Müzik

Sevginin her halini anlatan Arabesk klasiklerine başarılı yorumlarla Trap bir dokunuş: Trabesk…

Son dönemin popüler çalışmalar bağlamında dikkat çeken müzik firmalarından birisi de, özellikle pandemi döneminde çoğu sevilen çalışmanın mimarı olan Dark’n Dark Music oldu. Pek çok sanatçıyı bünyesinde barındıran, bu bağlamda DMC’nin de alt firmalarından olduğundan dolayı ortak projelerin de söz konusu olduğu Dark’n Dark Music, hem DMC hem de kendi bünyesindeki sanatçıların ağırlıkta olduğu bir proje albüm ile geçmişten günümüze pek çok sevilen Arabesk şarkıyı Trap düzenlemeler ve çeşitli sanatçıların yorumlarıyla dinleyicilerle buluşturdu : Trabesk…

Dark’n Dark Music & DMC ortak yapımı olarak Cem Başaran Aksan prodüktörlüğünde ve Bilal Menteş koordinatörlüğünde Trap Sound Arabesk alt başlığıyla hazırlanan albüm, dijital versiyonunda I-II olarak çıkmasına rağmen, CD versiyonunda 2 CD’lik tek bir albüm olarak yayınlandı. 27 sanatçının 22 şarkıyla yer aldığı (ve Eylem Şirin ile Berf Demir Özdemir’e ithaf edilen) albümün ilk CD’si, art arda iki Fethi Demir sözüyle başlıyor; ilk önce Ahsen Almaz yorumuyla Güllü’den tanıdığımız Kenan Mete bestesi “Oyuncak Gibi” Said Hanıyanlı düzenlemesi ile geliyor.  Gitar-klarnet-yaylı uyumunun elektroniklerle uyumuyla başlayan eserde perküsyonlar da yer yer öne çıkıyor. Orta kısımda klarnet solo ve geri vokaller başarılı. Ardından, Burhan Bayar bestesi “Bir Kulunu Çok Sevdim” Aydas ve Özkan Meydan ortak çalışması (Meydan & Alican Özbuğutu düzenlemesi) olarak geliyor. Elektroniklerle yeni bir soloyla başlayan eserde klavye ve gitar da ritmlerle öne çıkıyor, yaylılar da eseri dengeliyor. Aydas da çift ses vokaliyle eseri dengeliyor. Son kısımda klarnet solo başarılı.

Sırada, yine Güllü yorumuyla tanıdığımız; iki başarılı kardeşin, Levent Gürsel’in sözlerini yazıp Yusuf Gürsel’in bestelediği “Ağlamam Ondan” Bahtiyar Ateş yorumuyla, Uğur Balcı düzenlemesiyle geliyor. Yaylı-gitar ve elektroniklerin uyumuyla başlayan eserde piyano da yer yer öne çıkıyor ve yaylılarla dengeleniyor. Ardından, Baran Demet’ten, Ahmet Selçuk İlkan sözlerine Yılmaz Tatlıses bestesi Meydan & Özbuğutu düzenlemesi “Hatıran Yeter” geliyor. Elektronikler ve klavyenin önde başladığı ve ritmlerle hareketlenen eserde yaylılar da yer yer öne çıkıyor ve Demet’in tiz yorumuyla dengeleniyor.

Sıradaki eser, Begüm Polat’tan Neşet Ertaş eseri Hüseyin Çeliker düzenlemesi “Doyulur mu?” oluyor. Ertaş’ın bağlama ve konuşma sample’ı ile başlayan, elektroniklerle dengelenen eserde klavye ve elektronikler, elektro bağlama ile öne çıkıyor. Ardından, Aysel Gürel sözlerine Attila Özdemiroğlu bestesi “Sevda”, Beste Özcan & Semih Gönder düeti (düzenleme de Gönder’e ait) olarak geliyor. Yaylılar ve gitarın uyumuyla başlayan eserde piyano ve perküsyon, akustik bir anlayışa hakim. Elektro bağlama da eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda yaylı solo başarılı ve tonun değişmesi de eseri canlı tutuyor. İkili başarılı bir düet performansı sergiliyor.

Albüm, Bursalı Mutlu’dan Şakir Askan & Burhan Bayar klasiklerinden “Unutamadım”ın Hanıyanlı düzenlemesi ile devam ediyor. Cümbüş-gitar-yaylı uyumuyla başlayan eserde perküsyon ve piyano da öne çıkarak eserin duygusunu güçlendiriyor.

Sırada, Doğu Kılıç’tan iki eser var. Kılıç, ilk önce kendi eseri “Sever misin Yeniden?”i düzenleyip Merve Gündoğdu ile seslendiriyor. Elektro bağlama ve yaylıların elektroniklerle uyumuyla başlayan, klavyenin de gitar ile birlikte yer yer öne çıktığı eserde ikilinin düet uyumu başarılı. Ardından Ece Mumay’dan “Duygularım” yorumu Mustafa Ceceli düzenlemesiyle geliyor. Klavye fon ve Mumay’ın vokaliyle başlayan eserde klavye-elektronikler-elektro bağlama, Mumay’ın çift ses vokali ve yaylılarla birlikte eserin duygulu yapısını destekliyor. Perküsyon ve ney de eseri güçlendiriyor. Son kısımda elektro bağlama solo başarılı.

İlk CD’nin kapanışını, Ekin Uzunlar yorumuyla Metin Işık eseri, Ceceli düzenlemesi “Ağla Gözüm” yapıyor. Keman solo ve elektronik-klavye uyumuyla başlayan eserde çift ses vokal de eserin duygusunu destekliyor.

İkinci CD, Yılmaz Tatlıses sözlerine Burhan Bayar bestesi “Mavi Mavi”nin Fatih Bulut yorumuyla Hanıyanlı düzenlemesi ile açılıyor. Elektronik ve yaylı-elektro bağlama uyumuyla başlayan eserde klavyeler de öne çıkıyor. Orta kısımda klarnet solo başarılı. Ardından yine Levent & Yusuf Gürsel kardeşlerin ortaklığındaki klasiklerden “Yalancı Bahar” Fatih Burdurlu yorumuyla Hüseyin Çeliker düzenlemesiyle geliyor. Elektro bağlama ve elektroniklerin piyanoyla uyumuyla başlayan eserde orta kısımda elektro bağlama solosu başarılı.

Sırada, Turan Adıgüzel eseri “Aydan Güzel” Fatih Tekin yorumuyla Ceceli düzenlemesiyle geliyor. Elektronikler ve çift ses vokalin uyumuyla başlayan eserde bağlama da yer yer öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor. Ardından bir düet; Hakan Taşıyan ve Eli Türkoğlu’ndan Erkan Kaya eseri, Mustafa Arapoğlu düzenlemesi “İhanet” geliyor. Klavye-cümbüş ve yaylının uyumunun hakim olduğu eser, Taşıyan’ın yorumuyla başlıyor ve Türkoğlu da ekleniyor. Türkoğlu’nun tiz tınıları, Taşıyan’ın kendine özgü yorumuyla dengeleniyor. Orta kısımda ud solo başarılı. Albümün dijital versiyonunda İhanet’in Taşıyan yorumuyla bir akustik versiyonu da yer alıyor. Ardından, Kimbureyhan’dan bir Cansever eseri, “Kime Bu İnat” Balcı düzenlemesi ile geliyor. Yaylı ve klavyenin uyumuyla başlayan eserde elektronikler de yer yer öne çıkarak klarnetle dengeleniyor.

Albüm, bir başka düet ile; Metin Işık ve Özcan Akın’dan Şevket Öz eseri Hanıyanlı düzenlemesi “Ayarlarımla Oynamayın” ile devam ediyor. Klavye-elektronikler ve vokallerin uyumuyla başlayan eserde ney de yaylılarla birlikte öne çıkıyor. Orta kısma doğru bağlama solo başarılı. İkilinin düet performansı başarılı. Sırada, Mustafa Ceceli’den (kendi düzenlemesiyle), Azer Bülbül yorumuyla tanınan, Refika Demir sözlerine Ferhat Kılıç bestesi “Başaramadım” var. Eser, son dönemde Atilla Baloğlu tarafından George Michael’in Careless Whisper ile yapılan düzenlemesiyle de yeniden gündeme gelmişti. Elektronikler ve klavyenin uyumuyla başlayan eserde Ceceli’nin tiz tınıları öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor.

Sırada, Nur Cennet’ten Levent Gürsel eseri, Meydan & Özbuğutu düzenlemesi “Elinden Geleni Ardına Koyma” var. Klavye ve yaylıların uyumuyla başlayan eserde elektronik ritmler ve klarnet öne çıkıyor. Son kısımda klarnet solo başarılı. Ardından, Venesa Doci’den Tahir Paker sözlerine Burhan Bayar eseri “Mutlu ol Yeter” Balcı düzenlemesi ile geliyor. Klavye ve elektroniklerle başlayan eserde elektro bağlama öne çıkıyor ve ney de destekliyor. Orta kısımda elektro bağlama solo başarılı.

Son üç eserden ilki, bir başka düet; iki Karadenizli sanatçı Volkan Arslan ve Seren Uzun’dan Behçet Gülas eseri, Meydan & Özbuğutu düzenlemesi “Korkarım” oluyor. Elektroniklerle başlayan eserde yaylılar da ritmlerle dengeleniyor. Keman solo da öne çıkıyor. Ardından, Yaren Doğan’dan Levent Gürsel sözlerine Nuri Özmen bestesi, Çeliker düzenlemesi “Yalancısın” geliyor. Elektroniklerin yaylılarla dengelendiği eserde yaylılar öne çıkıyor. Albümün kapanışını ise, Yaşar İpek yorumuyla Ertuğrul Polat sözlerine Murat Kılıç bestesi Ceceli düzenlemesi “Nereden Sevdim O Zalimi” yapıyor. Yaylı ve klavyenin girişiyle başlayan eserde elektronikler de öne çıkıyor ve İpek de çift ses vokaliyle eserin duygusunu destekliyor. 

Hem solo hem de düet olarak başarılı bir sanatçı kadrosunu bir araya getiren albüm, sevginin her halini anlatan Arabesk klasiklerine başarılı yorumlarla Trap bir dokunuş olarak arşivlerde yer almayı hak ediyor.