Tuna Kiremitçi, 2016 yılında başladığı Tuna Kiremitçi ve Arkadaşları projesi ile her ay kendi eseri olan bir düeti tekli ve klip olarak dinleyicilerle buluşturmaya başladı ve 2017 yılında tamamlanan proje, hem yılın en başarılı çalışmalarından biri oldu hem de her yönüyle pek çok ilke imza attı (her esere ayrı klip, her ay bir eser vs.) Albümün ikincisi de bekleniyordu ve Eylül 2018’de yayınlanan Eda Baba düeti ilk tekli ‘Senden Kalan Her Şey’ de projenin devamının açılışı oldu. Dinleyicilerin bekleyişi, iki yeni eser ile birlikte Pasaj & Garaj etiketiyle dinleyicilerle buluşan bir albüme dönüştü : Tuna Kiremitçi ve Arkadaşları 2…
Albümün düzenlemelerinde ağırlıklı olarak bir önceki albümde olduğu gibi Hüseyin Çebişci ve Efe Demiryoğuran imzası var.
Albümdeki tüm eserler Tuna Kiremitçi’ye ait. (Neresi Olmalı’nın sözleri, Ataol Behramoğlu’nun Kendime Ve Herkese Sorular şiirinden uyarlanmış.) HaremS’de kaydedilen albümün mix çalışması Efe Demiryoğuran’a, mastering çalışması da Evren Arkman’a ait.
İlk olarak Eda Baba ile Eylül 2018’de yayınlanan ‘Senden Kalan Her Şey’ Hüseyin Çebişci ve Efe Demiryoğuran ortak düzenlemesi olan, Güneysu’nun gitarı ve Çebişci’nin klavyesiyle ve klavye fonunun ön planda başladığı eserde davul da eserin altyapısını güçlendiriyor. Orta kısımda Güneysu’nun elektro solosu başarılı ve eserin duygusunu destekliyor. Demiryoğuran’ın perdesiz bası da altyapıyı tamamlıyor. Baba ve Kiremitçi’nin vokal uyumu başarılı. Albüme güzel bir açılış oluyor. Ardından Gözde Öney ile klip olarak Ekim 2018, tekli olarak ise Kasım 2018’de yayınlanan ‘Görmüyorsun’ Çebişçi & Demiryoğuran ortak düzenlemesi olan Güneysu’nun gitarlarının ön planda başladığı eserde Okay Aynur’un davulu ve Demiryoğuran’ın bası da yer yer öne çıkıyor. Güneysu’nun elektro gitarı ve Çebişci’nin klavyesi esere soul tınıları katıyor. Öney’in vokal girişi ile Güneysu’nun akustik gitarı vokalleri güçlendiriyor. İstanbul Strings’in yaylıları da altyapıyı tamamlıyor. Eser, sözleriyle de dikkat çekiyor.
Albüm, Ece Mumay ile klip olarak Kasım 2018, tekli olarak Aralık 2018’de yayınlanan ‘Yalnızlığıma Ver’ ile devam ediyor. Çebişci & Demiryoğuran ortak düzenlemesi olan ve Güneysu’nun gitarının ön planda olup Cebişci’nin klavyesiyle dengelendiği eserde Aynur’un davulu da eseri destekliyor. Demiryoğuran’ın bası da eseri tamamlayıp eserin duygulu yapısını güçlendiriyor. Orta kısımda Güneysu’nun elektro solosu başarılı. Teklileriyle dinleyicilerden ilgi görmeye devam eden Mumay için de güzel bir yeni adım oluyor. Ardından; projenin her iki albümünde de yer alan tek isim olan Yıldız Tilbe ile birlikte klip olarak Aralık 2018’de, tekli olarak Ocak ayında yayınlanan ’Gelse De Ayrılık’ var. Çebişci düzenlemesi olan Güneysu’nun elektrosu ve Demiryoğuran’ın basının ön planda olduğu eserde Aynur’un davulu da eseri canlı kılıyor. Çebişci’nin klavyesi de eseri tamamlıyor. Son kısımda Güneysu’nun akustik gitar solosu başarılı. Tilbe de bir önceki albümde olduğu gibi Kiremitçi ile aynı başarılı vokal uyumunu devam ettiriyor. Albümden öne çıkan bir eser.
Sırada, Esin İris ile klip olarak Ocak, tekli olarak Şubat ayında yayınlanan ‘Seninle Her Şey Olur’ Deniz Bayrak ve Demiryoğuran ortak düzenlemesi olan ve Halil İbrahim Işık’ın trompetinin İris’in vokaliyle ön planda başladığı eserde Deniz Bayrak’ın gitarları esere caz tınıları katıyor. Aynur’un davulu ve Demiryoğuran’ın bası da bu tınıyı dengeliyor. Cebişçi de klavyesiyle eserin eğlenceli yapısını destekliyor.
Albüm, Mart ayında yayınlanan iki tekli eser (her ikisinin de düzenlemesi Çebişci’ye ait) ile devam ediyor. İlk önce Elis Dubaz ile, klibi Şubat ayında yayınlanan ‘Balkan Kızı’ Rustam Mahmudov’un akordeonunun ön planda olup Mertcan Selçuk’un klarnetiyle dengelenerek başladığı eserde Şener Yolal’ın perküsyonu da Aynur’un davuluyla birlikte uyum sağlayarak eserin eğlenceli yapısını destekliyor. Çebişci’nin klavyesi ve Demiryoğuran’ın bası da eseri güçlendiriyor. Selçuk’un saksafonu ve Bayrak’ın elektrosu da eseri tamamlıyor. Dubaz da özellikle tizlerdeki başarılı yorumuyla eseri canlı kılıyor. Kiremitçi de tiyatral yorumuyla eserdeki bu eğlenceli yapıyı devam ettiriyor. Ardından Tuvana Türkay ile Mart ayında klip ve tekli olarak yayınlanan ‘Diğer Yarım’ Güneysu’nun gitarı ve Türkay’ın vokaliyle başlayan eserde Selçuk’un klarneti öne çıkıyor ve Çebişci’nin yer yer öne çıkan klavyesiyle birlikte eserin duygulu yapısını destekliyor. Aynur’un davulu da eseri güçlendirirken basta ise Evren Arkman eseri tamamlıyor. Son kısımda Selçuk’un klarnet solosu başarılı. Türkay, yer aldığı her çalışmada yorumculukta daha ileriye doğru gidiyor. Bu bağlamda da dikkat çekecek bir eser oluyor.
Sırada, Zara ile Nisan ayında albümden önce yayınlanan son klip ‘Bana Bir Düş Borçlusun’ var. Çebişci düzenlemesi olan ve Kutay Coşkun’un cümbüş ve udunun Uğur Önür’ün kabak kemanesi ve Yolal’ın perküsyonlarıyla uyumuyla başlayan eserde Güneysu’nun gitarı da eserin duygusunu ortaya çıkarıyor ve Çebişci’nin klavyesiyle dengeleniyor. Aynur’un davulu ve Demiryoğuran’ın bası da altyapıyı tamamlıyor. Zara da kendine özgü yorumuyla (ve son kısımdaki geri vokaldeki başarısıyla) eseri başarıyla seslendirerek ortaya Kiremitçi ile uyumlu bir düet performansı koyuyor.
Son iki eser ise albüm ile birlikte yayınlandı. İlk önce, Melisa Karakurt ile ’Selam Yabancı’ Demiryoğuran düzenlemesi olan, Aynur’un davulu ile başlayan ve Selçuk’un saksafonunun ön plana çıkıp klavye ile dengelendiği eserde Bayrak’ın gitarları da yer yer öne çıkıyor. Demiryoğuran’ın bası da eseri tamamlıyor. Orta kısımda perküsyon solo başarılı. Eserin değişken ritmik yapısı eseri canlı kılıyor ve klavye-perküsyon-saksafon uyumu esere caz tınıları da katıyor. Karakurt için de güzel bir yeni adım oluyor.
Son eser ise, Dilhan Şeşen ile ’Neresi Olmalı’ Bayrak düzenlemesi olan, Kiremitçi’nin tiyatral yorumu ile birlikte Güneysu’nun akustik gitarıyla başlayan ve Cebişçi’nin klavyesinin de dahil olduğu eserde Bayrak’ın elektrosu ve Tümkaya’nın davulu da eserin canlı yapısını destekliyor. Son kısma doğru Volkan Coşar trompetiyle dahil oluyor ve geri vokaller (Arkman, Çebişci ve Tümkaya) Demiryoğuran’ın bası ile birlikte eseri tamamlıyor. Son kısımda Bayrak’ın elektro solosu başarılı ve Dilhan Şeşen de Kiremitçi ile başarılı bir uyum sağlayarak albümün kapanışını güzel bir şekilde yapıyor.
Albüm, bir önceki albümde olduğu gibi; hem sevilen hem de ismini yeni duyuran genç sanatçıları bir araya getiriyor ve her yönüyle gelecek çalışmalara öncü olan projenin devam albümü de aynı başarıyı sürdürüyor.
Yorum Ekle