Demet Akalın’ın son albümü ‘Rakipsiz’ 2016’nın son haftalarında dinleyicilerle buluşmuştu ve albümden pek çok şarkı klipleri çekildikçe daha da bilinir olmuştu.
Bu arada Akalın, pek çok saygı albümünde de yer almış (Mahzuni’ye Saygı, Yıldız Tilbe’nin Yıldızlı Şarkıları) ve Ömer Topçu ile olan düeti Oh Olsun ile de 2017-2018 döneminde yine sevilen yorumlara imza atmıştı.
Akalın tam da bu dönemde yeni teklisi Canıma Da Değsin’i dinleyicilerle buluşturmuştu ve dinleyiciler de kendisinden yeni bir albüm beklemeye başlamıştı.
Beklenen albüm ise 2019’un ortalarında DMC etiketiyle dinleyicilerle buluştu : Ateş…
Albümde Akalın’ın daha önce pek çok başarılı çalışmaya imza attığı Ayla Çelik, Şebnem Sungur, Gökhan Tepe ve Hakkı Yalçın gibi isimler ağırlıklı eserleriyle yer alıyor. Albümün prodüktörlüğü de Akalın imzası taşıyor.
Albüm, Tan Taşçı eseriyle açılıyor ’N’apıyorsan Yap’ Catwork düzenlemesi olan, klavye ile başlayan ve elektronik ritmlerin öne çıkarak kemanla dengelendiği eserde bas da yer yer öne çıkıyor. Sözleriyle de dikkat çeken eserde orta kısımda bağlama solo başarılı ve eserin atmosferini destekliyor. Daha önce de birlikte çalıştığı Taşçı’nın bestecilik üslubunu yansıtan ve bu bağlamda Catwork tarzıyla da örtüşen bir eser oluyor. Ardından, pek çok eserini çeşitli yorumculardan dinlediğimiz ve kendi albümü Sayende’yi dinleyicilerle buluşturan Derya Bedavacı’nın bir eseri ‘Geberesice’ Erhan Bayrak düzenlemesiyle geliyor. Üflemelilerin perküsyonlarla ile birlikte öne çıktığı geri vokaller de yaylılarla dengeleniyor. Gitar da kanun ile eseri destekliyor. Son kısımdaki trompet solo başarılı.
Sırada, sözleri Ayla Çelik & Şebnem Sungur & Gökhan Tepe ve Serdar Aslan, müziği ise Ayla Çelik ve Gökhan Tepe imzası taşıyan ‘Esiyor’ var. Düzenlemesi Bayrak imzası taşıyan klavye solo ve elektronik ritmlerin vokal ile dengesiyle başlayan eserde vokal kısmı akılda kalıcı. Geri vokaller de eseri destekliyor. Elektro gitar da yer yer öne çıkarak altyapıyı tamamlıyor. Albümden sevilecek bir eser. Ardından sözleri, daha önce de pek çok eserini seslendirdiği Hakkı Yalçın’a, müziği ise Ayla Çelik’e ait olan, albümün hareketli yapısını duygusal bir hale getiren Serkan Ölçer düzenlemesi ‘Ağlar O Deli’ Klarnet-ud-kanun ve yaylıların dengelenerek başladığı eserde klavye ve bas da eserin duygulu yapısını destekliyor ve perküsyonlar da eseri tamamlıyor. Orta kısımda klarnet solo başarılı. Akalın’ın sevilen duygusal şarkıları arasında yerini alacaktır.
Albüm, Akalın’ın ilk defa çalıştığı Sıla’nın sözlerini yazıp Efe Bahadır ile birlikte bestelediği Gürsel Çelik düzenlemesi ‘Bizi Buluyor’ ile devam ediyor. Ud-yaylı-perküsyonların elektronik ritmle uyumuyla başlayan eserde yaylılar yer yer öne çıkarak eserin eğlenceli yapısını destekliyor. Sıla’nın hareketli eserlerinin üslubu, Akalın’ın yorumuyla da uyum sağlıyor. Albümden dikkat çeken bir eser. Sırada bir düet var, Haktan ile düet ‘Yekten’ Öze Bade Derinöz bestesi ve Bayrak düzenlemesi olan, balaban solonun öne çıktığı ve yaylı-perküsyon-gitar ile dengelendiği eserde piyano da eserin duygulu yapısını destekliyor. Elektro gitar ve bas esere Rock tınılar katıyor. Geri vokal de eseri tamamlıyor. Orta kısımda dahil olan Haktan da güçlü vokaliyle özellikle tiz vokallerde başarılı bir performans sergiliyor. Son kısımda elektronik ritmler de öne çıkıyor. Albümün sevilecek bir diğer duygusal şarkısı oluyor.
Sırada, Şebnem Sungur’un sözlerine Ayla Çelik & Serdar Aslan ortak bestesi, Alper Atakan düzenlemesi ’Kader’ var. gitar ve geri vokallerle başlayan, perküsyonların da bağlama ile desteklediği eserde gitar da esere Akdeniz tınıları katıyor ve yaylılar da yer yer öne çıkıyor, elektronik ritmler de klavye ile birlikte eserin eğlenceli yapısını destekliyor. Son kısımda bağlama solo başarılı. Ardından Ayla Çelik eseri, Okay Barış düzenlemesi ‘Marlin’ geliyor. Çelik bu eseriyle ‘Türkan’dan sonra bu sefer dünyaca sevilen bir başka yıldıza, Marilyn Monroe’ya selam gönderiyor. Gitar-klavye-elektronik ritm ile dengelenen eserde eserin değişen ritmik yapısı eser canlı tutuyor. Elektro solo eserin altyapısını güçlendiriyor. Geri vokal de başarılı. Canlı yapısıyla albümden öne çıkan bir diğer eser oluyor.
Albüm, art arda iki Hakkı Yalçın sözü ve Çelik & Aslan ortak bestesi olan eserle devam ediyor. İlk önce, albüme ismini veren Erhan Bayrak düzenlemesi eser ‘Ateş’ gitar ile akustik bir şekilde başlayan eserde yaylı ve perküsyonlar da eserin duygulu yapısını destekliyor. Ud da bas ve geri vokal ile eseri güçlendiriyor. Klavye de eseri tamamlıyor. Orta kısımda yaylı solo başarılı. Yalçın’ın kendine özgü söz yazarlığı üslubu yine Akalın’ın yorumuyla özdeşleşiyor. Ardından Serkan Ölçer düzenlemesi ‘Söz’ gitar ile başlayan eser bir önceki eserin yarattığı duygulu atmosferi devam ettiriyor. Perküsyon ve yaylılar orta kısma doğru öne çıkıyor ve elektro gitar ile bas eseri dengeliyor ve orta kısımda bağlama da esere dahil oluyor. Son kısımda ud ve bağlama solo başarılı. Her iki eser de Akalın’ın müzik kariyerinde anılan şarkılar arasına girecektir.
Sırada, art arda iki Cansu Kurtçu eseri var. İlk önce, Mustafa Ceceli düzenlemesi ‘Alâ’, gitar ve elektronik ritmlere yaylıların eklenmesiyle albümü hareketlendiren eserde klavye ve perküsyonlar da geri vokallerle birlikte eseri destekliyor. Ardından Erhan Bayrak düzenlemesi ‘2’den Sonra’ geliyor. Gitar ve elektronik ritmlerin klavye ve elektro ile dengelendiği eser, bir önceki eserin eğlenceli yapısını devam ettiriyor. Perküsyonların da güçlendirdiği eser Her iki eser de hareketli yapısıyla ve Akalın’ın Kurtçu’nun kendine özgü üslubuyla yakaladığı uyumla yazın çok dinlenen şarkıları arasın girecektir.
Sıradaki eser, daha önce de çalıştığı bir başka müzisyen Murat Güneş’in bir eseri, Volga Tamöz düzenlemesi ‘Minik’ gitar ve perküsyonlarla başlayan eserde klavye ve elektronik ritmler de öne çıkıyor. Geri vokaller de eseri destekliyor. Sözleriyle de akılda kalan eğlenceli bir eser. Ardından Ayla Çelik & Şebnem Sungur sözlerine Ayla Çelik & Serdar Aslan bestesi, Bayrak düzenlemesi ’Ödül’ elektronik ritm ve klavye fonuyla gitarın önde başladığı hareketli eserde perküsyon da elektronik ritmlerle dengeleniyor, yaylılar da yer yer öne çıkıyor ve vokallerle birlikte eseri dengeliyor. Son kısımdaki geri vokallerin desteği başarılı.
Son eser Emirkan & Ebru Polat ortak sözlerine Emirkan bestesi, Hasan Çiçek düzenlemesi ‘Bir Demet’ keman solonun öne çıkıp klavye ve gitarla dengelendiği duygulu eserde bas da yer yer öne çıkarak ritm ile dengeleniyor. Orta kısımda keman solo başarılı. Albümün duygulu eserleri arasında öne çıkan eserlerden biri oluyor.
Akalın, yeni albümü ile hem daha önce çalıştığı hem de ilk defa çalışma imkanı bulduğu kalabalık bir kadroyu bir araya getirerek yakaladığı uyum ile, hem duygulu hem de hareketli şarkılarla birlikte yine sevilecek ve uzun süre gündemde kalacak bir albüme imza atıyor.
Yorum Ekle