Müzik

Febyo Taşel, Ev Yapımı Müzik YouTube kanalı ile tanıdığımız ve ileride de duyacağımız başarılı sesleri sevilen şarkıların yanı sıra yeni şarkılar ile de birleştiriyor : Ev Yapımı Müzik by Febyo Taşel…

DMC’nin 2016 yılında projelendirdiği ve 2017 itibariyle amatör seslere hem kendi besteleri hem de sevdikleri şarkıların yorumlarıyla katılmalarını sağladığı YouTube kanalı Ev Yapımı Müzik, bugüne kadar Feride Hilal Akın başta olmak üzere, Bilal Sonses ve kaybettiğimiz Onur Can Özcan gibi pek çok genç sesi bizlerle buluşturdu ve ilk teklilerini yayınladı. Şimdi ise DMC, Febyo Taşel düzenlemeleriyle bu kanaldan hem teklilerini yayınlamaya devam eden hem de ilk profesyonel kayıt tecrübesini yaşayan (bunun dışında daha önceden bilinen isimler de mevcut) 11 sesi, sevilen şarkılarla bir araya getiriyor: Ev Yapımı Müzik by Febyo Taşel…

Tüm düzenlemeleri Febyo Taşel’in üstlendiği albümün kayıtları Daniel Taşel’e, mastering çalışması ise Tarık Ceran’a (Digilog by TC) ait.

Albüm, Murat Ercan ile düeti ‘Dünyalar Kurma’ ile de dikkat çeken Melsum’un, Ali Çınar sözlerine Ahmet Kaya bestesi ‘Hep Sonradan’ yorumu ile başlıyor. Taşel’in piyanosu ve Caner Güneysu’nun gitarlarıyla başlayan eserde elektronik ritmler de esere güncel bir anlayış katıyor. Orta kısımda Altuğ Öncü’nün keman solosu başarılı ve keman da son kısma doğru yer yer öne çıkıyor. Melsum da eserin altından başarıyla kalkıyor. Ardından, Masge grubuyla da bilinen Sude Çelikkol’dan ‘Haydar Haydar’ geliyor. Taşel’in elektro gitarıyla başlayan eserde Birkan Şener de basıyla dahil oluyor ve Bülent Ay’ın davulu da klavye ile birlikte dahil oluyor. Orta kısımda Emre Sınanmış’ın balaban solosu başarılı. Çelikkol da yorumuyla eserin duygusunu yansıtıyor.

Sırada, iki teklisiyle de ilgi gören Öyküm’den bir Sezen Aksu eseri ‘Eğlenilecek Kızlar Evlenilecek Kızlar’ Selim Bölükbaşı’nın kemençesinin önde başladığı ve esere farklı bir tını kattığı düzenlemede Murat Aziret ve Pınar Çubukçu da geri vokalleriyle eseri güçlendiriyor. İstanbul Strings’in yaylıları da eseri canlı tutarken Güneysu’nun gitarları da Akatay’ın perküsyonları ile eseri destekliyor ve Şener de basıyla eseri tamamlıyor. Öyküm de eğlenceli yorumuyla eserin canlılığını sağlıyor. Ardından, Ev Yapımı Müzik’in kazandırdığı başarılı isimlerden biri olan Yaprak Çamlıca’dan, sözlerini yazıp Buray (Hoşsöz) ile bestelediği ‘Yüce İnsan’ geliyor. Gültekin Kaçar’ın elektrosu ve Güneysu’nun akustik gitarının Timur Atasever’in çellosuyla uyumuyla başlayan eserde Şener de basıyla yer yer öne çıkıyor ve davulun da dahil olmasıyla birlikte İstanbul Strings de yaylılarıyla orta kısımda eserin duygusunu Çamlıca’nın vokaliyle birlikte destekliyor. Çamlıca zaten tekli çalışmalarıyla kendini kanıtlamışken bu eserle de aynı kanıyı taze tutuyor ve albüm içinde yeni bir beste olması sebebiyle öne çıkıyor.

Sıradaki eser, ‘Mahşer’ teklisiyle de dikkat çeken ve Feride Hilal Akın ile iki düet (biri Halil İbrahim Kurum’un katkısıyla) yayınlayan Onur Baytan’dan Burcu Tatlıses sözlerine Taşel bestesi olan ve Funda Arar denince akla gelen şarkılardan biri olan bir 2000’ler klasiği ‘Yak Gel’ Güneysu’nun gitarlarının İstanbul Strings’in yaylılarıyla uyumuyla başlayan eserde Cengiz Ercümer’in perküsyonları da elektronik ritmlerle dengeleniyor. Orta kısımda Güneysu’nun gitar solosu başarılı. Klavye ve Şener’in bası eseri tamamlıyor. Ardından, aynı zamanda sunuculuğa da devam eden Elif Tümen’den bir Teoman eseri ‘Sürpriz’ Kaçar’ın akustik gitarı ve klavye fonla başlayan eserde Bülent Ay da davuluyla öne çıkarak Şener’in bası ve Aziret ile Çubukçu’nun geri vokalleriyle özellikle nakaratta uyum sağlıyor. Orta kısımda Kaçar’ın elektro solosu başarılı. Tümen de eserin hareketli yapısını yer yer tiyatral yorumuyla destekliyor.

Albüm, Oytun Karanacak ile yaptığı düetlerle ve solo teklisiyle dikkat çeken Pınar Dikmen’in sözlerini Karanacak’ın, müziğini Taşel’in yaptığı yeni bir eser ‘Şubat’ yorumuyla devam ediyor. İstanbul Strings’in yaylıları ve Güneysu’nun gitarıyla başlayan eserde Ay’ın davulu da Şener’in basıyla öne çıkarken nakarat kısmında Ercümer’in perküsyonları eserin duygulu yapısını Karabacak ve kendisinin geri vokaliyle destekliyor.  Dikmen de yorumuyla dikkat çekiyor. Albümden öne çıkan ve repertuvarlara da gireceğini düşündüğüm bir eser. Ardından Dila Uzun’dan bir Tual (İskender Türsen) eseri ‘Tiryakinim’ Göksun Çavdar’ın soprano saksafon solosuyla başlayan eserde Güneysu da gitarlarıyla öne çıkarak Şener’in bası ve Akatay’ın perküsyonlarıyla dengeleniyor. Uzun da bu yorumuyla gelecekte de başarılı yorumlara imza atacağının sinyalini veriyor.

Sırada, Bertan Coşar ile yaptığı ‘Beni Gör Diye’ düeti ile ilgi gören Seda Çalışkan’dan kendi eseri olan ‘Kâfi’ geliyor. Çavdar’ın klarnetinin öne çıkarak Güneysu’nun gitarları ve elektronik ritmlerle dengelenmesiyle başlayan eserde İstanbul Strings’in yaylıları da Aziret ile Çubukçu’nun geri vokalleriyle birlikte eserin duygusunu destekliyor. Akatay da perküsyonlarıyla eseri güçlendirirken Şener de basıyla eseri tamamlıyor. Çalışkan hem albümün öne çıkan yeni bestelerinden birine hem de aynı başarıdaki yorumlarından birine imza atıyor. Ardından, YouTube’daki videolarıyla bilinen Elif Türkyılmaz’dan bir İmera (söz Tuncay Taşkın, müzik Hüseyin Ulusan) eseri ‘Vazgeçtim’ geliyor. Uğur Varol’un tamburu ve klasik gitarıyla başlayan eserde Güneysu da akustik gitarıyla eserin duygusunu desteklerken Ercümer’in perküsyonları da yer yer öne çıkarak Okan Duman’ın davuluyla dengeleniyor. Şener de basıyla eseri tamamlıyor. Türkyılmaz da yine beğenilecek bir yeniden yorumlama yapıyor.

Son eser ise teklileriyle bilinen bir isim, Pınar Uludağ’dan ilk olarak Rengin’den dinlediğimiz bir şarkı; sözleri Rengin (Didar Rengin Özgören) ve Attila Özdemiroğlu, müziği ise İlker Ali Yurtcan’a ait olan ‘Yalnız Gece’ oluyor. Turgut Özüfler’in kanunu ile başlayıp Güneysu’nun gitarlarıyla dengelenen eserde Öncü de ud ve kemanıyla yer yer öne çıkıyor; Meltem Taşkıran da geri vokaliyle eseri güçlendiriyor. Elektronik ritmler de eseri Şener’in basıyla tamamlıyor. Alaturka sazlar esere ilk versiyonundaki gibi güzel bir tını katıyor ve Uludağ da eseri başarıyla yorumluyor.

Febyo Taşel bu proje albümle hem düzenlemeleri hem de başarılı şarkı seçimleri ile Ev Yapımı Müzik YouTube kanalı ile tanıdığımız ve ileride de duyacağımız başarılı sesleri sevilen şarkıların yanı sıra yeni şarkılar ile de birleştirerek yılın başarılı proje albümlerinden birine imza atıyor.