Röportajlar

Yeni teklisi “Öpsen Canım”ı dinleyicilerle buluşturan Gülşah Bozkurt ile bir röportaj…

Müziğin eğitiminden gelen ve kendi şarkılarını yapan bir sanatçı olan Gülşah Bozkurt, teklileriyle dinleyicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor. Şimdi ise yeni teklisi “Öpsen Canım”ı Songs4You etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Bozkurt ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.

Öncelikle Takvim’e kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda konservatuvar eğitiminiz size müziksel anlamda neler kattı?

-Çocukluk yıllarımdan beri müzikle iç içeyim. Ortaöğretim zamanlarında Türk Halk Müziği korolarında solistlik yaptım. 2007’den beri aktif olarak sahne yapmaktayım. Güzel Sanatlar Fakültesi Şan Bölümü mezunuyum.Teoriye ve performansa dayalı eğitimler aldım.Batı müziğinde nota, armoni, form bilgisi bilmek hem şarkıcılığıma hem de eğitmenliğime fazlasıyla katkı sağladı. Üniversitede şan bölümü okurken piyano, yan flüt ve gitar da çalıyordum. Şarkı sözü yazıp besteliyordum kendimce. Bir iki arkadaşım dışında kimseyle paylaşmıyordum. Zamanla kendime güvenim geldikçe farklı tarzlarda şarkılar yazmaya başladım. Bunlardan biri Sibel Can için yazıp bestelediğim Can İçim adlı eser. Pandemi döneminde arkadaşım Hakan Süersan’dan bu şarkıya demo hazırlamasını rica ettim. Demo kaydı Sibel Hanım’a ulaştırmaktı hedefim fakat başaramadım. Kısa bir süre sonra yolum Yaşar Taner ile kesişti. Beste Bankası adlı bir platformda şarkılarımın yayınlanmasını teklif etti ve kabul ettim. Can İçim’i satın almak isteyenler oldu fakat sıcak bakmadım o dönem.

Bir tekli yayınlamaya ve Sezen Aksu klasiği “Takvim”i yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Düzenlemeyi ve yapımı Songs4You olarak üstlenen Ömercan Özüaydın ile yollarınız nasıl kesişti?

-Instagram hesabımdan söylediğim şarkılara reklam vererek öncelikli olarak müzisyen bir çevre oluşturmayı hedefledim. Müzik kariyerimde bana eşlik edebilecek yetenekli müzisyenlerle yollarımız kesişmeye başladı. 2022’nin kış döneminde Ömercan Özüaydın sosyal medya hesabımda paylaştığım Can İçim adlı şarkımı dinlemiş ve güncel bir soundda yapımı üstlenmeyi teklif etti. Şarkının çalışmalarına başladığımız sırada ani bir kararla cover yapma kararı aldık. O dönem yeni bir hayat kurmaya çalışıyordum. “Takvim” tam olarak hikayemle örtüşen bir şarkıydı. 6 Şubat 2023 Pazartesi sabahı vokal kayıt günümdü o gün binlerce ev yıkılmıştı ve insanlar sevdiklerini kaybetmişti depremde. O yüzden “Takvim”in bendeki yeri bambaşkadır. Sevginin, beraberliğin önemini anlatan ve hayatın akışında bizlerin neleri beklediğini bilemediğimiz gerçek bir şarkı…

Takvim yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?

-Ferhat Göçer ve Sezen Aksu yorumundan sonra bildiğim kadarıyla dijitalde ilk olarak ben yorumladım bu şarkıyı. Birçok covera göre alışılmışın dışında bir sound yarattık. Çok güzel geri dönüşler aldım. Sosyal medyadan hiç tanımadığım insanlar takibe alıp şarkımı paylaştılar hikayelerinde. Olumsuz bir yorum almadım bile diyebilirim. 

İkinci tekliniz kendi eseriniz “Sonbahar”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Tayanç Katılmış ile yollarınız nasıl kesişti? “Sonbahar” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?

-Sonbahar şarkımı adında da anlaşılacağı üzere bir sonbahar günü yazıp besteledim. “Yıllardır suskunluğum içimi dağlıyor”du ve canım çok yanıyordu artık. Elveda demeliydim ait hissetmediğim her şeye… Tayanç Katılmış ile sosyal medyadan arkadaştık, söz yazdığımı görünce iletişime geçti. O aranjelerini paylaştı ben de “Sonbahar” demo kaydımı gönderdim. Ertesi sabah bana aranjeli haliyle bir ses dosyası geldi o an çok heyecanlıydı benim için. Şarkıyı çok sevdiğini söylemesi ve benim de aranjeyi beğenmemin üzerine projeye başladık ve 3 ay gibi bir sürede kaydı tamamladık. Geri dönüşler tahminimden de iyi oldu. Hit bir şarkı gibi tınladığı ve kendi şarkılarımı söylemem konusunda motive edici yorumlar aldım.

Yeni tekliniz Özüaydın düzenlemesi “Öpsen Canım”ı yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda eserin sahibi Nazan Ünal ile yollarınız nasıl kesişti? Öpsen Canım ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?

-Müzisyen abim Mehmet İnel’den gelen telefon üzerine Nazan Hanım’ın Altın Güvercin Beste Yarışması için şarkısını yorumlayacak güçlü bir kadın vokal aradığı haberini aldım. Şarkıyı dinlediğimde nakaratta “korkma ben hep yanındayım” sözleri beni çok etkiledi. Şarkının kahramanı kendinden, sevgisinden emin güçlü bir kadın. Aşk şarkısı gibi tınlasa da hayatın içinde telafuz ettiğimiz bir söz aslında bu. Bu sözün birine söylenmesini de ayrıca çok değerli buluyorum. “Korkma yalnız değilsin ben varım” desteği… Şarkı finale kalamadı ancak benim yeni teklim haline geldi. Geri dönüşler oldukça güzel. Özellikle müzisyen dostlarımdan aldığım yorumlar beni mutlu etti.

Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?

-Yaptığım müzik genel manada Türkçe Pop. Çocukluk yıllarından kulağıma yerleşen fantezi/arabesk’ten, dinlemekten keyif aldığım R&B, soul tarzına kadar birçok vokal tekniği ve tınıyı barındıran bir stilimin olduğunu düşünüyorum. Besteci ve vokal koçu olmamın bunda büyük bir payı var. Taklit becerisi bu işin altın kuralı bana göre. Sibel Can için şarkı besteleyip yorumlarken diğer yandan Mariah Carey şarkılarındaki ıslık sesini taklit edebiliyor olmak sanatımda bana özgür ve sınırsız bir alan yaratıyor.

Öpsen Canım’dan başka yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?

-Evet yeni şarkılar besteliyorum. İçlerinden birinin çok ses getireceğini hissediyorum. Doğru zamanda yayınlamak ve şarkıyı geniş kitlelere duyurmak için titizlikle çalışıyorum.

Gülşah Bozkurt’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Öpsen Canım”ı tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.