1990’lar ile hayatımıza giren sanatçılardan biri de, yaşayan efsanelerden İlham Gencer’in oğlu Bora Gencer’di… Gencer’i en son 2012 yılında ’Sabır’ EP çalışması ile dinlemiştik. Şimdi ise Gencer, DMC etiketiyle yeni bir albümü dinleyicilerle buluşturuyor ve albüme oğlunun adını veriyor : ‘Ayaz’…
İlk eser, Bora Gencer eseri, Yuri Ryadchenko düzenlemesi ‘Yağmurun Altında’ Ryadchenko’nun piyano solosuyla başlayan eserde Onur Nar’ın kemanı ön plana çıkıyor ve Ryadchenko’nun ritmleri de kemanı destekliyor ve Ryadchenko’nun bası da klavyesi ile birlikte altyapıyı tamamlıyor. Orta kısımda Ryadchenko’nun saksafon solosu eserin duygulu yapısını güçlendiriyor. Bununla birlikte pek çok çalışmasıyla dinlediğimiz genç sanatçı Gökçe Özgül de vokaliyle esere dahil oluyor ve esere güzel bir renk katıyor. Son kısımda Ryadchenko’nun gitarı da eseri tamamlıyor. Albümden sevilecek başarılı bir eser. Ardından sözleri Ender Yalçınkaya’ya müziği Gencer’e ait olan Kürşat Poyrazoğlu düzenlemesi ’Adını Denizlere Yazdım’ yağmur sesleri ve gitar ile başlıyor, gitarın üzerine bas da ekleniyor. Piyano da eseri desteklerken perküsyon da klavye ile birlikte altyapıyı tamamlıyor. Bununla birlikte Gencer’in şiir kısmı da eserin duygusunu destekliyor.
Sırada art arda iki Gencer eseri var; ilk olarak ‘Son Darbe’ elektronik ritm ve klavyenin ön planda olduğu, gitarın da yer yer öne çıktığı, albümün duygusal yapısını hareketlendiren bir eser. Orta kısımdaki klavye solo başarılı, son kısımda perküsyon solo da eseri renklendiriyor. Ardından ‘Dur’ gitar sololara bas ve caz tınıları katan klavyenin eklenmesiyle başlayan eserde elektronik ritmler de Tayfun Duygulu’nun saksafon eşliği ile birlikte özellikle orta kısımda solosuyla öne çıkıyor. Bu bağlamda 1990’ların müziğimize kazandırdığı iki müzisyenin yıllar sonra bir araya gelmesi de yıllar sonra iki müzisyeni sevenler için de güzel bir buluşma oluyor. Bir önceki eserin hareketli yapısını devam ettiren eser, 1980’lerin orkestralı eserlerini anımsatıyor. Albümden öne çıkan bir diğer başarılı eser.
Albüm, Yazgın Kaçak’ın sözlerine Güven Balcı bestesi ’Üzgün Bugün’ ile devam ediyor. Atınç Tonbak’ın aranje ettiği, gitarla başlayan eserde saksafon öne çıkıyor, sonra bas ve davul da ekleniyor. Albümün ilk baştaki duygusal yapısına geri dönen eser, albümde Gencer’in besteleri arasında güzel bir seçim oluyor ve Gencer’in eserlerindeki duygulu yapıyı devam ettiriyor. Klavye de altyapıyı tamamlıyor. Son kısımda gitar solo başarılı. Ardından, ‘Dur’un Thom Colvin tarafından yapılan remix versiyonu. Gencer’in vokaliyle başlayan eserde elektronik ritm ve klavye öne çıkıyor. Bas da altyapıyı güçlendiriyor. Eseri güncel bir anlayışla ele alan eserde Dinçer Kadir Sivri’nin gitarı da yer yer öne çıkıyor. Orta kısımda klavye solo başarılı, gitar da klavyeyi destekliyor.
Son eser, bir başka Gencer bestesi, Poyrazoğlu düzenlemesi ‘Dengesiz’ üflemeliler-gitar-perküsyon uyumuyla başlayan Latin tınılara sahip eser, Gencer’in 1990’lardaki çalışmalarındaki orkestrasyonları anımsatarak o dönemden beri takipçisi olan dinleyicileri gülümsetecektir. Yazın daha çok duyacağımızı düşündüğüm bir eser. Gencer’in tiz vokalleri eserin canlı yapısını destekliyor.
Başlıkta da belirttiğim gibi, duygu dolu bir albüm; sevinç de, hüzün de var bu albümde… En önemlisi bu duyguları yansıtan besteleriyle, Gencer’in kariyerinde önemli albümlerden biri olacaktır.
Bu arada Gencer, albümün tüm CD gelirini HAYTAP’a; sokak hayvanlarının korunması, rehabilitasyonu ve sahiplendirilmesi için bağışlayacak. Sizler de bu albümü CD olarak satın alarak, Gencer’in bu konudaki çalışmasına yardımcı olabilirsiniz…
Yorum Ekle