Müzik

Sezen Aksu ile bütünleşen şarkılar, iki virtüöz Saleas ve Koç öncülüğünde usta bir orkestrayla usta işi bir albümde bir araya geliyor: Vassilis Saleas & Ahmet Koç – Daphne…

Müzikte uzun yılları geride bırakan ve enstrümantal albümleriyle hatırı sayılır bir yere sahip olan usta müzisyen Ahmet Koç, 2019 yapımı “Pastoral” sonrası sahne çalışmalarına devam etmiş ve bu sürede yeni albümünü de tasarlamaya başlamıştı ki, albümün kaydından bir gün önce, albümde yer alacak olan bas gitar virtüözü İsmail Soyberk aramızdan ayrıldı… 2021 başında başlayan kayıtlar, Ahmet Koç ve bildiğimiz başarılı orkestrası haricinde ünlü Yunan klarnet virtüözü Vassilis Saleas’ın da yer alacağı ve Sezen Aksu’nun bestesi ya da onun yorumladığı şarkılardan oluşan bir albüm olarak 2021 Mayıs’ında bir albüm olarak dinleyicilerle buluştu: Daphne…

DMC etiketiyle yayınlanan, müzik yönetmenliği ve düzenlemelerinin Ahmet Koç tarafından üstlenildiği albümün Vassilis Saleas haricindeki tüm kaydı Ada Stüdyo’da İhsan Apça ve Özgür Özkan Mete tonmaisterliğinde yapılırken, Saleas’ın kayıtları ise Atina’da Dotwav Recording Studio’da Iosif Hıdıroglou tonmaisterliğinde yapılmış.

Koç, albümde elektro, akustik, divan bağlama, cura ve sazbüşüyle yer alıyor.

Albüm, Aksu eseri “Kaybolan Yıllar” ile açılıyor. Ali Koç’un piyanosu ve Koç’un sazbüşüyle başlayan eserde ilk kısımda Vasilis Saleas klarnetiyle öne çıkarak Bülent Ay’ın akustik davulu ve İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengeleniyor. Koç’un elektro bağlaması da orta kısma doğru öne çıkarak eserin duygulu yapısını destekliyor. Murat Özgün’ün bası ve Cem Şengül’ün gitarı da eseri tamamlıyor. Ardından, bir diğer Aksu eseri “Kusura Bakma” geliyor. İstanbul Strings’in yaylıları ve Saleas’ın klarnet solosuyla başlayan eserde Koç’un bağlamaları ve Ay’ın perküsyonları bas ile dengeleniyor. Yaylılar da yer yer öne çıkarak eseri canlı tutuyor. Saleas da klarnetiyle ilk kısımda öne çıkıyor. Klavye de eseri güçlendiriyor. Nakarat sonlarında yavaşlamalar esere ayrı bir dinamiklik katıyor. 

Sırada, Aksu eseri “Tükeneceğiz” var. Saleas’ın klarnet solosuyla başlayan eserde piyano-ritm ve Koç’un bağlamaları öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor. Klavye tınısı, yer yer eserin 1980’lerdeki tınısına geliyor. Klarnetin tiz tınıları başarılı. Bas da yer yer öne çıkarak eseri tamamlıyor. Ardından, Eldar Mansurov bestesi (orijinal sözleri Vahid Aziz) “Bayatılar” yani (Sezen Aksu tarafından adapte edildiği ismiyle) “Zalim” geliyor. Ali Koç’un piyano solosuyla başlayan eserde Koç da sazbüşüyle Şengül’ün gitarlarıyla dengeleniyor ve davul-bas uyumu da eseri canlı tutuyor. Saleas da klarnetiyle eseri güçlendiriyor. Son kısımda klarnet solo başarılı.

Sıradaki eser Aksu eseri “Geçer” Koç’un bağlaması ve klavye-davul-bas uyumuyla başlayan eserde Saleas’ın klarnetiyle Koç’un bağlamalarının uyumu esere ayrı bir duygu katıyor. Davul da yer yer öne çıkıyor. Ardından, Sezen Aksu ve Aysel Gürel sözlerine Onno Tunç bestesi “Sen Ağlama” geliyor. Koç’un bağlamaları ve davul-klavye uyumuyla başlayan eserde İstanbul Strings’in yaylıları ve Saleas’ın klarnetinin uyumu eserin duygusunu destekliyor. Bağlama-piyano uyumu başarılı. Eserdeki arp eklemeleri eserin 1984’deki ilk aranjesiyle aynı tınıda ilerliyor. Son kısımda yaylı solo başarılı. 

Albüm, Aksu eseri “Perişanım Şimdi” ile devam ediyor. Keman ve Şengül’ün gitarıyla başlayan eserde Koç’un bağlaması ve klavye-perküsyon-bas uyumu eseri destekliyor ve Saleas’ın klarneti de davulla birlikte dahil oluyor. Ardından, Sezen Aksu sözlerine Onno Tunç bestesi “Geri Dön” geliyor. Koç’un bağlamalarının öne çıktığı ve klavye-davul-bas ile dengelenen eserde Saleas’ın klarneti de yer yer öne çıkarak bağlamalar ile uyumlu ilerliyor.

Son iki eserden ilki, Aksu eseri “Biliyorsun” Klarnet-gitar-bas uyumuyla başlayan eserde Koç da bağlamalarıyla dahil olarak enstrümanlarla dengeleniyor. Davul ve klavye de yer yer öne çıkarak eserin duygusunu güçlendiriyor. Albümün kapanışını ise Aysel Gürel sözlerine Attila Özdemiroğlu bestesi “Firuze” yapıyor. Koç’un bağlama solosuyla başlayan eserde yaylı-klavye-davul-bas uyumu bağlamayla dengeleniyor. Yaylıların Pizziciato’su ayrıca başarılı. Klarnet de yaylılar ve bağlamayla uyumlu olarak ilerleyerek eserin duygusunu destekliyor.

Ahmet Koç, aynı başarıyı sürdürüp farklı tasarılarla devam ettirdiği enstrümantal albüm projelerinden olan “Daphne”de bu sefer Vassilis Saleas ile bir araya geliyor ve özetle Sezen Aksu ile bütünleşen şarkılar, iki virtüöz Koç ve Saleas’ın öncülüğünde usta bir orkestrayla usta işi bir albümde bir araya gelerek unutulmaz bir albümü oluşturuyor.