Müzik

Bekar, ilk albümüyle hem Sezen Aksu şarkılarına akustik bir yolculuk yaparken, hem de kendi müzik yolculuğu için önemli bir adım atıyor : Cem Bekar – Yolculuk…

Cem Bekar… Teklileri ve hem solo hem de vokalist olarak devam eden müzik hayatı, 2021 yılında Özgür Aras ile tanışmasıyla farklı bir yöne doğru giden Bekar, yeni bir Sezen Aksu eseri “Bu Kadar mı?” ile dinleyicilerin beğenisini kazanarak ismini daha çok dinleyiciye duyurma imkanı yakaladı. Kendisiyle yaptığım röportajda da (buraya tıklayıp okuyabilirsiniz) bahsettiği gibi bir akustik albüm üzerinde çalışan Bekar, bu akustik albümü tamamladı. Albüm duyurulduğunda en dikkat çeken özelliği ise, Bu Kadar mı? dahil olmak üzere yer alan 15 Sezen Aksu şarkısıydı: Yolculuk…

DMC yapımı ve Ajlan Records & Özgür Aras prodüksiyonu olan albümde, Bir Süre Düşmanız’ın müziği haricinde (Ozan Doğulu) tüm söz ve müzikler Sezen Aksu imzası taşıyor. Stüdyo Dörtgen’de Cihad Akbay mix-masteringiyle tamamlanan albümün düzenlemeler ise Mehmet Bahadır Kara ve Cem Bekar’a ait. İkili hem gitarlarıyla hem de Kara’nın yer yer vokallerde desteğiyle 15 Sezen Aksu şarkısı seslendiriyor.

Albüm, ilk olarak Hande Yener’den dinlediğimiz “Kibir” ile açılıyor. Eseri bildiğimiz versiyonlarına oranla daha duygusal bir şekilde düzenleyen Bekar, Kara’nın geri vokaliyle de eserin aslında içinde barındırdığı duygulu hali yansıtıyor. Ardından Gülben Ergen’den dinlediğimiz “Mış Gibi” geliyor. İlk halindeki gibi gitarla olması fakat bu sefer akustik bir anlayışla düzenlenmesi gitar icralarını öne çıkarıyor. Çift ses vokal de eseri destekliyor.

Sırada, Ziynet Sali’den dinlediğimiz “Beş Çayı” var. Gitarların Akdeniz tınısı eşliğinde akustik tınılar sözleri daha da öne çıkartıyor. Ardından, Aksu’nun “Kardelen” EP’sinde seslendirdiği “Gidemem” geliyor. Gitar yer yer öne çıkıyor ve ortada gitarların uyumu başarılı. 

Sıradaki eser, Aksu’nun 1984 yapımı “Sen Ağlama” albümünde seslendirdiği “Tükeneceğiz” oluyor. eserin ilk halindeki gibi gitar öne çıkıyor ve Bekar’ın duygulu yorumuyla dengeleniyor. Ardından, Aksu’nun Deniz Yıldızı albümünde seslendirdiği “Yol Arkadaşım” geliyor. Baştaki gitar solo başarılı ve çift ses vokal da eseri güçlendiriyor.

Albüm, Cihan Okan yorumuyla bildiğimiz, Aksu sözlerine Ozan Doğulu bestesi “Bir Süre Düşmanız” ile devam ediyor. Akdeniz tınılı gitarın ve çift ses vokalin uyumuyla dikkat çekiyor. Ardından, Aksu’nun Demo 2 projesinin yeni eserlerinden “Ben de Yoluma Giderim” geliyor. Aksu’nun demo versiyonundaki naif tını gitarla korunmuş. 

Sırada, Sertab Erener’den dinlediğimiz “Aldırma Deli Gönlüm” gitar ve vokalin uyumu eseri canlı tutuyor. Ardından Aksu’nun “Bahane” albümünde seslendirdiği “Perişanım Şimdi” geliyor. Gitarların uyumu ve özellikle orta kısımdaki çift ses vokal başarılı. 

Sıradaki eser, yine Ergen’den dinlediğimiz “Kanıma Dokunuyor” oluyor. Diğer Aksu şarkılarına göre daha az seslendirilmiş bu şarkı, hem vokal hem de gitar performansıyla Bekar’ın başarıyla altından kalkabildiği bir yorum oluyor.

Albüm, Bekar’ın bir önceki teklisi olan ve ilk olarak Bekar’ın seslendirdiği “Bu Kadar mı?”nın albüme özel akustik versiyonuyla (tekli versiyonunu Alper Atakan düzenlemişti) devam ediyor. Akustik versiyonuyla da sevilecek bir yorum. Ardından, yine Deniz Yıldızı albümüyle bildiğimiz “Güvercin” geliyor. Gitar ve vokal uyumu sözlerle uyum sağlıyor.

Son iki eserden ilki, Aşkın Nur Yengi yorumuyla bildiğimiz “Yazık” oluyor. Gitar öne çıkıp vokalle dengeleniyor. Albümün kapanışını ise İzel’den dinlediğimiz “Güle Güle”de ise çift ses vokal, gitarın tınısını güçlendiriyor.

Bekar, kendi yorumunu katabileceği ve düşünülerek seçildiği belli olan bir repertuvar ile ilk albümüyle hem Sezen Aksu şarkılarına akustik bir yolculuk yaparken, hem de kendi müzik yolculuğu için önemli bir adım atarak yılın başarılı albümlerinden birine imza atıyor.