Müzik

Mazhar Alanson’dan 17 yıl sonra hem solo kariyerine hem günümüz müziğine ustaca bir destan : Mazhar Alanson – Yazan Aşık…

Mazhar Alanson, ilk solo albümü Türk Lokumuyla Tatlı Rüyalar’ı yaptığında bir MFÖ albümü kadar dinleyiciden ilgi görmüş ve Alanson’un tıpkı 1970’lerdeki televizyon programlarında olduğu gibi tek başına da yine aynı başarıyı sürdürdüğün kanıtı olmuştu. Yıllar içinde MFÖ, kariyerine albümler ile devam etti, Kendi Kendine albümü de MFÖ’nün yine sevilen bir çalışması oldu. Ancak sırada Alanson’dan 17 yıl sonra DMC etiketiyle ikinci bir albüm vardı : Yazan Aşık…

Albümdeki tüm şarkılar Alanson imzası taşıyor ve albüm Babajim Stüdyoları’nda Serkan Onur stüdyo amirliğinde kaydedilmiş. Ayrıca Fatih Dalcı’nın grafik tasarımı, Kendi Kendine albümünde olduğu gibi aynı formatı devam ettiriyor. Albümün mixleri, Geç Gelen Yağmur’daki Kuralay ve Destan’daki Alanson mixi hariç Arın Baykurt imzası taşıyor.

Albüm, albüme ismini veren Turhan Yükseler düzenlemesi ‘Yazan Aşık’ ile açılıyor. Turhan Yükseler’in piyano-klavyesinin ön planda olduğu ve Turgut Özüfler’in kanunuyla dengelendiği eserde sakin bir tını benimsenmiş. Orta kısımda Özüfler’in kanun solosu başarılı. Alanson’un kendine özgü şarkı yazarlığı üslubunu koruduğu bir eser oluyor. Ardından, Ercan Saatçi düzenlemesiyle ‘Geç Gelen Yağmur‘ var. Hakan Kuralay’ın elektriksito perdesiz gitarıyla başlayan eserde Alanson’un gitarı da Cengiz Turçer’in davuluyla ilerliyor; Ceyda ve Şeyda da geri vokallerde eseri Yükseler’in klavyesi ile birlikte destekliyor. Miray Gedikli’nin bası ve Oktay Özerden’in bendiri eseri tamamlıyor. Eserde geçen ‘Teninin ne kadar güzel olduğunu sana anlatamadım’ cümlesi, Alanson’un ‘Muhabbetler Sana Doğru’suna bir selam niteliği taşıyor.

Sırada, Alanson, Yükseler ve Cengiz Atasoy ortak düzenlemesi ‘Hayat Köprüsü’ var. Güray Hafiftaş ve Reha Koçer’in sazlarıyla başlayan ve elektroniklerin dengelendiği eserde Atasoy da geri vokaliyle eseri destekliyor. Bas da eseri tamamlıyor. Albümü hareketlendiren bir eser oluyor. Ardından, Kerem Özyeğen ve Yükseler ortak düzenlemesi ‘Zor Adammışım’ geliyor. Özyeğen’in elektrosunun vokal ve davulla dengelendiği eserde bas da eseri canlı tutuyor. Akılda kalıcı elektro solosuyla dikkat çeken eserde Şeyda ve Ceyda da geri vokaliyle eseri güçlendiriyor. Alanson da geri vokaliyle eseri tamamlıyor. Albümden öne çıkan eserlerden biri.

Sıradaki eser, Atasoy & Yükseler ortak düzenlemesi ‘Takma Kafana’ elektronikler ve vokallerin önde olduğu eserde elektro da yer yer öne çıkarak eserin canlı yapısını destekliyor. Alanson’un dönem dönem dillere yerleşip sloganlaşan şarkıları arasına girebilir. Ardından, Yükseler & Baran Cak ortak düzenlemesi ‘Senden Önce’ Cak’ın elektrosu ve Turçer’in davulu esere Reggae tınılar katıyor; bas da eseri destekliyor. Orta kısımda Şenova Ülker’in trompet solosu başarılı.

Son iki eserden ilki, Alanson & Yükseler ortak düzenlemesi ‘Ben Eskiden’ elektro solo ve klavye fon ile başlayan eserde davul ve geri vokaller eseri bir anda canlı bir hale getiriyor. Yükseler’in klavyeleri başarılı. son eser ise Alanson düzenlemesi ‘Destan’ Hafiftaş ve Koçer’in sazları ve Alanson’un klavyesiyle başlayan eserde elektronikler yer yer öne çıkıyor, elektro gitar ile dengeleniyor. İkinci kısma doğru elektronik ritmler klavye ile birlikte esere 1980’ler tınıları katıyor. Alanson’un tiyatral bir üslupla seslendirdiği sözler ile devam eden eserde üçüncü kısımdaki elektronikler bu sefer esere R&B tınılar katıyor ve bağlama soloya bağlanıyor, dördüncü kısımda gitar ile bağlamaya geri dönen eserde daha bas bir ses tonuna geçen Alanson, klavye-keman ile öne çıkıyor ve bağlama yine öne çıkıyor, klavye-kemana bağlanıyor ve keman-klavye-bağlama şeklinde Alanson’un dizeleriyle eser devam ediyor. Alanson, hem hayata hem de dünyaya kendi penceresinden bakan dizeleriyle albüme 17 dakikalık özel bir final yapıyor.

Alanson, ilk solo albümünde kendine özgü bir bakış açısı çizmişti; grup olarak değil de solo olarak ele alınmaya odaklı bir albümdü. Alanson’un ikinci solo albümü de aynı şekilde kendisine odaklı ilerliyor ve Alanson, 17 yıl sonra, alanında usta müzisyenlerin de katkısıyla hem solo kariyerine hem günümüz müziğine ustaca bir destan armağan ediyor.