Emrah Özdoğan… Müzik endüstrimizde işin mutfağında hem Hakan Eren’in 10 yılı geride bırakan firması Ossi Müzik bünyesinde pek çok sanatçı ve grubun koordinasyonunda aktif görev alan, hem de bir besteci olarak da bildiğimiz Özdoğan, şimdi ise Ossi Müzik etiketiyle Aşkın Nur Yengi yorumuyla bilinen bir Sezen Aksu klasiği “Hadi Git” ile ilk çıkışını yaptı. Özdoğan ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Hadi Git”e kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda eserlerinizi sanatçılara vermeye nasıl karar verdiniz? Bu eserlerinizle ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Ben işin mutfağından geliyorum, ağları ilmek ilmek örüyorum. Birçok değerli sanatçının video klip, kulis asistanlığını yaptım. Altı yıldan beri, şarkımın da yayınlandığı müzik şirketi olan, Ossi Müzik’te çalışmaya devam ediyorum. Yaşadığım duyguları söze dökmeyi ve yakışacağını düşündüğüm kişilerden duymayı seviyorum. “Maşallah” ve “Gözlerimde Saklı Gidişin” şarkılarımı hediye ettim mesela… Şimdilerde ise ilk teklim “Hadi Git” ile müzikseverlerle buluştum. Her gelişmeyi heyecanla takip ediyorum. İlk teklimde yanımda olduğunuz için size de çok teşekkür ederim.
Bununla birlikte uzun yıllardır Ossi Müzik’in ekibinde yer alıyorsunuz. Buradaki tecrübeleriniz size neler kattı?
-2015 yılından beri Ossi Müzik’te çalışıyorum, gitmeye de niyetim yok! Ossi Müzik iyi bir okul. 70’ler, 80’ler, 90’lar, 2000’ler arşivimiz çok geniş ve çok değerli sanatçılarla bir aradayız. Onların projelerinin yapım aşamasını izlemek, konserlerinde-stüdyolarında olmak inanılmaz bir tecrübe kazandırıyor.
-2015 yılından beri Ossi Müzik’te çalışıyorum, gitmeye de niyetim yok! Ossi Müzik iyi bir okul. 70’ler, 80’ler, 90’lar, 2000’ler arşivimiz çok geniş ve çok değerli sanatçılarla bir aradayız. Onların projelerinin yapım aşamasını izlemek, konserlerinde-stüdyolarında olmak inanılmaz bir tecrübe kazandırıyor.
Bir tekli yayınlamaya ve Sezen Aksu klasiği “Hadi Git”i yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda Ossi Müzik’in bu sefer bir sanatçısı olarak yola çıkmak sizin için nasıl bir duygu oldu?
-Bir tekli hazırlamak çocukluk hayalimdi. Sezen Aksu’nun müzisyenlere olan desteğinden de haberdardım ve bunu değerlendirmek istedim. Benim için kendimi yansıtacak şarkıyı bulmak çok önemliydi. “Hadi Git”i Aşkın Nur Yengi’den defalarca dinlemiştim. Şarkıda benden, yaşadıklarımdan bir şeyler olduğu için “Hadi Git benim şarkım olmalı, bu şarkıyı söylemeliyim!” dedim. Eskiden olsa “Git!” diyemezdim, şimdi çok rahat diyebiliyorum. Ossi Müzik’in sanatçısı olmak ve aynı zamanda burada çalışıyor olmak değişik bir duygu; ama dengeyi gayet rahat sağlıyorum. Ossi Müzik’te çalışan Emrah olarak, sanatçı Emrah Özdoğan’a kahve yapabiliyorum! (gülüyor)
Düzenlemeyi üstlenen Can Tosun ile yollarınız nasıl kesişti?
-Can ile “Maşallah” şarkısının stüdyo zamanlarında tanıştık. Şarkıya karar verdikten beş dakika sonra arayıp, “Hadi Git”i okumak istediğimi söyledim. O sırada başka bir proje üzerine çalışıyordu. Yoğun iş temposuna rağmen geri çevirmedi. Bu arada “Hadi Git”te bana sevgili Demet Sağıroğlu vokal yaptı. Kendimi çok şanslı hissediyorum. Bana ömür boyu unutamayacağım bir armağan verdi. Sizin aracılığınızla Demet Hanım’a buradan da çok teşekkür ediyorum.
“Hadi Git” yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Çok güzel yorumlar alıyorum, çok mutlu oluyorum. O kadar emek verdim ki.. Üzerimde bir Sezen Aksu şarkısı okumanın sorumluluğu hep vardı. Bu nedenle hiç acele etmeden, zamana yayarak, içimize sinene kadar çalıştık. Teklimde çalıştığım tüm ekip arkadaşlarım da bana inandılar, yürekten benimle yürüdüler buradan hepsine sonsuz teşekkür ediyorum.
Hadi Git’in yine Ossi yapımı klipleriyle bildiğimiz Gökhan Özdemir yönetmenliğindeki klibinin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Sevgili Can, şarkının demosunu ilk dinlettiğinde; “Bu şarkının video klibini Gökhan çekmeli!” dedim. Her gördüğümde “Klip çekeceğiz hazır ol, beni unutma!” dedim. Şarkının son halini dinlettiğimde tek söylediği; “Sen şaka mısın?” oldu! Şarkıyı okumamı çok sevdi ve o gün klip çekim tarihimi belirledik. Ben net, ne istediğini bilen biriyimdir. Şarkıyı okumaya karar verdiğimde klibi Gökhan’ın çekmesini, aranjeyi Can’ın yapmasını çok istemiştim. Gönlüme göre de oldu.
Kendi müzik tarzınızı nasıl tanımlarsınız?
-90’larda çocukluğumu, 2000’lerde lise yıllarımı yaşadım. 90’lar ve 2000’lerin havasını soluyan genç bir müzisyen olarak, biraz arabesk duygulara da sahip, pop müzik yorumcusuyum.
”Hadi Git” ten sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii, var. Şu anda bunca emekle ortaya çıkardığım “Hadi Git” teklimin heyecanını yaşıyorum, dönüşlerini takip etmek hoşuma gidiyor. Bunca yıldır hayalini kurduğum bu yolculuk, içime sinen projelerimle devam edecek.
Emrah Özdoğan’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Hadi Git”i tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle