Kayra Kayan… Müziğin eğitiminden gelen ve zamanla kendi şarkılarını yapan Kayan, ilk teklisi “Dip Beyaz”ın yanı sıra, Acar ile düeti “Yalnız Kaldın”ı ile de dinleyicilerin beğenisini kazanmıştı. Şimdi ise pop tınılı kendi eseri yeni teklisi “Taş Kağıt Makas”ı Cover Production etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Kayan ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
“Öncelikle “Dip Beyaz”a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda konservatuvar eğitiminiz size müziksel anlamda neler kattı?
-Balıkesir Güzel Sanatlar Lisesi flüt bölümünü bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi Flüt bölümüne girdim, oradaki eğitimimi de tamamladım. Konservatuvar ciddi disiplin gerektiren bir bölüm. Zaman yönetimi çok önemli. Müziğin matematiğini de ruhunu da okulda öğrendim. Müziğime büyük katkısı olmasının yanında hayat düzenime de çok katkısı oldu.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda “Dip Beyaz”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Denizkan Boz ve Collabel ile yollarınız nasıl kesişti? Dip Beyaz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Dip Beyaz ilk teklim ama ilk yazdığım şarkı değil. Profesyonel müzik kariyerime geçiş meyvem kendisi. En tecrübesiz olduğum ama çok şey öğrendiğim şarkım. Şarkılarımı genelde yalnızken yazarım revizeleri ve düzenlemeleri stüdyoda tamamlarım. Oluşum süreci de yine mutfak kahvelerime dayanıyor.
Ayrıca Acar ile düetiniz “Yalnız Kaldın”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Acar ile yollarınız nasıl kesişti? Yalnız Kaldın ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Acar ile geçtiğimiz yaz tanıştık. O da yeni ve heyecanlı bir müzisyen. Projesinde yer almamı istedi. Okuduğum nakaratı ben yazdım o da verse’lerini yazdı. Keyifli bir iş çıktı ortaya. Geri dönüşleri de iyi oldu bizim için.
Yeni tekliniz “Taş Kağıt Makas”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Çağrı Telkıvıran ile yollarınız nasıl kesişti?
-Taş Kağıt Makas’ı 2019’da yazdım. İlk demosunu 2020’de almışız. Şarkının ilk demo hali Edis’in “Arıyorum” şarkısıyla neredeyse aynıydı. Benden sonra yapılmış bir iş “Arıyorum”. Ama benzerliğe şok olmuştuk. Durum böyle olunca ben şarkıyı yapmadım. Daha sonra yolum Çağrı Telkıvıran ile kesişti. Birlikte çalışmaktan çok keyif aldığımı söyleyebilirim. Müthiş bir müzisyen. Şarkı onun imzası ile başka bir boyuta gitti. Geri dönüşler de beni mutlu ediyor.
Cover Production ile yollarınız nasıl kesişti?
-Cover Production ile şirket anlaşması yapmama kararı aldığım dönemde tanıştık. Çok özel iki İnsan. İsmail Alagöz ve Fatihcan Özçakal. Şu an sektöre ait bildiğim tüm kötü tabuları yıktılar. Enerjimiz çok yüksek, çok çalışıyoruz. Patron-çalışandan çok biz bir aileyiz. Birlikte ne kadar büyüdüğümüze zamanla siz de şahitlik edeceksiniz.
Taş Kağıt Makas ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Taş Kağıt Makas’ın geri dönüşleri güzel gerçekten. İnsanın çevresindekiler tarafından desteklenmesi, büyük kitlelerin beğenisini alması çok kıymetli. Ama ben eksiklerimi söyleyen yapıcı eleştiren insanları da çok seviyorum. Bu yüzden tüm yorumları okuyorum.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Ben tam bir Türkçe Pop kadınıyım. Dip Beyaz arabesk ruhlu trap bir işti. Deneyseldi benim için. Taş Kağıt Makas pop bir şarkı. Şu anki Pop müzik, popüler kültürün getirdiği ögeleri içinde barındırıyor. Z kuşağının takip ettiği, beğendiği ezgiler, pop müziğini belirleyen unsurlardan biri haline geldi. Eskiden rap kategorisinde olabilecek bir iş şu an pop sayılabiliyor. Tanımlar çok değişti. Kalıba girmek çok zor.
Taş Kağıt Makas’tan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-“Ağla” isimli teklim için çalışıyoruz. İçime sindiği takdirde bu yaz onu da yayınlayacağım.
Kayra Kayan’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Taş Kağıt Makas”ı tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle