuğba Yurt oldu… 2013 yapımı ilk EP çalışması ‘Aşk’a Emanet’ sonrası tekli ve konsept çalışmalar ile kariyerine devam eden Yurt’tan uzun zamandan beri bir albüm bekleniyordu ve beklenen ilk albüm, DMC etiketiyle dinleyicilerle buluştu : Sığınak…

Albüm, Sezen Aksu’nun unutulmaz ‘Yas’ eserinin Celil Yavuz düzenlemesiyle açılıyor. Caner Güneysu’nun gitarları ve piyano ile açılan eserde elektronik ritm ve bas yer yer öne çıkıyor. Nakarat kısmındaki ritmler esere güncel bir anlayış katıyor ve klavye solo da esere güzel bir uyum sağlıyor. Çift ses vokal de eseri tamamlıyor. Ardından yeni bir Gülden (Mutlu) eseri ve Yavuz düzenlemesi ’Vurkaç’ elektronik ritm-klavye ile başlayan ve yine aynı hareketli yapıyı sürdüren eserde orta kısımda Umut Hoşgör’ün keman solosu öne çıkıyor ve Güneysu’nun gitarları eseri tamamlıyor. Keman solosu akılda kalıcı bir eser oluyor.

Sırada, yeni bir Sezen Aksu eseri ve Yavuz düzenlemesi ’Çürüdüm’ var. Elektroniklerin ön planda başlayıp çift ses vokalle dengelendiği eserde Mehmet Akatay’ın perküsyonları ve Misafir Strings’in Umut Hoşgör tarafından yazılan keman notasyonu yer yer öne çıkıyor. Eserde orta kısım özellikle dinleyicinin aklında kalacaktır ve Yurt da vokaliyle başarılı bir performans sergiliyor. Güneysu’nun gitarları ve Görkem Oker’in bası da altyapıyı güçlendirirken, Enes Yolcu’nun buzukisi de eseri tamamlıyor. Ardından, Meral Turan sözlerine, Gökçer Turan ve Birkan Şener beste-düzenlemesi ‘Taş Yürek’ Aytuğ Cumali’nin akustik gitarı ve klavye-ritm uyumuyla başlayan eserde Cumali’nin elektrosu da altyapıyı  Turan ve Şener’in geri vokalleri ile birlikte güçlendiriyor. Orta kısımdaki klavye solo başarılı. Özellikle yaz dönemlerinde duyacağımızı düşündüğüm eserlerden biri.

Sıradaki eser, Ebru Elver & Erdem Topuzoğlu eseri; Erdem Kınay düzenlemesi ‘Cennetim Olsun’ Hoşgör’ün kemanının öne çıkıp elektronik ritm-klavye ile dengelendiği eserde çift ses vokal eserin hareketli yapısını destekliyor. Ardından, yeni bir Onurr eseri ve Yavuz düzenlemesi ‘Geliyo Geliyo’ Güneysu’nun gitarı ve Akatay’ın perküsyonlarının elektroniklerle dengelendiği hareketli eserde çift ses vokal de eserin canlı yapısını destekliyor. Yolcu’nun cura-buzukisi aranağmede eseri tamamlıyor. Onurr’un kendine özgü müziksel yapısını devam ettiren çalışma, Yurt ile de uyuşuyor. 

Albüm, Hande Ünsal ve Özlem Melda Gürbey ortak sözleri, Ünsal bestesi ve Serkan Balkan düzenlemesi ‘Olan Olmuş’ ile devam ediyor. Selahattin Güzelel’in gitarının öne çıkıp elektroniklerle dengelendiği eserde İstanbul Strings’in yaylıları da eserin hareketli yapısını çift ses vokal ile dengeliyor. Nakaratıyla ve orta kısımdaki klavye solosuyla akılda kalacak eserlerden biri. Ardından, Ebru Elver eseri ve Erhan Bayrak düzenlemesi ‘Adı Aşk’ geliyor. Güneysu’nun gitarları ve İstanbul Strings’in yaylılarıyla başlayan ve elektroniklerle dengelenen eserde çift ses vokal de eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda yaylı solo başarılı. Bayrak’ın elektronik piyanosu da altyapıyı tamamlıyor. Albümün biraz daha duygulu eserlerinden biri olarak da öne çıkıyor. 

Sırada, albüme adını veren, Canan Sezgin sözlerine Beyza Durmaz ve Ali Cem Çehreli bestesi ‘Sığınak’ var. Mustafa Ceceli düzenlemesi olan ve Ceceli’nin tarcüş ve udu ile başlayan eserde Madam & Monsieur Strings’in yaylılarıyla uyum sağlayarak aynı duygulu yapıyı devam ettiriyor. Güneysu’nun gitarları da eseri güçlendirirken Ceceli aynı zamanda perküsyonuyla da eseri tamamlıyor. Son kısımda Ceceli’nin udu başarılı. Albümden dikkat çeken eserlerden oluyor. Ardından bu sefer sözü de müziği de Hande Ünsal’a ait olan Mustafa Haybat düzenlemesi eser ’Nöbetçi’ geliyor. Cenk Erdoğan’ın perdesiz gitarının öne çıkıp Kemal Evrim Aslan’ın gitarıyla dengelendiği eserde Orhan Deniz’in perdesiz bas gitarı da yer yer öne çıkıp eserin duygulu yapısını çift ses vokal ile birlikte tamamlıyor. Orta kısımda perdesiz gitar ve Yurt’un vokal uyumu başarılı. Akustik bir altyapı benimsenmiş bir eser olarak ilerleyen zamanlarda repertuvarlara gireceğini düşündüğüm eserlerden biri oluyor.

Son iki eserden ilki, Ferhat Yaşrin sözlerine Esad Fidan bestesi, Ersay Üner düzenlemesi ‘Aşk Ateşi’ elektronik-ritm ve klavyenin çift ses vokal ile dengelendiği eser albümü yeniden hareketlendiriyor. Yine yaz aylarında duyacağımızı düşündüğüm bir çalışma ve finaldeki piyano bitiriş de başarılı. Son eser ise Yurt’un 2018 Aralık’ında yayınladığı tekli, Özlem Melda Gürbey sözlerine Gökhan Şahin bestesi; Serkan Ölçer düzenlemesi ‘Masal’ Serkan Ölçer’in gitar-perküsyon-klavye uyumuyla İrfan Özata’nın flütünün dengelenmesiyle başlayan eserde Ece Ölçer Pop Quartet’in yaylıları da öne çıkıyor ve Behsat Boran’ın davuluyla birlikte eseri güçlendiriyor. Orta kısımda Özata’nın flüt solosu başarılı. Serkan Ölçer’in bası da eseri tamamlıyor. Yurt’un çalışmaları içinde müziksel bakımdan öne çıkan çalışmalardan biri olarak albümün konseptine de güzel bir uyum sağlayarak albümün finali oluyor.

Yurt, zaman içinde kazandığı tecrübeyle 12 şarkılık bir albümle bile var olabileceğini kanıtlıyor ve albüm, hem repertuvarla sağladığı uyum ile birlikte Yurt’un müzik yolculuğundaki yeni başarıların habercisi oluyor.