Funda Arar, 2018 yılındaki “Arabesk” albümü sonrasında, sahne çalışmalarına ağırlık verirken 2019 yazında “Çık Aradan” teklisiyle ve Erol Evgin’in “Altın Düetler 2” proje albümünün açılışını yapan “Deli Divane” ile de güzel geri dönüşler almıştı. 2020’ye geldiğimizde ise Arar, hem bir başka proje albüm olan Nükhet Duru’nun “Hikayesi Var”daki “Beni Benimle Bırak” yorumunu, hem de albüm öncesi 4 şarkılık yeni bir EP çalışmasını DMC etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu : Doldur Yüreğimi…
Febyo Taşel’in prodüktörlüğünü üstlendiği EP’nin ilk üç eseri Daniel Taşel tarafından Bomonti stüdyosunda kaydedilmiş-mixlenmiş ve mastering çalışması Tarık Ceran / Digilog by TC imzası taşıyor. Son eser ise Volga Tamöz’ün stüdyosu, Stüdyo Koma ve Bomonti’de tamamlanırken mix çalışması Hasan Umut Önder’e, mastering çalışması ise Ceran’a ait.
EP, EP’ye ismini veren Sinan Akçıl sözleri (Leyli Erol’un orijinal sözleri üzerine) ve Hakan Erol müziği, Febyo Taşel düzenlemesi “Doldur Yüreğimi” ile açılıyor. Caner Güneysu’nun gitarları ve Mehmet Akatay’ın perküsyonlarıyla başlayan eserde Murat Aziret ve Bahar Koçak’ın geri vokalleri de eseri güçlendiriyor. Alp Ersönmez’in bası da İstanbul Strings’in yaylılarıyla birlikte öne çıkarken Taşel’in tuşlu çalgıları da eseri tamamlıyor. Önümüzdeki yıllarda da hatırlanacak kalitede bir eser. Ardından, Günay Çoban sözlerine Taşel bestesi-düzenlemesi “Vasiyet” geliyor. Göksun Çavdar’ın klarneti ve Altuğ Öncü’nün ud-cümbüşüyle öne çıktığı eserde Güneysu’nun gitarları (özellikle elektro) ve Ersönmez’in bası da Akatay’ın perküsyonlarıyla birlikte eserin duygulu yapısını destekliyor. Taşel’in tuşlu çalgıları da eseri tamamlıyor.
Son iki eserden ilki, Emir Can İğrek’in daha önce akustik olarak okuduğu eseri ve Taşel düzenlemesi “Kaybeden” Taşel’in elektrosu ve Güneysu’nun akustik gitarının önde olduğu eserde Bülent Ay’ın davulu da öne çıkıyor ve eserin yer yer rock tınısını destekliyor. Ersönmez’in bası da eseri tamamlıyor. Arar da besteyle yorumuyla birlikte örtüşüyor. Son eser ise Çoban sözlerine Volga Tamöz bestesi-düzenlemesi “Veda” oluyor. Tamöz’ün elektronik altyapısı ve İstanbul Strings’in yaylılarının Selahattin Güzelel’in gitarı ile uyumuyla başlayan eserde Arar geri vokaliyle de eserin duygusunu tamamlıyor. Orta kısımda Timur Atasever’in çello solosu başarılı.
Arar, belki bir albümde yer alsa zaman içinde anlaşılacak ancak bir EP’de olunca daha çok dikkat çeken dört başarılı şarkısıyla yürekleri doldurarak, albüm öncesi yine dinleyicilerin beğeniyle dinleyeceği başarılı bir EP’ye imza atıyor.
Yorum Ekle