Son dönemde Trap alanında dikkat çeken başarılı isimlerden birisi de Vüzera… Teklileri ve Ziynet Sali & Mustafa Ceceli düeti “İçime Atıyorum”un bestecisi olarak da dikkat çeken Vüzera, en son kendi prodüksiyonu yeni teklisi “Umursamıyor”u dinleyicilerle buluşturdu. Vüzera (Hasan Aktürk) ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve yeni çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle Acı Yok’a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-İlk başta müziğe birlikte başladığım arkadaşım Beho ile melankolik düet şarkılar yapıp amatör olarak paylaştık, daha sonra üniversite yıllarımın başlarında kendi yazdığım şarkıları yine amatör olarak kendi YouTube hesabımda paylaştım. Daha sonra profesyonellliğe adım attığım an hepsini kaldırdım. Sahne olarak da İzmir’de düzenlenen Vodafone Freezone Liselerarası Müzik Yarışması’na 2015 yılında arkadaşım Beho ile katıldık. Daha öncesinde ise 2010 yılında ortaokulda 19 Mayıs gösterilerinde kendi yazdığım rap parçayı seslendirdim.
Bir EP yayınlamaya nasıl karar verdiniz ve Acı Yok’un oluşum süreci nasıl gelişti? Beatleri üstenen AJT ile yollarınız nasıl kesişti? Acı Yok ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Acı Yok şarkısı profesyonelliğe adım atmamı sağlayan ve kafamda kendi tarzımı oluşturmak açısından çok önemli yeri olan bir şarkı. Hem arabesk nağmeli hem de R&B… Duygusal bir tarz. O açıdan çok önemli benim için, çok şükür çok da güzel geri dönüşler aldı ki, çok sevildi. AJT ile yollarımız müzikle uğraşan bazı dostlarımız sayesinde kesişti. Konuştuk, muhabbet ettik, kafamdaki tarzı çok iyi anladı. Çok da yetenekli, gönül rahatlığıyla onunla çalıştım, hala da çalışmaya devam ediyorum…
İkinci çalışmanız “Peşimden Gelme” oldu. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti? 3 Adım Müzik ile yollarınız nasıl kesişti? Peşimden Gelme ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-“Peşimden Gelme” için “Benim ilk göz ağrım!” diyorum hep… Çünkü hem yeri hem değerinin yanı sıra genel anlamda tarzı çok içime sinen bir şarkı, en önemlisi ilk profesyonel şarkım. Çünkü profesyonelliğe adım atarken seçeceğiniz şarkı çok önemli. “Peşimden Gelme” de benim için çıkış şarkısı olarak “Evet, bu!” dediğim bir şarkıydı. 3 Adım Müzik aracılığıyla netd müzik YouTube kanalında yayınlandı.
Üçüncü çalışmanız “İradesiz” oldu. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti? İradesiz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-İradesiz, ikinci teklim ve diğer şarkılarıma daha duygusal diğer şarkılarıma göre. İlk teklim daha sade daha normal olduğu için bu şarkıda biraz daha derbeder bir halde daha hüzünlü bir şey yapmak istedim. O açıdan farklıydı benim için. Çok şükür İradesiz de çok sevildi ve beğenildi.
En son, AJT beatiyle “Umursamıyor”i yayınladınız. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti? Umursamıyor ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Umursamıyor tamamen farklı bir tarz. Deep House ama Arabesk-Balkan nağmeleri ve enstrüman olarak kulağa çarpan darbuka var. AJT ile birlikte oturduk konuştuk dedik ki “Deep house tınılı bir şarkı yapalım ama farklı olsun!” Böyle bir şarkı ortaya çıktı, genel anlamda çok sevildi. Hareketli ama sözleri yine hüzünlü olmasına rağmen “Yadırganır mı acaba?” diye düşünmedim değil. Ama çok şükür tam tersi herkes çok beğendi…
İradesiz ve Umursamıyor’un kliplerini yöneten Egemen Toprak Çiçek ile yollarınız nasıl kesişti? Kliplerin oluşum süreci nasıl gelişti ve bu şarkıların klipleri ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız? (Her iki klibe de ayrı ayrı değinebilirseniz sevinirim.)
-İradesiz şarkısının klibi için düşünürken, aklıma bir senaryo geldi. Daha öncesinden muhabbetimizin olduğu Egemen ile konuştuk o da birkaç ekleme çıkarma yaptı. Daha sonra çekimlere başladık. Umursamıyor’da da aynı şekilde Egemen ile konuştuk. Bu sefer senaryolu değil iklimi doğası etrafı güzel olan bir yerde sadece okuma sahnelerinin olduğu bir şey yapmayı isteyerek çekimlere başladık, her iki klip için de bazı eleştiriler aldık ama genel itibariyle kliplerimiz de sevildi…
Ayrıca prodüksiyonunuzu kendiniz üstleniyorsunuz. Kendi prodüksiyonunuzu yapıyor olmak size yapmak istedikleriniz anlamında daha özgür bir alan sağlıyor mu?
-Tabii ki sağlıyor, istediğim her şeyi bir sınır olmadan yapabiliyorum. Ne zaman şarkı çıkarmak istediğimden tutun yapacağım şarkının türüne, tarzına… bunların yanında altyapısında hangi enstrümanları duymak istediğime kadar geniş bir hareket alanı sağlıyor. Bunlar avantajları, tabii bazı dezavantajları da var. İmkan ve bütçe zaman zaman zorluyor…
Bununla birlikte Ziynet Sali & Mustafa Ceceli düeti “İçime Atıyorum” sizin eseriniz. Ziynet Sali ile yollarınız nasıl kesişti ve şarkınızla ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-İçime Atıyorum’u ben yaklaşık 7 ay önce besteledim hazırladım. Daha sonra birkaç yapımcıyla oturduk konuştuk ve yazdığım bestelerden bahsettim. Dinlemek istediler, dinlediler ve çok beğendiler sağ olsunlar. “İçime Atıyorum” şarkısı için özellikle ilgilendiler. Daha sonra bana haber verdiler; “Ziynet Sali, Yaşam Çiçeği albümündeki Mustafa Ceceli ile düet yapacağı şarkıyı İçime Atıyorum olarak belirledi!” diye. O şekilde kesişti yollarımız, şarkıyla alakalı da çok güzel tepkiler aldım.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Benim müziğim Modern Arabesk veya Arabesk Trap. Benim tanımladığım şekli bu, çünkü ben kendim bu tarzı ilk müziğe başladığım sıralar kafama koymuştum ve aklımdaki tarz buydu…
Umursamıyor’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Var tabii ki, olmaz mı? Daha güzel şarkılar var onlar için uğraşıyoruz şu sıralar bakalım. İnşallah en kısa sürede çıkartacağız onları da. Sadece solo şarkılar değil başka sanatçılara verdiğim başka şarkılarım da var ayrıca, onlar da gelecek. İnşallah her şey çok güzel gelişir…
Vüzera’ya bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Umursamıyor”u tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle