Müziğin eğitiminden gelen ve hem şan hem de Türk Müziği eğitimi sonrası halen İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda öğretim görevlisi olarak akademisyenliğe devam eden Doç. Dr. Hikmet Toker, uzun zamandır üzerinde çalıştığı ilk EP çalışmasını Origami Yapım Müzik / Hazerfanahmet Reklam Bilişim etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu : Bekleyiş…
Ahmet Yıldız’ın yapımcılığı ve Mustafa Kemal Şimşek’in süpervizörlüğünde hazırlanan EP’deki düzenlemeler Fatih Yavuz imzası taşıyor.
EP, Toker eseri Bekleyiş ile açılıyor. Rustam Mahmudov’un akordeonun önde başlayıp Şenol Arkun’un çellosu ve Selahattin Güzelel’in gitarıyla dengelendiği eserde Mehmet Akatay’ın perküsyonları da yer yer öne çıkarak esere güzel bir tını katıyor. Fatih Yavuz’un klavyesi de eseri güçlendiriyor. Toker’in yorumu da özellikle tizlerde eserin duygusunu destekliyor. Sertaç Çiğdem’in kontrbası ve Emrah Günaydın’ın perdesiz bas gitarının uyumu eseri tamamlıyor. Ardından bir diğer Toker eseri ‘Şimdi Sen Neredesin’ geliyor. Toker’in tanburunun öne çıkıp Güzelel’in gitarı ve Akatay’ın perküsyonlarıyla uyumunu sürdürdürdüğü eserde Mahmudov’un akordeonu da öne çıkıyor ve Arkun’un çellosuyla birlikte eserin duygusunu güçlendiriyor. Çift ses vokal başarılı. Fatih Ovalı’nın yaylı tanburu da (son kısımda öne çıkıyor) Yavuz’un klavyesi ile Günaydın’ın perdesiz basıyla birlikte eseri tamamlıyor. Özellikle nakaratıyla akılda kalacak bir eser.
Sırada, Toker & Mustafa Kemal Şimşek ortak çalışması olan Hüsran var. Güzelel’in gitarı ve Günaydın’ın perdesiz basının uyumuyla başladığı eserde Nağme Yarkın’ın İstanbul kemençesi öne çıkıyor ve Bilen Işıktaş’ın udu ile Furkan Resuloğlu’nun lavtasıyla birlikte eseri destekliyor. Orta kısımda Arkun’un çello solosu başarılı. Akatay’ın perküsyonları da Yavuz’un klavyesi ile birlikte eseri tamamlıyor. Son eser ise klip eseri olan Toker eseri ‘Yine De Sev’ Furkan Resuloğlu’nun lavtası ve Yarkın’ın kemençesinin önde başladığı eserde Emirhan Uygun ve Akatay’ın perküsyonları uyumlu bir şekilde ilerliyor. Güzelel’in gitarı da yer yer öne çıkıyor ve Arkun’un çellosuyla dengeleniyor. Toker de tiz vokallerdeki başarısıyla dikkat çekiyor. Orta kısımda Güzelel’in gitar solosu başarılı ve Günaydın da perdesiz basıyla eseri tamamlıyor.
Toker ilk EP çalışmasında hem yorumculuğu ve besteciliğinin yanı sıra icrasıyla da dikkat çekerken, başarılı bir müzisyen kadrosunu da bir araya getiriyor ve çoğu zaman gündelik hayat içinde hasret kaldığımız sakinliğin ve naifliğin bir tezahürü sayılabilecek başarılı bir EP çalışmasına imza atıyor.
Yorum Ekle