Müzik

Kiremitçi yeni albümüyle hayata, aşka ve insanlığa dair düşüncelerini kendine özgü müzikselliğiyle harmanlıyor : Tuna Kiremitçi – On Numara Olaylar…

Tuna Kiremitçi… Son dönemde müziksel bağlamda “Tuna Kiremitçi ve Arkadaşları” ismini taşıyan iki albümlük projesiyle hala kendisini ilk defa keşfeden genç dinleyicilerin beğenisini kazanmaya devam eden Kiremitçi, ülkemizdeki karantina döneminden bir hafta önce, “İnsanlığın Öldüğünü Duydum Vol. 1” isimli EP’sini yayınlamıştı. Karantina dönemine denk gelse de özellikle “İz Kalmadan” ile dikkat çeken proje, dönem şartlarından ötürü devam edemese de bu süreç, Kiremitçi’nin yeni şarkılarını Pasaj & Garaj Müzik etiketli 8 şarkılık yeni bir albüme doğru götürecekti : On Numara Olaylar…

HaremS stüdyosunda kaydedilen albümün kaydı Mert Yüksel, mastering çalışması Evren Arkman imzası taşıyor. Albümde belirtilmeyen eserlerin düzenlemesi Efe Demiryoğuran’a ait.

Albüm, albüme ismini veren “On Numara Olaylar” ile açılıyor. Güneysu’nun gitarlarının Mertcan Selçuk’un klarnetiyle öne çıktığı eserde ritmler de eseri hareketlendirirken nakaratta Gülnur Badakal, Hüseyin Çebişci, Gökhan Tümkaya ve Evren Arkman da koro olarak eseri canlı tutuyor. Demiryoğuran’ın bası eseri tamamlıyor. Ardından “Bir Hüzünsün İçimde” Hüseyin Çebişci düzenlemesi olan, Güneysu’nun elektro ve akustik gitarlarıyla başlayan eserde davul ile birlikte Göksun Çavdar’ın klarneti öne çıkarak klavye fon-bas ile dengelenerek eserin duygusunu destekliyor. Kiremitçi de çift ses vokaliyle eseri güçlendiriyor. Orta kısımda Çavdar’ın klarnet solosu başarılı.

Sırada “Aşkınla Her Şey Oldum” Deniz Bayrak’ın gitarı ve Timur Atasever’in viyolonseliyle akustik bir yorum olan eserde sözlerindeki “İnsanlığın öldüğünü duydum” aynı isimli EP için düşünülen bir eser olduğunu gösteriyor, bu bağlamda “Kumdan Kaleler” dönemine gönderdiği selam ise Kumdan Kaleler hayranı dinleyici kitlesini gülümsetecektir. Ardından “İnsan Arar Cevapları” Altuğ Öncü’nün cümbüşünün öne çıktığı ve Bayrak’ın gitarının Demiryoğuran’ın basıyla dengelenerek hareketlendirdiği eserde ritmler eseri Latin tınısına getiriyor. Kiremitçi’nin geri vokali ve klavye de eseri canlı tutuyor.

Sıradaki eser Evren Arkman & Erim Arkman ortak düzenlemesi “Hatalar Okulu” Erim Arkman’ın gitarıyla başlayan eserde Öncü’nün kemanı ve viyolası öne çıkıyor. Elektronik ritmler ve Cem Aksel’in davulu Çebişci’nin klavyesiyle dengelenerek eserin duygulu yapısını yansıtıyor. Ardından, “İnsanlığın Öldüğünü Duydum Vol. 1”in son şarkısı “Hayallerin de Ömrü Var” Cafer İşleyen’in flütünün öne çıktığı ve Bayrak’ın gitarlarının Okay Aynur’un davuluyla dengelenip klavyeyle uyumlu ilerlediği eserde Elis Dubaz ve Gamze Üçüncü koro olarak eserin duygusunu yansıtıyor.

Son iki eserden ilki “İçimdeki Karantina” Çebişci’nin ıslığı ve Bayrak’ın gitarlarının davul-klavye-bas uyumuyla başlayarak hareketlendiği eser, günümüzün “karantina” olgusuna kendi penceresinden bakıyor. Son eser ise “İnsanlığın Öldüğünü Duydum Vol. 1”in açılış şarkısı “İz Kalmadan” oluyor. İstanbul Strings’in yaylılarının Okay Aynur’un davulu ve Bayrak’ın gitarlarıyla dengelendiği eserde klavye ve Dubaz’ın geri vokaliyle canlı kalan ve Kiremitçi’den kendine özgü bir rap denemesi olarak dikkat çeken eserde Dubaz ve Üçüncü, koro olarak da eseri Demiryoğuran’ın basıyla birlikte destekliyor.

Kiremitçi, yeni albümünde son çalışmalarında Deniz Bayrak, Hüseyin Çebişci, Efe Demiryoğuran, Erim & Evren Arkman ve tabii vokalde Eliz Dubaz gibi müzisyenlerle sağladığı müziksel ortaklığı devam ettirirken, yeni albümüyle hayata, aşka ve insanlığa dair düşüncelerini kendine özgü müzikselliğiyle harmanlarak yine hem kendi müzik kariyeri hem de günümüz müzik endüstrisi içinde özel bir albüme imza atıyor.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap