Müzik

Sağlam bir ilk adım : Cansu Ak – Tam Zamanı…

2018 yılında pek çok yeni albüm dinledik, dinliyoruz. Bu albümlerden dikkat çeken bir çalışma; yeni bir sanatçı Cansu Ak ve Sony Müzik Türkiye Columbia etiketiyle dinleyiciyle buluşan albümü ’Tam Zamanı’…

Albümdeki bütün eserlerin sözü ve müziği Cansu Ak’a, düzenlemeler Murat Yeter’e ait. Albümdeki 2’si versiyon olan 9 eser yer alıyor.

İlk eser ‘Yallah’ Yeter’in klavye ve ritmlerine Gündem’in yaylılarının başarılı eşliğinin yanında Fatih Ahıskalı’nın udunun da ara ara ön plana çıktığı, hareketli ve dinleyicinin aklında kalacak ritmik bir yapıya sahip, güzel bir açılış şarkısı. Ardından ‘Köprünün Son Çıkışı’ geliyor; Yeter’in klavye eşliğine Göksun Çavdar’ın klarnetiyle başlayan eserde Erdinç Şenyaylar’ın gitarı ön plana çıkıyor, Gündem’in yaylıları ve Ahıskalı’nın udu da altyapıyı tamamlıyor. Orta kısımda Çavdar’ın klarnet solosu güzel bir renk katıyor, ilk eserdeki hareketli yapı bu eserde de devam ediyor.

Üçüncü eser ‘Dayanmam Gerek’ Şenyaylar’ın gitarı ve Ahıskalı’nın perdesiz gitarına Eyüp Hamiş’in neyi ve Gündem’in yaylılarının eşliğiyle başlayan eserde Şenyaylar’ın gitarının yine ön plana çıkıyor. Ara ara enstrümansız kısımların da bulunduğu, orta kısımda Ahıskalı’nın uduyla da dahil olduğu, Yeter’in de perküsyon ve basıyla eseri tamamladığı ve Ak’ın da kendine özgü yorumunu gösterebildiği eser, ilk iki eserin aksine duygulu ve 1990’ların slow şarkılarını hatırlatıyor; o kalitede bir yeni eser. Ardından bir başka eser ’Anladım’ Şenyaylar’ın gitarı ve Yeter’in klavyesiyle başlayan eserde Can Şengün’ün akustik gitarı ve Yeter’in ritmleri de ekleniyor ve yine aynı duygulu hava, ritm eklemeleri ile devam ediyor.  Orta kısımda Ahıskalı’nın cümbüş solosu başarılı. Aynı zamanda Özer Arkun’un çellosu ve Gündem’in yaylıları da altyapıyı güçlendiriyor. Çift ses de başarılı.

Sıradaki eser ‘Bu Neyin Kafası?’ Çavdar’ın klarneti ve Özüfler’in kanununun yanı sıra Cengiz Ercümer’in ritmleri ve Gündem’in yaylılarıyla Alaturka bir havada başlayan eserde Ahıskalı udu ve Şenyaylar da gitarıyla altyapıyı güçlendiriyor. Orta kısımda Çavdar’ın klarnet solosu esere güzel bir renk katıyor. Akılda kalıcı müziği ve esprili sözleri ile albümün öne çıkan ve yıllar içinde daha da bilineceğini düşündüğüm başarılı eserlerden biri. Ardından ‘Bazı Sözlerim Var’ Şenyaylar’ın gitarı ve Hakan İtik’in buzukisine Gündem’in yaylılarının ve Yeter’in ritmleri de ekleniyor. Orta kısımda Gündem’in yaylılarının ön plana çıktığı eser ile Ak, duygu yüklü bir başka başarılı eseri daha albümde dinleyiciyle buluşturuyor. Ardından bir başka eser ‘Zaaf’ geliyor, Yeter’in klavyesiyle başlayan esere Gündem’in yaylıları da ekleniyor, elektronik altyapısıyla yazın discolarda duyabileceğimiz hareketli bir eser ve sözleriyle de dinleyiciyi yakalamayı başarıyor. Finalde Gündem’in bitirişi başarılı bir finale imza atıyor.

Sırada, iki eserin versiyonları var : ’Bu Neyin Kafası? (Club Remix)’ ve ‘Bazı Sözlerim Var (Piyano Versiyon)’… ‘Bu Neyin Kafası?’nın versiyonu, bu haliyle de sevilecektir, yenilikler katılabilmiş başarılı bir remix çalışma. ‘Bazı Sözlerim Var’ın Onur Ünal tarafından piyano eşliğindeki versiyonu ise, akustik ve aynı şekilde sevilecek bir versiyon. Ünal’ın başarılı piyano icrası ile birlikte Ak’ın başarılı vokali de ön plana çıkıyor. Albüme de güzel bir final oluyor.

Cansu Ak, bu ilk albümüyle başarılı besteleri, bu bestelerin Murat Yeter tarafından layıkıyla düzenlenişi ve kendi üslubunu bulmuş yorumu ile, 1990’larda yapılan ve hala unutulmayan albümler gibi, dinleyicilerin devamını bekleyeceği sağlam bir ilk adım atıyor.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap