Müzik

Beklentileri karşılayan bir albüm : Tankurt Manas – Bilinçaltı…

Tankurt Manas’ı Rap alanında pek çok çalışması ile tanımıştık, yıllar içinde pek çok çalışmada gördüğümüz Manas, ‘Sıkıntı Yok’, ‘Bu Böyle’ ve albümün ilk habercisi ’Art Arda’ single çalışmasından sonra bu sefer ilk fiziki albümünü Sony Müzik Türkiye / Basemode Records etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu : ‘Bilinçaltı’…

12 eserin yer aldığı albümün ‘feat.’ kadrosu da bir hayli kalabalık…

İlk eserin sözleri Manas’a, altyapısı Cenk Çelik’e ait : aynı zamanda single olarak da dinleyicilerle buluşan ‘Art Arda’, ksilofon ve keman eklemeleriyle başlayan çalışma, Manas’tan kendi yaptıklarına bir bakış açısı; bununla birlikte ‘Bana göre rap örümcekti ben de Peter Parker’ da ilgi çeken cümlelerden, son kısımdaki geri vokal başarılı. ardından ‘Başkan’ albümüyle başarılı bir geri dönüş yapan Ayben ile bir düet ‘Sakıncalı’ sözleri Manas ve Ayben’e ait olan eserin altyapısı Çelik’e ait. Önceki eseri devam ettiren bir altyapıya sahip olan çalışmada ManasAyben’i, Aybede Manas’ı kendilerine özgü söz yapısıyla anlatıyor ve özellikle nakarat kısmıyla akılda kalmayı başarıyor.

Üçüncü eserin sözleri Manas’a, altyapısı Bugy’e ve düzenlemesi de Cenk Çelik’e ait olan ‘Dövüş’, ritmik yapısıyla ve synth-keman uyumuyla Manas’ça bir ‘ironi’. Ardından ‘Ben Bile Şok’ şarkısıyla tanıdığımız Ayşe Akın (Ayshe) ile bir düet ‘Turluyorum’ Manas’ın sözlerine Da Poet’in altyapısıyla oluşan eserde Manas ve Akın, iki farklı türün iç içe geçtiği çalışmada uyumlu bir birlikteliğe imza atıyorlar, yine nakaratıyla akılda kalıcı bir çalışma, albümün ön plana çıkan çalışmalarından.

Sırada yine bir Manas Da Poet çalışması var ‘Keyfim Yok’, alt vokal ile başlıyor ve Manas, kendi gözünden bir karamsar bakış açısı çiziyor, elektronik alt vokaller eseri canlı kılıyor, Da Poet’in kendine özgü altyapı anlayışı bu eserde de hakim. ardından Baneva ile bir düet ‘Yükseklere’ sözleri Manas vBaneva’ya, altyapısı Bugy’e ait olan eser, her iki sanatçının kendi tarzlarını uyum içinde yansıtmaları ile albümün öne çıkan başarılı düetlerinden biri.

Şimdi ise sözleri Manas’a, altyapısı Furkan Karakılıç’a ve düzenlemesi Çelik’e ait bir çalışma ‘Yol’, gitar ve choir ile başlıyor, sonra piyanonun da girmesiyle gitmek isteme duygusu Manas’ça yine karamsar bir bakış açısı ile başarılı bir şekilde ele alınmış, sondaki gitar eklemesi başarılı. Ardından Kamufle ile bir düet ‘Alter Ego’ sözleri Manas ile Kamufle’ye, altyapısı Da Poet’e ait çalışma, bu ego türünün başarılı bir hicvi, bu bakımdan albümün sevileceğini düşündüğüm eserlerinden.

Sırada bir başka Manas Da Poet çalışması ‘Bidon’, perküsyon eklemelerin ön planda olduğu, Manas’ça bir günümüzün klişelerinin başarılı bir eleştirisi, ardından geçen sene Manas ve Tanerman ile yaptığı ‘Uzay’ düetini dinlediğimiz Eda Gören ile bir başka düet ‘Olmadığın Her Yer’in sözleri Manas ve Gören’e, altyapısı Cenk Çelik’e ait, introdaki synth solo başarılı, sanıyorum pek çok yerde duyacağız gibi görünüyor, Gören’in de kısmı ‘Keyfim Yok’da olduğu gibi iki farklı türün yine başarılı bir uyumu oluyor ve Gören back vokal olarak da dikkat çekiyor, albümün öne çıkan eserlerinden biri. Ardından Manas’ın ismini daha da geniş kitlelere duyurduğu eseri ‘Yolunda Değil’in devamı niteliğinde ‘Yolunda Değil Part 2’ geliyor: Manas Çelik çalışması olan eserde, vokal ve keman eklemelerinin yanında alt synth solo da esere başka bir boyut katıyor ve ilki kadar sevilecek başarılı bir devam eseri oluyor.

Son eser, Emrah Karakuyu ve Server Uraz’ın konuk olduğu ‘Telefonlar’ sözler ManasKarakuyu ve Uraz ortak çalışması ve altyapı Çelik’e ait. Synth ve piyano solo ile başlayan eserde önce Karakuyu başlıyor, arkadaki gitar eklemeleri de güzel bir renk katıyor. Ardından Manas da eseri uyumlu bir şekilde devam ettiriyor ve son olarak Uraz da Karakuyu’ya ilk cümleden gönderme yaparak esere dahil oluyor, her üç sanatçı da katkılarıyla –Karakuyu’nun dinleyiciyi yakalayan nakaratı ile birlikte- yılın en başarılı rap eserlerinden birine imza atıyorlar. Albüm için de güzel bir final oluyor.

Albümde de bilinçaltındaki karamsar düşünceleri, soruları, kendi hayatına bakış açısını başarılı düet ve altyapılar ile sunan Manas, başlıkta da dediğim gibi, pek çok çalışmasıyla tanıyan dinleyicilerin beklentilerini karşılayan bir albüme imza atıyor.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap