Aykut Kuşkaya’yı tanımamız, kasetten CD’ye geçiş dönemlerine rastladı. Yıllar içinde pek çok kasetiyle dinlediğimiz Kuşkaya, onuncu stüdyo albümünü Nüvaz Müzik etiketiyle geçtiğimiz aylarda dinleyicilerle buluşturdu : ‘Rüyam’…
Albümün düzenlemeleri başarılı müzisyen Fatih Ihlamur’a ait.
İlk eser, Barış Manço’nun 1992 yapımı Mega Manço albümüyle tanıdığımız enstrümantal eseri ‘Rüya’nın Ömer Faruk Güney tarafıAykut Sütoğlu’nun klarnetinin öne çıktığı eserde Uğur Varol’un gitarı da Argun Erişçi’nin basıyla dengelenirken Şener Yolal’ın perküsyonu ve Cihat Akyıldız’ın elektrosu da altyapıyı güçlendiriyor. Ömer Faruk Güney’in sözleri, eserin duygusal yapısını destekleyerek, enstrümantal versiyonuna aşina olan dinleyicilerin de severek dinleyeceği bir eser olacaktır. Ardından, Yavuz Bülent Bakiler dizelerine bir Kuşkaya bestesi ‘Sen Sen Sen’ Ömer Birol’un kemanına Varol’un gitarının eklenmesiyle ile birlikte başlayan eserde klavye fon da Erişçi’nin basıyla birlikte eserin altyapısını tamamlıyor. Bakiler’in lirik dizeleriyle de dinleyicinin aklında kalacak bir eser.
Sırada, Aykut Kuşkaya’nın eşi Deniz Kuşkaya ile sözlerini yazdığı ve bestelediği eser ‘Sitem’ var. Turgut Özüfler’in kanununun öne çıktığı esere Birol’un kemanı ve Varol’un gitarı ekleniyor ve Yolal’ın perküsyonu da Erişçi’nin bası ile eseri tamamlıyor. Bununla birlikte Furkan Kuşkaya da esere vokaliyle katkı sağlıyor. Orta kısımda Sütoğlu’nun klarnet solosu başarılı. Ardından Namık Naghdaliyev bestesine Ömer Faruk Güney sözleri ‘Sen Kadar’ Varol’un gitarı ve Yolal’ın perküsyonuyla başlayan eserde Özüfler’in kanunu da Sütoğlu’nun klarnetiyle birlikte esere dahil oluyor. Erişçi’nin bası da nakarat kısmında eseri güçlendiriyor. Vokalde Serra Kuşkaya esere katkı sağlıyor.
Albüm, Kuşkaya’nın Fatih Ihlamur ile bestelediği ‘Aşina’ ile devam ediyor. Gökhan Turan’ın trompeti ve Berna Sağdıç’ın trombonunun dengelenerek öne çıktığı eserde Varol’un gitarı, Erişçi’nin bası ve Yolal’ın perküsyonu da uyumlu bir performans gerçekleştiriyor. Eserdeki vokal eklemesi de başarılı. Albümden öne çıkan başarılı bir eser. Ardından bir başka Kuşkaya & Ihlamur ortak eseri ‘Seni Terk Ediyorum’ Yurdal Tokcan’ın udu ve Özüfler’in kanunu ile başlayan eserde Birol’un kemanı ve Varol’un gitarı da ekleniyor ve piyano da eseri güçlendiriyor. Erişçi’nin bası da esere katkı sağlıyor. Yolal’ın perküsyonu ve Sütoğlu’nun klarneti de eserin duygulu yapısını dengeliyor ve orta kısımda Sütoğlu’nun klarneti öne çıkıyor. Zamanla repertuvarlara girebilecek bir eser.
Sırada bir yeniden yorumlama var; Sezen Aksu’nun anonim besteye yazdığı sözleriyle bildiğimiz çalışması ‘Dua’ Özer Özel’in yaylı tamburuyla başlayan esere Dikici’nin neyi öne çıkıyor. Varol’un gitarı, Erişçi’nin basıyla dengelenirken, Tokcan’ın udu da ekleniyor. Furkan ve Serra Kuşkaya da eseri vokalleriyle güçlendiriyor. Esere son kısımda Kadir Verim’in kabak kemanesi de dahil oluyor. Ardından, bir Kuşkaya eseri ‘Siz Yoktunuz’ piyano ve Varol’un gitarıyla akustik bir anlayışın hakim olduğu eserde Erişçi’nin bası da enstrümanları dengeliyor.
Albüm, Yunus Emre dizelerine bir Kuşkaya bestesiyle devam ediyor : ‘Gönüller Yapmaya Geldim’ Dikici’nin neyinin önde olduğu ve gitar-bas ve perküsyonun da aynı uyumu sürdürdüğü eserde vokaller de esere dahil olurken, Özkan Alıcı da bağlamasıyla esere katkı sağlıyor. Son eser ise ‘Sen Kadar’ın akustik versiyonu. Varol’un gitarına akordeon eklenmesiyle başlayan eserde Erişçi’nin bası da esere katkı sağlıyor.
Kuşkaya’nın albümü, hem Kuşkaya’nın kendine özgü bestecilik anlayışıyla, hem Ihlamur’un başarılı düzenlemeleriyle albümün kartonet yazısından ilham alarak başlıkta belirttiğim gibi, yüreklere içten bir dokunuş oluyor.
Yorum Ekle