Kenan Tülek… Hem müziğin eğitiminden gelen; bu bağlamda Türkiye’de İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı sonrası Almanya / Rotterdam’daki Codarts Üniversitesi’ni bitiren bir isim olan, hem de Alevi-Bektaşi kültürünü araştıran ve bu bağlamda derlemeler yapan, aynı zamanda halen yaşamakta olduğu Almanya / Rotterdam’da kurduğu bağlama atölyesinde çalışmalarına devam eden bir bağlama yapımcısı olan Tülek, bu doğrultuda bağlama çalımı üzerine iki tane Almanca kitabın da sahibi. Geçtiğimiz yıllarda yaptığı Dersim gezisinde derlediği ve daha önce yayınlanmamış eserler, Nesimi Çimen’in eserlerinden hareketle ruzbaya (iki telli cura) yönelmesi, Nevşehir’deki Hacı Bektaş ilçesinde Aşık Melûli’nin “Melûli Divanı”nı bulması sonucu Melûli dizelerini bestelemesi, Tülek’in Kalan Müzik etiketli ilk albümünün temel taşlarını oluşturdu : Tevella…
Müzik yönetmenliğini Tülek’ün üstlendiği ve Rotterdam’da kaydedilen albümde kayıt-mix-mastering çalışması Mutlu Kızılgedik’e ait. Bağlamalarda (Balta Sazı, Ruzba…) Tülek yer alırken basta da Kızılgedik, Tülek’e eşlik ediyor.
Albümün ilk dört eseri, Aşık Melûli dizelerinden besteler oluyor. Albüm, Tülek bestesi “Tanrı Bize Bizden Yakın” ile açılıyor. Mutlu Kızılgedik de basıyla Tülek’in bağlamasına eşlik ediyor. Ardından yine Tülek bestesi “Hasretinden Bağrım Tutuştu Yandı” özellikle bağlamaların uyumuyla dikkat çekiyor. Bas da yer yer eseri dengeliyor.
Sırada, Mazlum Çimen’in “Lal Figan” albümünde seslendirdiği bestesi “Bugün Nâlan-ı Efkârım” geliyor. Bağlama-bas uyumu başarılı ve Tülek de sevilen esere güzel bir yorum katıyor. Ardından, Tülek bestesi “Neyleyim” Tülek’in bağlama solosuyla açılıyor ve sözlerin manasıyla örtüşen başarılı bir beste oluyor.
Sıradaki eser, Tülek’in Ovacıklı Zeynel Batar Dede kaynaklığında derlediği, Teslim Abdal dizelerine geleneksel eser “Bana Neyler” zaman içinde repertuvarlara girebileceğini düşündüğüm bir eser. Ardından Melûli dizelerine bir diğer Tülek eseri “Şirin Şirin” ruzbanın öne çıktığı bir eser oluyor, bu bağlamda albümdeki Melûli dizeleri, Melûli Divanı’nın yeni bestelerle gözden geçirilebileceği bağlamında da bir gösterge oluyor.
Son üç eserden ilki, Eren Akşahin arşivinden alınan ilk defa albümde yorumlanan bir Aşık Nesimi Çimen eseri “Sevgi Saygı Hürmet” aynı şekilde ruzbanın bağlamalarla uyum sağladığı bir eser olarak Aşık Nesimi Çimen sevenlerinin beğenisini kazanacaktır. Ardından Tülek’in Ovacıklı Zeynel Batar Dede kaynaklığında derlediği Seyyid Nesimi dizelerine geleneksel eser “Ey Habibim” Son eser ise Muhyiddin Abdal dizelerine Tülek bestesi “Erenlerin Gölünde” hem bağlamaların uyumu hem de Muhyiddin’in tasvirleri, başarılı bir eseri oluşturarak albümü bitiriyor.
Tülek, ilk albümüyle yıllar içinde edindiği kültür ve eğitimin bileşkesi ile, aşıkların izinde sevgi, saygı ve hürmet ile özel bir çalışmaya imza atıyor.
Yorum Ekle