Batuhan Mutlugil… Müzisyen bir baba (Batu Mutlugil) ile başlayan müzik dolu süreç, onu Duman’ın gitaristi ve hem geri vokallerde hem de besteleriyle yer alması, bu katkılarıyla usta bir müzisyen olma yolunda ilerletirken, bu sefer Mutlugil, kendi deyimiyle “planlamadığı ve hesapta olmayan” bir solo kariyere, “Bambaşka” teklisi ile başlamış oldu, ancak bu tekli, aynı zamanda ilk albümün açılış teklisiydi : Yadigar…
Garaj Müzik etiketiyle yayınlanan albümde gitar ve vokalde Mutlugil, bas ve geri vokalde Caner Üstündağ ve davulda Utku Ünal yer aldı. Tüm şarkılar Mutlugil imzası taşıyor.
Mutlugil ve Üstündağ prodüksiyonu olan ve Pür Müzik stüdyosunda hücum kayıt olarak kaydedilen albümün ses mühendisliği ve mix çalışması Berk Kula’ya, kayıt asistanlığı ve gitar teknisyenliği Korhan Onaylı’ya, mastering çalışması ise Ahmet Kalabay’a ait.
Albüm, “Vurgun” ile açılıyor. Mutlugil’in gitarlarının Ünal’ın davuluyla hareketlendirdiği eserde Üstündağ da basıyla eseri canlı tutuyor. Orta kısımda Mutlugil’in gitar solosu başarılı. Ardından “Veda Olsun” geliyor. Gitar-davul uyumuyla başlayan ve aynı hareketli yapıyı sürdüren eser, gitar riffiyle akılda kalıyor. Bas da yer yer öne çıkarak eseri destekliyor. Üstündağ da geri vokaliyle eseri güçlendiriyor. Son kısımdaki elektro solo da eseri tamamlıyor.
Sırada, albümün 2020 sonunda yayınlanan teklisi “Bambaşka” var. Üstündağ’ın elektrosunun önde olduğu ve davul-bas uyumuyla dengelenen eserde Üstündağ da tiz geri vokaliyle eseri destekliyor. Orta kısımdaki elektro solo başarılı. Ardından “Kabus” elektro davulun klavye fon ile dengelendiği eserde bas da eserin duygulu yapısını güçlü tutuyor. Orta kısımda enstrümanların uyumu başarılı ve albümün bu bağlamda öne çıkan eserlerinden biri oluyor.
Sıradaki eser “Yor Beni” Mutlugil’in akustik gitarı ile Country bir havada başlayan eserde Üstündağ ile Mutlugil’in vokal uyumu dikkat çekiyor. Eserde sadece akustik gitar hakim. Ardından “Alayı Gelsin” elektronun önde başladığı ve davul-bas ile dengelendiği eser albümü bir tık daha hareketlendirirken aynı duygulu yapıyı koruyor. Nakaratta Üstündağ’ın geri vokali eseri tamamlıyor.
Albüm, albüme adını veren “Yadigar” ile devam ediyor. Elektro ile başlayan eserde davul ve bas eserin hareketli yapısını destekliyor.
Son iki eserden ilki “Gözü Kara Gelin” Bas ve elektronun uyumu ile başlayan eserde davul da eserin hareketli yapısını destekliyor. Berk Kula ve Korhan Onaylı’nın geri vokalleri eseri canlı tutuyor. Bas akılda kalıcı. Son kısımdaki elektro solo ve enstrümanların uyumu eseri tamamlıyor. Son eser “Sürgün” Gitarların uyumuyla akustik bir şekilde başlayan eserde Üstündağ da vokaliyle eseri destekliyor.
Mutlugil, “Yadigar” ile hem 2020’lere yadigar kalacak başarılı bir albüm, hem de devam etmesi beklenen solo müzik kariyeri için sağlam bir ilk adıma imza atıyor.
Yorum Ekle