Müzik

İlk üç albümüyle halen ilgi gören seri, dördüncü albümüyle de Karadeniz kültürüne bilinen eserler ve yeni eserlerle ışık tutmaya devam ediyor : Karadeniz’e Kalan 4…

Uzun yıllardır Türk Halk Müziği alanında pek çok toplama albüm yapıldı ve her biri dinleyicilerden büyük ilgi gördü. 2013 yılında ise Karadeniz’e Kalan albümü çıktı ve albüm, hem Karadeniz müziğinin genç sanatçıları ve usta sanatçılarını bir araya getirmesiyle ilgi görmekle kalmadı, serinin devamı geldiği gibi konuda yapılacak pek çok çalışmaya da ön ayak oldu. Üç albümü geride bırakan serinin dördüncü albümü, bu sefer DMC etiketiyle dinleyicilerle buluştu : Karadeniz’e Kalan 4…

Yapımcılığını Hasan Saltık’ın üstlendiği albümün proje koordinatörlüğü ve süpervizörlüğü ise Suat Sarıbağ imzası taşıyor.

Albüm, Karadeniz’e Kalan 3’te de Ceylan Ertem düetiyle yer alan Niyazi Koyuncu’nun yorumladığı, Emre Pehlivanlar eseri ile açılıyor ‘Yıldızlar’… Eseri, Pehlivanlar’dan 2017 yapımı albümü ‘Nana’da dinlemiştik. Gitar ve kemençenin ön planda olduğu eserde klarnet ve bas eserin duygulu yapısını destekliyor. Geri vokal de eseri tamamlıyor. Koyuncu’nun sevilen yorumları arasına girecek bir başlangıç eseri oluyor. Ardından bir önceki albümde yer alan bir diğer isim Erkan Ketenci var. Kendi eseri ‘Dönersin Diye’ ile yer alıyor. Kemençenin ön planda başlayıp gitar ve perküsyonla dengelendiği eserde bas da altyapıyı güçlendiriyor. Perküsyon yer yer öne çıkıyor. 

Sırada, albüm serisi içinde solo performanslarıyla yer alan iki başarılı müzisyen Şevval Sam ve Selçuk Balcı, bu sefer bir düetle yer alıyor : Kapındaki Nar Midur? Ali Baran eseri olan ve kemençe ile basın öne çıktığı, kaval ve gitarın da desteklediği eserde davul da eseri dengeliyor. Sam ve Balcı uyumlu bir düete imza atarak albümün öne çıkan eserlerinden birisini ortaya çıkarıyor. Eserin sonunda kaval-davul solo başarılı. Ardından, Karadeniz müziği konusunda başarısını sürdüren bir diğer isim Resul Dindar, Sinan Akçal eseri ‘Oy Sürmene Araklı’ ile yer alıyor. Kemençe-gitar-perküsyon uyumuna akordeonun da eklendiği eserde Dindar da kendine özgü yorumuyla eserin altından başarıyla kalkıyor ve eser Dindar sevenlerin listelerine girecektir.

Sıradaki eser, en son Kalan etiketiyle dinleyicilerle buluşan ‘Bülbülüm’ ile dinlediğimiz Taylan Özgür Ölmez’den geliyor; bir Ogün Dalka eseri ‘Aşk Benzemez Oyuna’ tulum ve gitar ile başlayan eserde bas da yer yer öne çıkarak perküsyon ile dengeleniyor. Bağlama da altyapıyı güçlendiriyor. Çift ses vokal de başarılı. Klarnet de altyapıyı tamamlıyor. Kemençe de orta kısımda dahil oluyor. Son kısımda tulum solo başarılı ve son kısma doğru klavye de eseri tamamlıyor. Ardından serinin ilk üç albümünde birden yer alan isimlerden Volkan Arslan’dan bir Selçuk Balcı eseri ‘Yaylanın Çimenine’ geliyor. Kemençe ve gitarın yanında basın da öne çıktığı eserde akustik bir anlayış hakim; orta kısımda gitar solo başarılı. 

Albüm, profesyonel müzik yolculuğuna Kalan Müzik ile başlayan ve serinin sevilen gruplarından olan Koliva’nın Eleni yorumu ile devam ediyor. Gitar-bas-perküsyon birlikteliği ile başlayan eserde kemençe de dahil olarak öne çıkıyor. Davul da perküsyon ile uyumlu olarak devam ediyor. Özellikle Koliva severlerin beğeniyle dinleyeceği bir yorum olarak albümde öne çıkıyor. Ardından yine serinin bir başka önemli ismi Apolas Lermi, yeni albümü ‘Momoyer’de de yer alan eser ‘Dünya’yı albüme özel bir versiyonla seslendiriyor. Piyano solo ile başlayan eserde perküsyon ve klavye de öne çıkıyor; albüm versiyonuna göre daha akustik bir anlayışa sahip olan versiyonda gitar da eseri güçlendiriyor. Orta kısımda kemençe solo başarılı, elektro-davul uyumu da yaylılar ile birlikte eseri tamamlıyor.

Sırada, ikili olarak başarılı çalışmalara imza atmaya devam eden Serkan Aydın & Buğrahan Denizoğlu’ndan bir Fatih Söylemez eseri ‘Gözyaşım Dinmeden’ perdesiz gitarın önde başladığı ve gitar-perküsyon-bas ile dengelendiği eserde piyano da altyapıyı güçlendiriyor. Orta kısımda kemençe solo öne çıkıyor. İkili yine aynı uyumla başarılı bir yoruma imza atıyor. Ardından, 2017’de ilk albümü Yar-a’yı Kalan Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Mesut Çakır, ilk defa seriye dahil oluyor ve anonim eser ‘Kız Nasıl Yürüyisun’ ile albümde yer alıyor. Piyano ile başlayan eserde Çakır’ın çift ses vokali de başarılı. Kemençe ve bas da esere dahil oluyor ve eserin akustik yapısını destekliyor. Orta kısımda kemençe solo başarılı ve bas ile dengeleniyor.

Sıradaki eser, Karadeniz’e Kalan’ın ilk albümünde de yer alan usta müzisyen Cengiz Özkan’dan geliyor, anonim eser ‘Perşembe’nin Düzleri’ Özkan’ın bağlamasıyla akustik bir anlayışla söylediği ve albümün öne çıkan başarılı yorumlarından biri oluyor. Ardından, seriye yeni katılan yorumculardan biri olan Şenay’dan bir Erkan Ketenci eseri geliyor ‘Ağlarım (Dağların Üstü Kaya)’ gitar-perküsyon-bas uyumuna keman da eklenerek gitar ile birlikte öne çıkıyor. Şenay, güçlü yorumuyla dikkat çekiyor. Orta kısımda keman solo başarılı. Son kısımda bateri de dahil oluyor.

Albüm, serinin ikinci albümünde de yer alan Emrah Nar’dan bir diğer Pehlivanlar eseri ‘Ayrılık Rüzgârları’ ile devam ediyor. Kemençeyle başlayıp akordeonun öne çıkarak gitar ve perküsyonla dengelendiği eserde çift ses vokal başarılı, bas da altyapıyı tamamlıyor. Orta kısımda kemençe solo başarılı. Ardından, serinin bir önceki albümünde de yer alan ve eserleriyle beğeni kazanan Selim Tarım’dan kendi bestesi ‘Kurudi Yapraklarum’ geliyor. Gitar ve bas ile akustik bir şekilde başlayan eserde piyano da dahil oluyor ve perküsyon ile dengeleniyor. Çift ses vokal ve yan flütün de güçlendirdiği eserde orta kısımda yan flüt solo başarılı.

Sırada, ‘Oy Sürmene Araklı’ isimli eserini Selçuk Balcı’dan dinlediğimiz Sinan Akçal var : ‘Kerimoğlu’ Akçal kendi bestesini bağlaması eşliğinde akustik bir anlayışla seslendiriyor.

Son iki eserden ilki, seriye yeni dahil olan bir başka isim, usta sanatçı Gülay Sezer’den geliyor ‘Vona’nın Işıkları’ meyin ve kemençenin gitar-perküsyon ile dengelendiği eser albümü hareketlendiren bir eser oluyor ve Gülay da başarılı yorumuyla eserin altından başarıyla kalkıyor. Son eser, seriye katılan bir diğer yeni isim Mehdi’den geliyor, Barış Gözcü eseri ‘Mezaruni Sulasın’ kemençe solo ve bas ile başlayan, gitarın da eklendiği eserde perküsyon ve su sesleri de eserin duygulu yapısını destekliyor. Son kısımda kemençe solo başarılı. Albümden sevilecek bir başka eser olarak albüme güzel bir kapanış oluyor.

İlk üç albümüyle halen ilgi gören serinin dördüncü albümü, hem diğer albümlerde olduğu gibi kalabalık bir sanatçı kadrosunu bir araya getiriyor. Bununla birlikte Karadeniz kültürüne bilinen eserler ve yeni eserlerle ışık tutmaya devam ederek devam eden serinin bu albümü de yine sevilen bir albüm olacaktır.