Aylince ismini pek çok dinleyici 2000’li yıllardan ve özellikle “Sora Sora Bağdat” şarkısıyla hatırlıyor. Zaman içinde aralıklarla da olsa çalışmalarına yaşamakta olduğu Almanya’da devam eden Aylince, geçtiğimiz günlerde yeni teklisi “Ey Aşk”ı ISound PM etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu. Aylince ile Bi’Kuble için bu on altı yılın değerlendirmesini, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
İlk albümünüzün üzerinden 16 yıl geçti. Bu bağlamda bu 16 yılda hem kendi açınızdan hem de endüstri açısından müzik alanındaki değişimleri kendi bakış açınızla nasıl yorumluyorsunuz?
-Benim açımdan baktığımda artık daha sahne tecrübeli, daha donanımlı ve müziğe daha aşık bir solistim. Müzik endüstrisi açısından bakarsak soundlar minik değişiklikler yaşıyor, dinleyiciye ulaşmak sosyal medyanın gücü ile daha kolaylaştı. Fakat yine de ülkemizde müzik sektöründeki en büyük sorun; tanınmış müzik şirketleri, tanınmış mekan sahneleri belirli isimlerle çalışarak garantici tutumlarından vazgeçmiyorlar. O en tanınan mekanların sahnelerine çıkanlar kadar sahne tecrübem var örneğin ama o kitleye henüz sesimi duyuramadım. Bunun aşılması gerek…
2021’e “Sessizce” ile giriş yapmıştınız. Şarkının sahipleri (aynı zamanda yapımınızı ISound PM olarak üstlenen) Serkan Usta & Nihan Öztürk ile ve düzenlemeyi üstlenen Burhan Nasouf ile yollarınız nasıl kesişti?
-2015 yılında bu eyaletin en metropol şehirlerinden Köln’de, yeni açılan bir ten sahne teklifi aldım. Bir Cumartesi gecesi için anlaşma yaptık. Gittiğimde doğal olarak müzisyenlerle bir ön görüşme oldu. Klavyede Burhan vardı. Tüm orkestrayı isim olarak biliyordum ama henüz birlikte çalışmamıştık. Burhan çok yetenekli ve güzel karakterli genç bir müzisyen. O tarihten beri aynı mekandayım. İlk 3 yıl her Cumartesi son iki yıldır ise ayda 2 Cumartesi beraber sahne alıyoruz. Mekanı, mekan sahibimizi ve dinleyicileri seviyorum fakat solist olarak kalma sebebim başta Burhan ve diğer müzisyen arkadaşlarımdır. Burhan yaklaşık 1,5 yıl önce kuliste bana Serkan’larla (Serkan Usta) çalıştığını, beni de tanıştırmak istediğini söyledi. Serkan zaten yıllardır sahne kimliğimi biliyormuş. Davetlerini kabul ettim, şarkılar söyledik sohbetin yanı sıra. Ardından kendimi ISound ailesinin içinde buldum.
Sessizce ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Sessizce’den önce tekli konusunda çok sessiz kalmıştım. Onunla sessizliğimi bozdum ve artık sessiz kalmayacağım. Buradaki sevenlerim de artık “Susma, devam et!” gibi tepkileri ile beni yeniden stüdyoya müptela ettiler…
En son yine Usta & Öztürk eseri ve Nasouf düzenlemesiyle “Ey Aşk”ı dinleyicilerle buluşturdunuz. Şarkıda şiiriyle yer alan ve şarkının müzik yönetmenliğini üstlenen Ersoy Dinç ile yollarınız nasıl kesişti?
-Ersoy Dinç Almanya genelinde isim yapmış bir solist ve hatrı sayılı iş insanıdır. Zaman zaman aynı sahnelerde yollarımız kesişiyordu. 20 seneyi aşkın bir tanışıklığımız var. O karşılaştığımız zamanlarda bana hep “Sen Almanya’nın Hülya Avşar’ısın!” der beni güldürürdü… İyi bir dosttur. Ayrıca stüdyolarda okumalarda güzel fikirler üretir.
-Ey Aşk ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-En sık duyduğum cümleler: “Mest olduk. Aşık olasım geldi. Aşk gerçekten var mı Aylin hanım?” Ayrıca ben yıllardır sokak hayvanlarına büyük sevgi besleyen yardımcı olmaya çalışan biri olarak, onlara gönüllü bakanların paylaşımlarına şarkımı etiketlemeleri beni çok duygulandırıyor.
Ey Aşk’ın klibinin oluşumu nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Klibin sade olmasını, benim yüzümün ön plana çıkmasını istedik. Aşkla muhabbet eden; duygusal, aşka aşık bir kadını yansıtmak istedik. Bu sebeple şarkıya herhangi bir senaryoyu uygun görmedik. Klip, izleyenler tarafından beğenildi.
Ey Aşk’tan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Kesinlikle yola devam. Romantik aşk şarkıları eksik olmayacak… Nisan ayında yeni şarkımızı hazırlayacağız…
Aylince’ye bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Ey Aşk”ı tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle