Müzik

Dünyanın zaman içinde insanlara öğrettiği ne varsa, Karayün’ün müzikselliği ile anlamlanıyor : İsmail Karayün – İnsan İnsanın Kılıcı…

İsmail Karayün… Mesleki anlamda farklı sektörlerde ilerlese de, içindeki müzik aşkıyla lise dönemlerinden beri müzikle ilgilenip zamanla kendi şarkılarını yapmaya başlayan Karayün, bir yandan halen Akdeniz Üniversitesi UBF Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü / Lojistik Yönetimi Öğretim Görevlisi olarak akademik yaşantısına devam ederken, ilk EP çalışması “Gece Şarkıları” ile müziğe ilk profesyonel adımını attı, ancak sırada Ahenk Müzik etiketli bir ilk albüm vardı : İnsan İnsanın Kılıcı…

Prodüktörlüğünü İsmail Karayün’ün üstlendiği Nordic Production ve Antalya’daki Studio Black’ta tamamlanan, mix-mastering çalışmasını Eray Polat ile Gürkan Çakıcı’nun tamamladığı albümün müzik yönetmenliği Selim Aydın, sanat yönetmenliği ve fotoğrafları ise şair, fotoğrafçı ve müzik yazarlığı alanındaki başarılı çalışmaları; tabii ki Müzik Ekspres ile bildiğimiz Kadri Karahan’a ait.

Albümde “Yeni Cami Avlusunda Ezan Sesi Var” haricindeki eserler İsmail Karayün imzası taşıyor. Albümde aynı zamanda Karayün’ün 2017 yapımı “Gece Şarkıları” isimli iki şarkılık EP’sindeki şarkıları (Gece Alevlenir Sevdalar ve Bir Sen) da içeriyor. Düzenlemelerde ise Gürkan Çakıcı, Selim Aydın ve Ege Miraç Yavuz imzası var.

Albüm, Mustafa Güzel’in ud taksimi “Güneşe Doğru” ile açılıyor. Ardından Gürkan Çakıcı düzenlemesiyle “Canımın Yangını” geliyor. Dalga sesleri ve Güzel’in akustik gitar-ud uyumunun öne çıktığı eserde Yunus Kuytu’nun klarneti eserin duygusunu destekliyor. Çakıcı’nın davul ve perküsyonları da eseri güçlendirirken Karayün’ün çift ses vokali de elektronik ritmlerle dengeleniyor. Çakıcı’nın piyanosu ve Semih Burcu’nun bası da eseri tamamlıyor.

Sıradaki eser, Selim Aydın düzenlemesiyle “Gönül Kitap Dil Kalem” oluyor. Ali Saran’ın udunun Burhan Hasdemir’in perküsyonuyla uyumuyla başlayan eserde Ege Miraç Yavuz da gitarlarıyla eseri destekliyor. Eren Turgut’un kontrbası da yer yer öne çıkıyor. Klavye fon ve akordeon da eserin duygulu yapısını öne çıkarıyor. Orta kısımda Saran’ın rebab solosu başarılı. Yavuz’un ebowu da eseri tamamlıyor. Ardından, Ece Şeşen ile düet, Ege Miraç Yavuz düzenlemesi “Hesap” geliyor. Yavuz’un akustik gitarıyla başlayan eserde Yavuz’un perdesiz gitarı ve elektro gitarı eserin duygusunu desteklerken, Nihal Saruhanlı’nın perküsyonu ve Yavuz’un e-bowu eserin altyapısını güçlendiriyor. Aydın’ın bası da yer yer öne çıkıyor. Son kısımda Ethem Saran’ın davulu ve perküsyonun birleşimi eseri canlı tutuyor. İkilinin vokal uyumu başarılı ve bu bağlamda son dönemdeki başarılı düetlerden biri sayılabilir.

Albüm, Gece Şarkıları EP’sinden Çakıcı düzenlemesi “Gece Alevlenir Sevdalar” ile devam ediyor. Selahattin Dağdevriren’in kanunu ve Serkan Kandemir’in klarnetinin Ahmet Ali Selçuk’un cümbüşüyle uyumlu gittiği eserde Çakıcı da klavyesiyle ve perküsyonuyla eserin duygusunu destekliyor. Can Güneş’in klasik gitarı da yer yer öne çıkarken Karayün de çift ses vokaliyle eseri güçlendiriyor. Çakıcı, davuluyla da esere dahil oluyor. Orta kısımda klarnet-kanun solo başarılı. Berat Etöz’ün bası eseri tamamlıyor. Albümün öne çıkan başarılı eserlerinden biri. Ardından, albüme ismini veren Aydın düzenlemesi “İnsan İnsanın Kılıcı” var. Gonca Varol’un piyanosu ve Damla Bozkurt’un kemanıyla başlayan eserde Varol, klavyeslyle de yer yer öne çıkıyor. Yavuz’un elektrosu ve Saran’ın davulunun da dahil olduğu eserde Yavuz ve Burcu Tatlıses de geri vokallerde eseri destekliyor. Aydın’ın bası eseri tamamlıyor. Orta kısımda klavye ve elektro, esere 1970’ler tınısı katıyor.

Sıradaki eser, Aydın düzenlemesi “Öğretir Böyledir Dünya” Aydın’ın klavyesi ve Şirin Vatan’ın çellosuyla başlayan eserde Varol da piyanosuyla öne çıkıyor. Aydın’ın klavyesi ve Saran’ın davulunun uyumu esere masalsı bir tını katıyor. Yavuz ve Aydın’ın elektroları ile Karayün’ün yer yer çift ses vokali eseri canlı tutuyor. Yavuz’un akustik gitarı ve Aydın’ın bası eseri tamamlıyor. Ardından, Birsen Tezer’e Karayün’den bir ithaf, Çakıcı düzenlemesiyle “Bir Sen” geliyor. Yalçın Yakın’ın perdesiz başta olmak üzere gitarlarının Dağdeviren’in kanunuyla uyumlu ilerlediği eserde Çakıcı da klavye ve davul-perküsyonuyla eseri destekliyor. Etöz’ün bası eseri tamamlıyor. Son kısımda Yakın’ın elektro solosu başarılı. Birsen Tezer sevenlerin de beğenisini kazanacak bir eser.

Son iki eserden ilki, Rumeli / Selanik yöresinden Hüseyin Yaltırık kaynaklığında derlenen Ayın düzenlemesi anonim türkü “Yeni Cami Avlusunda Ezan Sesi Var” oluyor. Merih Aşkın’ın kopuz solosuyla başlayan eserde Saran da rebabıyla kopuzu destekliyor. Kopuz ve rebabla akustik bir kayıt olan eserde Karayün, içten yorumuyla eseri tamamlıyor. Son eser ise, “Canımın Yangını”nın Çakıcı düzenlemesi olan akustik versiyonu oluyor. İlk versiyondaki gibi dalga seslerinin Güzel’in akustik gitar ve udla dengelendiği versiyonda piyano ve Çakıcı’nın perküsyonu, Burcu’nun basıyla birlikte eseri destekliyor. Albüme güzel bir kapanış oluyor.

Karayün’ün yer yer alternatif ve akustik tınılar taşıyan, günümüzde ihtiyaç duyduğumuz umut ve “şarkılara tutunma”nın simgesi olabilecek naiflikte şarkıları, düzenlemelerdeki uyumuyla ve içten yorumuyla dengeleniyor; dünyanın zaman içinde insanlara öğrettiği ne varsa, Karayün’ün müzikselliği ile anlamlanıyor ve son zamanların kendi alanında başarılı albümlerinden biri oluyor.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap