Geçtiğimiz günlerde Rap alanında yayınlanan başarılı yeni teklilerden birisi, Benz’in Avrupa Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturduğu “Direkt” oldu. Benz ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “İşimiz Zor”a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Şarkı yazmaya başlamadan önce sadece şarkı söylüyordum ve bol bol dinliyordum. 12-13 yaşlarımdayken kuzenim Ali Beykant gitar çalarken, “Sesin güzelmiş söyle bakalım!” demesiyle başlayan bir serüven diyebiliriz. Lise yıllarımdan beri giyinişimle fark yaratmaya çalıştım, her zaman bol ve spor giyinirdim. Bir gün kuzenlerimle barda otururken Seçkin Türk gülerek “Seni rapçi yapalım, giyiniş de çok uygun!” dedi. En başta şaka yapıyor sanmıştım fakat sonradan detaylı bir şekilde açıklayıp bol bol arkamda durdu. 2-3 sene boyunca yazdığım şarkılara baktı ve kendi tecrübelerinden bilgiler aktardı.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda “İşimiz Zor”un oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen ve The Others olarak iki teklinizi yayınlayan Seçkin Türk ve ilk iki klibinizi yöneten İrem Akkaya ile yollarınız nasıl kesişti? İlk tekliniz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-İşimiz Zor’dan önce dediğim gibi onlarca şarkı yazdım fakat kalite olarak hep daha iyi olmasını beklediğim için yayınlamadım. En son İşimiz Zor şarkısını besteledim ve Seçkin Türk “Bunu yayınlamalıyız artık!” dedi ve süreç bu şekilde başladı. İrem Akkaya benim öz ablam olur. Kendisi diğer kuzenlerim gibi hep arkamda durdu ve kliplerimden önce kurgu tasarımlarında, çekimlerdeki açılarda yaratıcılığıyla bizi rahatlattı. İşimiz Zor’un klibini Fuat Berk ile yönetti. Şarkının nakarat kısmında karlı bir havadan bahsettiğim için klip çekiminde bir kar yağışı beklentimiz vardı fakat Uludağ bile çöl gibiydi ve çekmek için 2 veya 3 günümüz vardı. O gece arkadaşlarımdan hava durumu mesajları gelmeye başladı ve o gecenin ertesi günü Bursa’da yoğun bir kar yağışı ile uyandık. Hala onun şakalarını yapıyoruz kendi aramızda! “İşimiz Zor”un geri dönüşleri çok güzeldi sabah uyandığımda tanımadığım insanlar şarkıyı dinlerken çektiği videoları atıyorlardı. Aşırı sevindirdi hepsine teşekkür ediyorum.
İkinci tekliniz yine Seçkin Türk prodüksiyonu “Paradoks” oldu. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti, düzenlemeyi üstlenen Resio B (Ozan Yücelsoy) ile yollarınız nasıl kesişti ve tekliniz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Paradoks beklettiğim projelerden birisiydi ve Seçkin Türk düzenlemeyi yapması için beni Resio B yani Ozan Yücelsoy ile tanıştırdı. Güzel bir enerji yakaladık, ikimizin de şarkıda istediğimiz unsurları ortak bir noktada anlaşıp şarkıya yansıtabiliyoruz hala düzenlemelerimi Ozan Yücelsoy yapmaktadır. Paradoks’un geri dönüşleri de güzeldi fakat sanırım dinleyiciler İşimiz Zor’u daha çok sevmiş hep bir kıyaslama halindeydi yapılan yorumlar ve bu benim için güzel bir duygu.
En son, yine Yücelsoy düzenlemesi ile “Direkt”i dinleyicilerle buluşturdunuz. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti?
-En sancılı fakat eğlenceli süreç Direkt ile yaşandı. Şarkının altyapısında büyük aksaklıklar yaşadık. Ozan Yücelsoy’a teşekkür ediyorum çabaları göz ardı edilemez. Klip çekimi de dahil olmak üzere etrafımdaki herkes elinden gelenin en iyisini yaptı. Herkese teşekkür ederim.
Avrupa Müzik ile yollarınız nasıl kesişti?
-Geceleri bazen kulaklığımı takıp projelerimi tek tek gözden geçiriyorum yine o günlerden birinde bir projem hakkında geri dönüş alabileceğimi düşündüm ve Avrupa Müzik mail adresine demolarımdan birini yolladım. Ertesi gün sabah bir online sınavım sırasında telefon çaldı ve demoyu beğendiklerini söylediler ve telefon görüşmesinden 4-5 gün önce Avrupa Müzik’ten kuzenim Ali Beykant’ın Tuzlu Çiçek teklisi yayınlanmıştı. Güzel bir denk gelmeyle ikimiz de Avrupa Müzik ile iletişim kurmuştuk ve böyle başladı. Avrupa Müzik’ten Onur Kara benimle iletişime geçti, çabalarından dolayı çok teşekkür ederim.
Direkt’in klibini yöneten Polat Öztürk ve Mert Türidi ile yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Polat Öztürk aynı zamanda İşimiz Zor klibinde bize kamera ekipmanlarını sağlayan kişidir. Daha önce de tanışıyorduk ve Direkt için teklifte bulundum. Mert Türidi ile beraber çalışıyorlar ve bu sayede Mert Türidi ile tanıştım. Klipten önce bol bol sahnelerin, ışıkların, senkronların hakkında konuştuk ve planlamayı yaptık. Klip günü de konuştuklarımızı kaydettik. Kurgu konusunda çok çalıştık. Şarkının yayınlanmasına 4 gün kala hala kurguyla ilgileniyorduk, çok çalıştılar, ikisine de teşekkür ederim. Klip hakkında çok güzel yorumlar aldım. İyi ki varlar.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-İnsanlara şarkılarımı dinlerken onlardan hayal kurmalarını istiyorum. Yayınladığım projelerde ya tecrübelerimi ya kendimi ya da öğrendiğim bir bilgiyi aktarmak istiyorum ve elimden geldiği kadar doğru anlatmak için çabalıyorum. Kendimi anlatmadığım bazı projelerim olabilir çünkü başkalarını anlattığım demolar mevcut onları da zaten dinlerken başrolün ben olmadığımı anlayacaklarını düşünüyorum.
Direkt’ten sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Şu an demo olarak bir çok projem mevcut fakat her geçen gün artıyor da azalıyor da bu sayı, bazen bir demomda hoşuma gitmeyen bir yer keşfediyorum beklemeye alıyorum ya da siliyorum. Yeni şarkılar yazıyorum. Fakat şu an yayınlanacak 3 projem mevcut çalışmalara başladık. En kısa zamanda tekrardan görüşmek dileğiyle!
Benz’e bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Direkt”i tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle