Begüm Obiz… Çoğu dinleyicinin O Ses Türkiye ve sahne performanslarıyla tanıdığı Obiz, zaman içinde teklileriyle dinleyicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor. Öte yandan son dönemde teklilerinin ablası Melike Obiz ile birlikte yapımcısı da olan Obiz, en son yeni teklisi “Bi’ Yer Bul”u Obiz Music Production olarak dinleyicilerle buluşturdu. Obiz ile le Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Sen Söyle”ye kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda O Ses Türkiye’ye katılmaya nasıl karar verdiniz ve bu deneyiminiz size neler kattı?
-9 yaşında Adana’da Türk Sanat Müziği derneklerinde eğitim almaya başladım ve tek hayalim radyo sanatçısı olmaktı. Üniversite yılları itibariyle sahne hayatına başladım. 2016’da Acun Medya’da çalışan bir arkadaşımın ısrarıyla yarışmaya katıldım. Kendini o yaşlarda keşfetmek ve sınamak adına güzel bir deneyim oldu.
O Ses Türkiye sonrası Murat Boz’un vokalistliğini yapmanız nasıl gelişti ve bu doğrultuda vokal ve sahne tecrübelerinizi nasıl özetlersiniz?
-Benim profesyonel isimlerle çalışmayı ve kendimi daha da geliştirmeyi fazlasıyla istediğim bir dönemde çok sevdiğim bir yakınımız beni Murat Boz’la tanıştırdı. Çok heyecanlıydım ama Murat Boz ve ekibi çok güzel destek oldular bana o süreçte, sonrasında her şey çok keyifli ilerledi. Öyle büyük sahne prodüksiyonlarının bir parçası olmak parayla satın alınamayacak kadar kıymetli deneyimler.
Ayrıca Sezen Aksu şarkısı “Yaz”ı yorumlayıp dinleyicilerle buluşturdunuz. Şarkıyı yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Düzenlemeyi üstlenen Atıl Özkaran ile yollarınız nasıl kesişti? Yaz yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Yaz, benim İstanbul sahne hayatımda uzun yıllar sahneye çıkış şarkımdı. Dinleyicim de bu şarkıya fazla iyi tepkiler verince pandemide şarkıyı akustik versiyon çıkarmaya karar verdim. Zaten sektörden arkadaşım olan Atıl’ın düzenlemesiyle ortaya çok keyifli bir iş çıktı ve o dönem çok güzel tepkiler aldık, hala keyifle dinleniyor.
Öte yandan Burhan Bayar projesinde iki yorumunuzla yer aldınız. Burhan Bayar ile yollarınız nasıl kesişti? Bu projede yer almanız nasıl gelişti? Projedeki yorumlarınız ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Yine pandemi sürecinde sektörden sevdiğim kıymetli bir arkadaşım vesilesiyle sevgili Burhan Ağabey’in projesinde yer aldım. Seni Yazdım Kalbime çok özel bir şarkıdır. Burhan Ağabey’in güvenip şarkısını emanet etmesi ayrı bir mutluluktu benim için. Dinleyiciler de beğendi.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz ve Ömer & Erdal Toprak ve Ahmed Najah eseri Sen Söyle’yi söylemeye nasıl karar verdiniz? Düzenlemeyi üstlenen Mustafa Ceceli ve yapımınızı üstlenen Akademi Organizasyon ile yollarınız nasıl kesişti? Sen Söyle ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Uzun yıllar sahne deneyimi, beraberinde müzik endüstrisinde yer alma isteği getiriyor zaten. Dinleyicim de artık benim şarkılarımı da dinlemek istediğini ifade etmeye başladığında cesaret edebildim sanırım. Akademi Organizasyon sevgili Hakan Özgül’le çalıştım. Akademi Organizasyon zaten o dönemde Murat Boz’un menajerlik ve yapım şirketiydi. Benim de yapımcım oldular. Sevgili Ceceli’yle de Akademi Organizasyon vesilesiyle tanıştım. Sen Söyle, ilk teklim olmasına rağmen muazzam tepkiler almıştı, özellikle radyoda çok güzel geri dönüşleri oldu.
Ardından yine Ceceli düzenlemesi ile Özlem Güneykaya eseri “Aşık Gibi” teklinizi dinleyicilerle buluşurdunuz. Bu şarkıyı yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Aşık Gibi ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Üretim süreci başlamıştı artık, yine Ceceli sesime uyacağını düşünerek bu şarkıyı dinletti ve çok sevdik. Hızlıca bunu da aynı yıl içerisinde çıkardım. Özlem’i de şarkıyı aldıktan sonra tanıdım ve çok sevdim. Dinleyenler de sevdi. Aşık Gibi gerçekten çok özel bir şarkı.
2023’e “Sevebilirim ki” ile giriş yaptınız. Bu şarkıyı yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Eser sahibi Onur Özdemir, düzenlemeyi üstlenen Çağrı Telkıvıran ve Sony Music Türkiye ile yollarınız nasıl kesişti? Sevebilirim ki ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Onur Özdemir’e hepimiz gibi ben de çok hayranım. Kendisinden şarkı dinlerken Sevebilirim ki’ye denk geldim ama şarkıyı Murat Boz almıştı albümü için. Bundan 1 ay sonrasında vazgeçti ve ben aldım. Düzenlemeyi de sevdiğim arkadaşım Çağrı yapmıştı zaten Boz için, başka bir kişiye gitme ihtiyacı duymadım Çağrı yeniden ve şarkıya yine çok yakışan bir aranjman yaptı ve çok içimize sindi. Sony Music Özden Bora da desteklerini eksik etmedi hepsine burdan bir kez daha teşekkürler. Sevebilirim ki ile alakalı harika geri dönüşler aldım ve almaya devam ediyorum. Gerçekten hit niteliğinde bir şarkı. Umarım hakettiği değeri bulur.
Ardından bir 1990’lar klasiği “Bitmesin”i şarkının sahibi Onur Mete ile yorumladınız. Bu şarkıyı yorumlamaya nasıl karar verdiniz ve Onur Mete ile bir araya gelmeniz nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Birkan Şener & Gökçer Turan ile yollarınız nasıl kesişti? Bitmesin yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Birkan zaten sektörden çok sevdiğim arkadaşım. Cover yapmaya karar verdiğimde Onur ile tanıştırdı beni ve birbirimizi çok sevdik, kalbi mükemmel bir insan Onur. Ben bir şarkı diye düşünürken kendisi 2 tane şarkı kaydetmeyi önerdi. Hızlıca şarkılara karar verip stüdyoya çekime ve kayda girdik. Bu iki akustik şarkı beklediğimden de öte güzel tepkiler aldı.
Bitmesin ile birlikte kendi firmanız Obiz Music Production ile yolunuza devam ediyorsunuz. Kendi firmanızı kurmanız nasıl gelişti ve kendi firmanızı kurmanız size yapmak istedikleriniz anlamında özgür bir alan sağlıyor mu?
-Günümüz, bağımsız müzisyenlerin devri. Yapım şirketleri ve zorlayıcı şartları altında kalmak istemeyen birçok müzisyen aracı dağıtımcılar yardımıyla kendi üretimlerini özgürce dijital platformlara servis edebiliyor. Bu sebepten, aynı zamanda menajerim olan Melike ablam ile birlikte böyle bir yol izlemeye karar verdik. Çok mutlu ve özgür hissediyoruz tabii ki.
Ardından yine Mete ve Hande Yener ortak çalışması “Yanmışız”ı yorumlamaya nasıl karar verdiniz ve yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Dediğim gibi, Bitmesin’i yapmak için buluşmuştuk Onur ile Ama o sesime çok yakışacağını düşündüğü için Yanmışız’ı da yapmayı önerdi. İyi ki de önerdi! Geri dönüşler çok güzel oldu.
Yeni tekliniz Ceceli düzenlemesi “Bi’ Yer Bul”u yorumlamaya nasıl karar verdiniz ve bu bağlamda eserin sahibi Reşit Özkaplan ile yollarınız nasıl kesişti?
-Reşit’le sektörden tanışık olmamız sebebiyle, bana şarkılarını sıklıkla dinletirdi. Yaza hitap eden bir şarkı ararken Bi’ Yer Bul’a denk geldim ve hemen aldım. Ceceli de şarkıyı dinlediği an çok sevdi ve hızlıca stüdyoya girdik.
Klibi yöneten Orçun Mutlu ile yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Çok sevdiğim stilistim Özgür Yüksel ve yetenek abidesi arkadaşım Doğuş Subaşılar’ın vesilesiyle Orçun ile tanıştım ve yeteneğine hayran kaldım. Hızlıca konsept belirledi ve çok içime sindi, hiçbir aksaklık olmadan da seti tamamladık. Klip retro efektlerle dolu orijinal bir klip oldu, geri dönüşlerden gayet memnunum.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Sesime, ruhuma, karakterime ait hissettiğim her müziği deneyimlemek isteyen bir müzisyenim. Benim müziğim Türkçe pop müziğe hizmet eden bir noktada yer alsa da, farklı tarzları da denemekten çekinmem ilerde.
Bi’ Yer Bul’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Sevebilirim ki’nin akustik versiyonunu planlıyoruz. Bir de güzel bir duygusal şarkı arayışındayım; umarım öyle bir şarkı bulur ve sene bitmeden onu da çıkarmış olurum.
Begüm Obiz’e bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Bi’ Yer Bul”u tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle