Müzik

Eren, serinin dördüncü albümünde bu sefer efsane sanatçı Barış Manço’ya selam ediyor: Cenk Eren – Repertuvar : Barış Manço Şarkıları…

Cenk Eren, Repertuvar adı altında yaptığı Tanju Okan, Ferdi Özbeğen ve Selda Bağcan albümleriyle hem bu sanatçıları ve şarkıları hatırlattı, hem de kendi yorumunu bu şarkılara kattı. Şimdi ise Eren’i, serinin dördüncü albümünde, 1999 yılında kaybettiğimiz ve yaşarken efsane olabilen önemli bir değerimiz; Barış Manço şarkılarıyla dinliyoruz : Repertuvar : Barış Manço Şarkıları…

DMC etiketiyle yayınlanan albümün müzik direktörlüğü Sarp Özdemiroğlu, düzenlemeleri ise Berk Eyüpoğulları imzası taşıyor. Özdemiroğlu, aynı zamanda albümün kayıt ve mixini üstlenirken mastering ise Çağlar Türkmen’e ait.

Albümde Gülpembe’nin müziği haricinde (Ahmet Güvenç) tüm söz ve müzikler Barış Manço imzası taşıyor. 

Albüm, Manço’nun ilk olarak 1967’de Les Mistigris grubuyla Bizim Gibi ismiyle yorumladığı “Kol Düğmeleri” ile açılıyor. Ceren Dik’in flütü, klavye ve Volkan Başaran’ın akustik ve ve elektro gitarının başlattığı şarkıda perküsyon ve davul da öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor. Ardından, 1979 yapımı Yeni Bir Gün albümünün açılışını yapan “Sarı Çizmeli Mehmet Ağa” geliyor. Başaran’ın gitarları ve elektronik ritmlerin-klavyenin öne çıktığı eserde Motor Ali de bağlamasıyla yer yer öne çıkıyor. Ayhan Digili ve Pervin Pak da vokaliyle eseri canlı tutuyor. 

Sırada Zara ile bir düet var; 1981 yapımı Sözüm Meclisten Dışarı albümünün açılışını yapan “Alla Beni Pulla Beni” geliyor. Motor Ali’nin bağlamasının elektroniklerle dengelenerek başladığı eserde gitar ve Zara’nın vokali, klavye ile dengeleniyor. Eser, biraz daha elektronik bir altyapıyla ele alınmış. Zara ve Eren de bu bağlamda uyumlu bir düet performansı sergiliyor. Ardından, 1986 yapımı Değmesin Yağlı Boya albümüne yer alan “Unutamadım” geliyor. Altuğ Öncü’nün ud ve cümbüşünün önde olduğu eserde klavye ve yaylının yanı sıra Cenk Erdoğan, yaylı tamburu ve gitarıyla yer yer öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor.

Sıradaki eser, 1990 yapımı Darısı Başınıza’da yer alan “Can Bedenden Çıkmayınca” oluyor. Altuğ Öncü’nün ud ve cümbüşünün yaylı-gitar-elektronik ritm uyumuyla dengelendiği eserde klavye de eseri canlı tutuyor. Geri vokaller de eseri güçlendiriyor. Ritmler yer yer gitarla birlikte Latin tınılar katıyor. Ardından, Manço’nun 1971 yılında Cüneyd Orhon’un kemençesi eşliğinde seslendirdiği “Dağlar Dağlar” geliyor. Eyüp Hamiş’in ney ve kavalının ud-cümbüş-gitar uyumuyla dengelendiği eserde ritm ve yaylılar da uyumlu olarak eseri destekliyor.

Albüm, 1985 yapımı 24 Ayar albümünde yer alan “Gibi Gibi” ile devam ediyor. Elektronikler ve Aras Yıldıran’ın trompeti ile Fuat Can Başkır’ın trombonunun öne çıktığı eserde geri vokaller de eseri klavye ile birlikte canlı tutuyor. Ardından, 1975 yılında kırkbeşlik plak olarak yayınlanan “Ben Bilirim” geliyor. Elektronikler ve Motor Ali’nin bağlamalarının yaylılarla uyumuyla başlayan eserde gitar ve klavye de öne çıkıyor. Son kısımda şiir ve elektronik solo başarılı.

Son iki eserden ilki, Darısı Başınıza’nın açılışını yapan (ilk önce 1989’da Ayşegül Aldinç’in yorumladığı) “Kara Sevda” oluyor. Başaran’ın elektrosu, üflemeliler ve elektroniklerin uyumuyla başlayan eserde geri vokaller de eserin hareketli yapısını destekliyor. Son kısımda Başaran’ın gitarlarının uyumu başarılı. Eren de tiyatral yorumuyla esere güzel bir tını katıyor. Albümün kapanışını ise Sözüm Meclisten Dışarı albümünden, Barış Manço sözlerine Ahmet Güvenç bestesi “Gülpembe” gitar-bas-klavye öne çıkarken Hamiş’in neyi de eserin duygulu yapısını destekliyor. Orta kısımda yaylı-elektro-ney-davul uyumu başarılı.