Müzik

2020 boyunca sıklıkla duyacağımız şarkılar bir araya geliyor : Hit 2020…

DMC (Doğan Müzik Yapım), belli başlı dönemlerde kendi kataloğundaki eserlerin ağırlıklı olduğu (ve nadiren yayınlanmamış şarkıların da yer alabildiği) compilation -derleme- albümler yapmaya devam ediyor ve en son Yaz Hit 2019’u yayınlayan DMC, 2020’lere girmeden Eylül-Aralık ağırlıklı teklilerin yer aldığı yeni derleme albümü 2019’un son haftasında dinleyicilerle buluşturuyor : Hit 2020…

2 CD’den oluşan albümün dikkat çeken bir özelliği, DMC haricindeki müzik firmalarından da eserlerin yer alması oluyor.

İlk CD, Kasım 2019’da YaDa Müzik & DMC etiketiyle yayınlanan Mustafa Sandal & Zeynep Bastık düeti ‘Mod’ ile açılıyor. Erhan Bayrak düzenlemesi olan Sandal eserinde elektro gitar ve klavye-elektronik ritmler perküsyonlarla birlikte öne çıkıyor. Sandal ve Bastık yorumlarını geri vokalleriyle de destekliyorlar. Orta kısımda piyano da dahil oluyor. Ardından Emir Can İğrek’in Eylül 2019’da ILS Vision Music etiketiyle yayınlanan ve 2019’un en sevilen eserleri arasına giren eseri; ’Nalan’ı geliyor. Yiğit Avcı’nın düzenlediği, elektronik ritm ve klavye fonun hakim olduğu eserde orta kısımdaki klavye solo başarılı.

Albüm, bu sefer 2018’den art arda iki şarkıyla devam ediyor; halen ilgi görmeye devam eden çalışmalar olduğu için albüm konseptine de uyum sağlıyor. İlk önce Ufuk Beydemir’i dinleyicilere tanıtan eseri-düzenlemesi ‘Ay Tenli Kadın’ klavye ve santurun ön planda başladığı eserde elektro ve bas da aynı denge ile ilerliyor. Davul ve geri vokal de eseri tamamlıyor. Ardından, Patron’un Sofistikal etiketiyle yayınladığı ‘Sosyo Pat’ albümünden (söz-müzik-düzenleme Özkan Sarıoğlu & Emrah Albayrak eseri) ‘Güzel Kızlar Patron Dinler’i geliyor. Klavye ve elektroniklerin hakim olduğu eserde klavye solo ve keman eklemesi akılda kalıcı.

Sırada, Mustafa Ceceli’nin Ekim 2019’da yayınlanan teklisi Bilal Sonses eseri ‘Bedel’ var. Ceceli’nin kendi düzenlediği ve klavye-duduk ile başlayıp elektronik ritmlerle dengelenen eserde Ceceli geri vokalleriyle de eseri destekliyor. Gitar da altyapıyı destekliyor.Sonses’in kendi bestecilik yapısını da yansıtan bir çalışma olarak İçimdeki Ses’in yolunda giden bir başka başarılı çalışma. Ardından, yine ILS Vision Music etiketiyle Mart 2019’da yayınlanan ve rap camiasında sevilen bir çalışma var; Mert Şenel’den (Şenel eseri) ‘Şaraplar Ve Kadınlar’ geliyor. Murat Acar düzenlemesi eserde elektronikler, Şenel’in geri vokalleri öne çıkıyor ve klavye eklemeleri ile birlikte eseri güçlendiriyor.

Sıradaki eser, Gökhan Tepe’nin Aralık 2019’da yayınlanan (Şebnem Sungur’un sözlerini yazdığı, Tepe’nin bestelediği) Serkan Ölçer düzenlemesi teklisi ‘Asmalı’ udun önde olduğu ve yaylı-perküsyon uyumuyla dengelendiği eserde klarnet de gitar ile birlikte eseri destekliyor. Tepe de geri vokalleriyle eseri güçlendiriyor.

Sırada, Ekim 2019’da yayınlanan iki tekli var. İlk önce Feride Hilal Akın teklisi-eseri Tanerman düzenlemesiyle ‘Kim’ geliyor. Klavye ve elektroniklerin geri vokalle dengelendiği eserde Akın geri vokalleriyle de eseri canlı tutuyor. Ardından, Ayşe Hatun Önal’dan ‘Efsane’ geliyor. Fikri Karayel’in sözlerini yazıp aynı zamanda düzenlemeyi üstlenen Ufuk Kevser ile bestelediği eser, geri vokaller ve gitar-perküsyon-yaylı uyumuyla başlıyor ve klavye fon da eseri destekliyor. Orta kısımda elektro solo başarılı.

Albüm, Bengü’nün Kasım 2019’da yayınlanan Melda Gürbey eseri, Tarık İster düzenlemesi ‘Günaydın’ teklisiyle devam ediyor. Yaylı-gitar-klavye uyumuyla başlayan eserde klavye fon ve elektronik ritm esere Deep House tınılar katıyor. Bengü de geri vokaliyle eseri güçlendiriyor. Ardından, Simge’nin Ağustos 2019’da yayınlanan teklisi; sözleri Onurr’a, müziği Onurr & Simge ortak çalışmasına ait olan Bayrak düzenlemesi ‘As Bayrakları’ var. Perküsyon-bas-klavye uyumuyla başlayan ve yaylı-geri vokallerin canlı tuttuğu eserde elektronik ritmler de çift ses vokal ve gitar ile öne çıkıyor. 

Sıradaki eser, Ersay Üner’in Mayıs 2019’da yayınlanan ilk albümüne adını veren eseri ve düzenlemesi ‘Nokta’ oluyor. 80’ler tınılı akılda kalıcı bir klavye solo ile başlayan eserde elektronik ritmler ve geri vokallerle dengeleniyor. Ardından, Temmuz 2019’da yayınlanan İlyas Yalçıntaş teklisi-eseri, Aytaç Kart düzenlemesi ‘Kirli Kadeh’ geliyor. Gitar ve klavye fon ile başlayan eserde elektronikler de yer yer öne çıkıyor ve Yalçıntaş’ın çift ses vokali de eserin eğlenceli yapısını brass ve bas eklemelerle birlikte destekliyor.

Albüm, Ekim 2019’da yayınlanan iki tekli ile devam ediyor; ilk önce Aydın Kurtoğlu’dan Melda Gürbey sözlerine Zülfi Badalov bestesi, Serkan Balkan düzenlemesi ‘Tek’ gitar ve klavye-elektronik uyumuyla başlayan eserde Kurtoğlu da çift ses vokaliyle eseri destekliyor. Ardından Cem Belevi teklisi-eseri, Ersay Üner düzenlemesi ‘Farkında Mısın?’ Elektronikler ve gitarın uyumuyla başlayan eserde ritmler yer yer öne çıkıyor.

Sırada, Joker’in Kasım 2019’da yayınlanan (sözleri Joker’e ‘Mete Erpek’ müziği de Johnny Crash Beatz ‘Yasin Filiz’e ait olan) aynı zamanda düzenlemesini üstlendiği teklisi ‘Sürgün’ var. Elektronik eklemeler ile başlayan eser klavye solosuyla akılda kalıyor. Ardından, Irmak Arıcı’nın Ekim 2019’da yayınlanan Ceceli düzenlemesi teklisi ‘Mevzum Derin’ geliyor. Bağlama ve elektroniklerle başlayan eserde gitar da yer yer öne çıkıyor. Arıcı için de yeni bir başarı oluyor.

İlk CD, Gökçe Kırgız’ın Kasım 2019’da yayınlanan Murat Güneş eseri, Bayrak düzenlemesi ‘Mızrak’ teklisiyle sona eriyor. Gitar-elektronik-yaylı uyumuyla başlayan eserde Kırgız geri vokalleriyle de eseri güçlendiriyor.

İkinci CD, Ajda Pekkan’ın Temmuz 2019’da yayınlanan Sinan Akçıl eseri, Ozan Çolakoğlu & Tarık İster ve Akçıl ortak düzenlemesi ‘Canın Sağ Olsun’ teklisiyle açılıyor. Elektronikler ve gitar-yaylı uyumuyla başlayan eserde geri vokaller de eseri canlı tutuyor.

Sırada, art arda iki düet var; ilk önce Demet Akalın’ın 2019’da yayınlanan ’Ateş’ albümünden Öze Bade Derinöz eseri ve Bayrak düzenlemesi olan bir Haktan düeti ‘Yekten’ balaban soloyla başlayan ve yaylı-perküsyon-gitar ile dengelenen eserde piyano da eseri güçlendiriyor. Geri vokal de eseri tamamlıyor. Orta kısımda dahil olan Haktan da güçlü vokaliyle özellikle tiz vokallerde Akalın’a uyum sağlıyor.

Ardından, Temmuz 2019’da yayınlanan Mustafa Ceceli & Irmak Arıcı düeti, (Arıcı eseri, Ceceli düzenlemesi) ’Mühür’ geliyor. Klavye solo ve elektroniklerle başlayan eserde elektro bağlama eklemeleri de eseri destekliyor ve son kısımda elektro bağlama solo başarılı; Ceceli ve Arıcı, uyumlu bir düete imza atıyor.

Sıradaki eser, Ekim 2019’da yayınlanan Ebru Yaşar’dan bir Feridun Düzağaç eseri, Ceceli düzenlemesi ‘Alev Alev’ klarnet-elektro bağlama-gitar ve elektroniklerin uyumuyla başlayan eserde piyano ve klavye de eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda yaylılar da dahil oluyor. Yaşar’ın diğer yeniden yorumlamaları gibi kendi yorumuna başarıyla adapte edebildiği yeni bir çalışma oluyor. Ardından, albümün basıldığı dönemlerde yayınlanan (Aralık 2019) bir tekli; Tuvana Türkay’dan kendi eseri ve Ozan Doğulu düzenlemesi olan ‘Yalan De’ ud-piyano-gitar ve perküsyonun uyumuyla akustik tınılı başlayan çalışmada bas da eseri destekliyor ve orta kısımda elektronikler ile yaylılar öne çıkıyor, geri vokallerle dengeleniyor.

Albüm, Hande Ünsal’ın Kasım 2019’da yayınlanan teklisi-eseri, Balkan düzenlemesi ‘Daha İyi’ ile devam ediyor. Yaylı ve klavye-elektronikler-gitar ile dengelenen eser nakaratıyla akılda kalıyor ve Ünsal’ın besteciliğiyle ilgili kendi tarzını yarattığının da bir başka göstergesi oluyor. Ünsal’ın geri vokali de eseri tamamlıyor. Ardından, Gülben Ergen’in Mayıs 2019’da yayınlanan Onur Mete & Zuhal Karadeniz sözleri, Mete bestesi ve Özgen Akçetin düzenlemesi ‘Müsaadenle’nin akustik versiyonu -ki ikili olarak yer almıştı- gitar-perküsyon-bas uyumuyla başlayan eser, bilinen versiyonunun aksine daha sakin bir tınıyla düzenlenmiş ve geri vokaller de eseri tamamlıyor. Orta kısımda gitar solo başarılı.

Sırada, Gülden’in Kasım 2019’da yayınlanan teklisi-eseri, Ceceli düzenlemesi ‘Yakarım İstanbul’u’ var. Gitar-elektro bağlama-yaylı-klavye uyumuyla başlayan eserde Gülden geri vokaliyle de öne çıkıyor. Elektroniklerin de güçlendirdiği eserde elektronik ritmler eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda elektro bağlama solo başarılı. Gülden’in sevilen şarkıları arasında yerini koruyacaktır. Ardından, yine albüm basıldığı dönemlerde yayınlanan (Aralık 2019) bir başka tekli; Dicle Olcay’dan Çağrı Telkıvran eseri-düzenlemesi ‘Bu Saatten Sonra’ gitarların ve elektroniklerin-klavyenin öne çıktığı ve geri vokallerle dengelendiği eser, kendi alanında dönemin başarılı şarkılarından biri olarak sayılabilir.

Sıradaki eser, Fettah Can’ın Ekim 2019’da yayınlanan teklisi (Eşl Cansu Kurtçu ile kurduğu firması CF etiketiyle yayınladığı) Kurtçu eseri ve Atakan düzenlemesi ‘Bırak Ağlayayım’ oluyor. Gitar-klavye ve elektronik ritmlerle başlayan eserde geri vokal de eseri güçlendiriyor. Orta kısımda ud solo-perküsyon uyumu başarılı. Ardından, bu sefer bir proje-albümden; Aşkın’ın Şarkıları albümünden bir eser, (Aşkın Tuna sözlerine Aydın Sarman bestesi, Yusuf Demirkol düzenlemesi) Zakkum’dan ‘Güneşimi Kaybettim’ geliyor. Klavyesinin ön planda başladığı, gitar-keman uyumunun desteklediği eserde, davul-piyano-geri vokaller de eseri güçlendiriyor ve bas ile birlikte altyapıyı tamamlıyor.

Son üç eserden ikisi, Ekim 2019’da yayınlandı. İlk önce Bilal Sonses’in Gürbey ile besteleyip düzenlediği teklisi ‘Neyim Olacaktın’ geliyor. Gitar-bas uyumuyla başlayan eserde yaylı-elektro bağlama da elektroniklerle ve çift ses vokalle dengeleniyor. Ardından Derya Bedavacı’nın Hak Yapım & 2K Prodüksiyon etiketiyle yayınlanan Aydın Kara düzenlemesi olan teklisi-eseri ‘Deme’ geliyor. Piyano-klarnet ve klavye fonla başlayan eserde perküsyonlar da elektroniklerle uyumlu ilerliyor ve geri vokal-yaylı uyumu da eserin duygusunu destekliyor. Bas da eseri tamamlıyor. Son eser ise, ilk teklisini yayınlayan bir isim; Kimbureyhan’ın Kasım 2019’da yayınlanan Emre Şakar sözlerine Özkan Meydan bestesi, Ceceli düzenlemesi ‘Issız Duvarlar’ı oluyor. Klavye ve elektroniklerin elektro bağlamayla uyumuyla başlayan eserde yaylılar da eseri çift ses vokalle birlikte güçlendiriyor. Orta kısımda Ceceli de vokaliyle dahil olurken cümbüş solo da öne çıkıyor ve son kısımda piyano eseri tamamlıyor.

Albüm, hem 2020 boyunca sıklıkla duyacağımız şarkıları bir araya getirirken, hem de son dönemde çıkan özellikle Pop ve Rap çalışmaları gözden kaçıran dinleyici için de güzel bir hediye oluyor.