Rüzgar… Müziğin eğitiminden gelen, kendi şarkılarını yapan ve bu bağlamda hem grubu ve solo olarak sahne hem de işin mutfağında yer alabilen Rüzgar, şimdi ise kendi eseri ilk teklisi “Mevsim”i Avrupa Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu. Rüzgar (Rüzgar Kuzeyoğlu) ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Mevsim”e kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda Albüm Yapımcılığı ve Ses Mühendisliği eğitiminiz size müziksel anlamda neler kattı?
-Mevsim aslında söz ve müziğini yazdığım 20’ye yakın eserden sadece biri. Albüm Yapımcılığı ve Ses Mühendisliği bölümünde eğitim almadan önce de aslında kıymetli Hocam Hakan Yılmaz’ın sahne sistemlerinde alaylı olarak kendimi geliştirmiştim, fakat Mevsim adlı eserimin Kayıt ve aranje kısmında her şey değerli ağabeyim Çağlar Kocatepe’nin usta elleriyle yoğuruldu. Bana yalnızca düzenlemesini yapmış olduğum eserimi okumak kaldı.
Matem grubunun oluşumu ve grup süreci nasıl gelişti? Grup olarak yaptığınız çalışmalarla ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Matem; kurucusu olduğum, aynı zamanda bestelerini ve sözlerini yazdığım bir gruptu. O dönemler Rock müziğin zirvede olduğu, müziğin doruklarda olduğu bir dönemdi. Sinop’ta bir araya geldiğimiz grubumuzla daha sonra İstanbul’a ilk tekli kaydımız için yola koyulduk, Beyoğlu Hayal Kahvesi, Mask Club, Indigo gibi birçok mekanda sahneler aldık ve 2015 yılında “İyi Değilim” adlı ilk eserimizi yayınladık.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda “Mevsim”in oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Çağlar Kocatepe ile yollarınız nasıl kesişti?
-Aslında yaptığım her eseri bir gün kaydına girme heyecanı ile yapıyorum. Mevsim’i yaptığım dönemde şartlarım müsait ve heyecanım dorukta idi. İlk başta niyetim İstanbul’da bir stüdyo kiralayıp aranjör koltuğuna kendim oturmaktı. Fakat Çağlar Kocatepe’nin o dönem yeni açmış olduğu No:26 stüdyolarını ve eşsiz aranjelerini takipteydim. Eserimi böyle bir ustanın ellerine teslim etmemin daha doğru olacağını düşündüm. Kendisi; müzisyenliğine, aranjelerine, armoni bilgisine ve teknik anlamdaki ustalığına hayran kalınacak biri olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Çağlar Kocatepe ile çalışmak bambaşka bir deneyim.
Avrupa Müzik ile yollarınız nasıl kesişti?
-Avrupa Müzik yıllardır bildiğimiz Türkiye’nin en kaliteli müzik yapım şirketlerinden biri. Yollarımız kıymetli Kadir Sarban sayesinde kesişti ve çalışma fırsatı yakaladık.
Klibi yöneten Halil İbrahim Kaplan ile yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Halil İbrahim Kaplan, daha önce de birçok sinema ve dizi setinde, tiyatro sahnelerinde birlikte çalıştığımız, kısıtlı imkanlarla çok güzel işler başardığımız değerli bir arkadaşım. Ekip de onun iş arkadaşlarından oluşan bir ekipti. Kendisinin emeği çok büyük. Klibin hazırlık ve çekim süreci çok zorlu oldu imkanlarımız çok kısıtlıydı. Dolayısı ile klip hakkında iyi, ya da kötü olmuş olsun hiçbir olumsuz yorumu kabul etmek istemiyorum.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Yaptığım müzik hakkında yorum yapmak konusunda biraz mütevaziyim sanırım bu konuda tamamen dinleyiciye bırakıyorum yorumu.
Mevsim’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Elbette; kaydına girmeyi düşündüğüm daha çok eserim var. Fakat bunlar hakkında ne zaman verebilirim ne de kesin konuşabilirim, şimdilik akışına bırakıyorum.
Rüzgar’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Mevsim”i tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle