Meltem Yaman’ı çoğu dinleyici üç yıl önceki ilk teklisi “Bu Kadarı Fazla” ile tanıdı. Zaman içinde müzik üzerine eğitimler de alan Yaman, üç yıl aradan sonra yeni teklisi “Gezilsin Tozulsun”u DMC etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu. Yaman ile ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle Bu Kadarı Fazla’ya kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda müzik üzerine aldığınız eğitimler size müziksel anlamda neler kattı?
-Bu Kadarı Fazla, benim ilk göz ağrım, ilk bebeğim. 3 yıl önce de sizlerle buluştu ama tabii ki o raddeye gelmeden önce fazlasıyla zorlu yollardan süreçlerden ve mutfaklardan geçti. Ben konservatuvarlı değilim ancak çocukluğumdan bu yana hep müzikle iç içeydim babam sayesinde. Babamın sesi o kadar güzeldir ki Ferdi Tayfur’un sesi babamda gibiydi! O söyler, ben dinlerdim. Hep hayalimdi ve ilk fırsatını bulduğumda müzikle hayatımı yaşamak istedim müziksiz asla diye düşündüm. ENBE Orkestrası şefi Behzat Gerçeker’den uzunca bir zaman piyano eşliğinde müzik eğitimi aldım. İşinde çok iyi şan hocalarından şan eğitimleri aldım ki hala da bu eğitimlere devam ediyorum. Eğitimler olmasaydı ben yazdığım Bu Kadarı Fazla şarkısını asla sizlerle buluşturamazdım. Bu sebepten aldığım eğitimler müzikselliğimi anlamlandırarak bana ve müziğime değer kattı.
Profesyonel bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz ve bu bağlamda “Bu Kadarı Fazla”nın oluşum süreci nasıl gelişti? Şarkıyı birlikte yaptığınız Asım Gökmen, düzenleyen Can Tosun ve prodüksiyonu üstlenen PDND ile yollarınız nasıl kesişti? Bu Kadarı Fazla ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Uzunca bir süreç aslında. Bu kararı çok önce verdim ancak doğru çıkış şarkısını bulmak çok zaman aldı. Başka isimlerden şarkılar baktım, hem de bir iki tane değil, onlarca! Ama bir türlü olmadı, yazdığım şarkılarımdan demo kayıtlar yaptık ve bu şarkının beni anlatan yanları olduğu hissiyle bu şarkıya karar verdim. Sevgili Asım benim şarkı yazabilme yeteneğimin olduğunu söyleyerek beni teşvikleyen ilk insandır, ondan önce de elbette yazıyordum ama bestelenecek türde yazabildiğimi gösteren ve bana yol çizen kişiydi. Zaten onunla olunca ben yazdım o besteledi ben yazdım beraber şekillendirdik derken bir bakmışız onlarca şarkımız olmuş. Bununla birlikte sevgili Can; o benim canım, bir aranjörden de öte kardeşim, o güzel kalbine ilk bebeğimi, ilk teklini bıraktığım için çok şanslıyım. Aslında bu şarkı en son ona gitti. Bu şarkıyı pek çok aranjör aranje etti ancak istediğim o tını ne yazık ki yakalanamadı. Bir gün şarkımı tesadüfen Can dinledi ve buna kendisinin aranje yapmak istediğini söyledi. İyi ki de söyledi! Şimdi bir yenisini daha hazırladı hatta daha fazlalarını yapıyoruz birlikte! Ayrıca tabii ki PDND!O dönem bir yapım şirketi arayışındayken pek çok şirketle görüştüm. PDND şirketinin sahibi Soner Sarıkabadayı ile tanıştım. Kendisi müzisyenliğinin yanı sıra bir yapımcı, tam bir müzik insanı! Kendimi ona oan çok yakın hissettim ve benim bir yapımcım olacaksa onun Soner Sarıkabadayı olması gerektiğini düşünerek kapısını çaldım. Şarkımın geri dönüşleri güzeldi ama hak ettiği değeri gördüğüne inanmıyorum. Umarım yapacağım diğer işler de Bu Kadar Fazla’yı da keşfettirecek ve sevilecektir.
Bununla birlikte sizi çeşitli projelerde oyuncu olarak da tanıdık. Oyunculuğa başlamanız nasıl gelişti ve bu bağlamda edindiğiniz tecrübeler size sanatsal anlamda neler kattı?
-Oyunculuk eğitimlerim ve deneyimlerim müziğe olan ilgim kadar eski ki zaten sanatın bir dalını yaparken diğer dallarına kayıtsız kalamıyorsunuz. Oyunculuk ile tiyatro da bununla alakalı ve en büyük hayallerimden biridir müzikal bir tiyatroda karakter bir rol oynamak. Şarkı söylerken sarkının anlattığı karaktere role girebilmek oyunculuk gerektirir Bu anlamda bana şarkıyı söylerken yaşayabilme yetisini kazandırdı diyebilirim.
En son “Gezilsin Tozulsun”u yayınladınız. Şarkının sahipleri Çağrı Özsoy ve düzenlemeyi üstlenen Ender Çabuker ile yollarınız nasıl kesişti?
-Ben Ender beyi yaptığı şarkılardan aldığı ödüllerden tanıyorum, ve bir gün çok beğendiğim bir şarkının söz yazarının kim olduğuna bakarken altında ismini okudum ve bir şarkı yapacaksam bu Ender Çabuker sözlerinden bir şarkı olmalı düşüncesindeydim. Ancak kendisine gittiğimde bana uygun bir şarkı bulamadık daha sonra bana Çağrı hanımın şarkısını dinlettiğinde çok beğendim ve söz yazarı kendisi olmasa da aranjesini Ender Çabuker’in yapmasını istedim. Öyle de oldu, çok da güzel oldu.
DMC ile yollarınız nasıl kesişti?
-Hikayelerde klip tanıtım paylaşımlarımda DMC’nin dikkatini çekmişim ve bana ulaşıp şarkımın DMC etiketiyle çıkmasını isteyip istemediğimi sorduklarında tabii ki kabul ettim! (gülüyor)
Gezilsin Tozulsun ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Müthiş güzel ve keyifli geri dönüşler alıyorum. Ayrıca tabii ki hoş olmayan yorumlar da yok değil! Klibi fazla seksi bulan bir kısım var, öyle söyleyeyim! Ama şarkının enerjisinden herkes memnun. “Sanki yaz hiç bitmemiş de yeni gelmiş gibi!” diyorlar. Bir de çoraplarımdan nereden alabileceğini soranlar var, onun için de klip stylistim Mehmet Kandil’e yönlendiriyorum! (gülüyor)
Gezilsin Tozulsun’un klibini yöneten Akın Nergiz ile yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Akın genç bir yönetmen ve ben hep yenilikçi bir insan oldum. Seviyorum yeni şeyler denemeyi ve daha önce yaptığı işlerde de bunu gördüğüm için işimi ona emanet ettim.
Kendi müzik tarzınızı nasıl tanımlarsınız?
-Yenilikçi Türkçe popunun tatlı, eğlenceli kıpır kıpır üreten tınısı ve sözleriyle kendini dinlettiren tarzı demek istiyorum!
Gezilsin Tozulsun’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Evet, elbette ki var ve çok yakında sizlerle buluşacak. Her şeyi hazır sayılır, yine Can Tosun imzalı çok tatlı, kıpır kıpır, eğlenceli ve dinamik bir şarkımız gelecek, çok yakında sizlerle!
Meltem Yaman’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Gezilsin Tozulsun”u tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle