Müzik kariyerinde uzun yılları geride bırakan Ziynet Salı, 2015 yapımı “No.6” albümünden sonra, çeşitli proje albümleri ve teklilerle yine gündemde olurken, bu esnada kendi müzik firması ZG Müzik’i de kurmuştu. Aslında “Bana da Söyle” yorumu, yeni bir albümün habercisiydi fakat bu albümün çıkması için iki yıl geçmesi gerekecekti: Yaşam Çiçeği…
DMC etiketiyle dinleyicilerle buluşan ve Gökay Özkan’ın prodüktörlüğünde hazırlanan albüm, albümün ilk çıkışı olarak Mart 2021’de çıkan son tekli olan, Emrah Karakuyu eseri, Mustafa Ceceli düzenlemesi “Efkarım Var” ile açılıyor. Ceceli’nin elektronik ve klavyelerinin önde olduğu eserde Salı de çift ses vokaliyle eserin hareketli yapısını destekliyor. Ardından, Resan Mehreliyev eseri Alper Atakan düzenlemesi “Cancağızım” geliyor. Elektronikler ve klavyenin önde başladığı eserde Caner Güneysu’nun gitarları öne çıkarak Oğuz Yılmaz’ın geri vokaliyle destekliyor. Batu Şallıel’in tenor saksafonu da Ali Yılmaz’ın uduyla birlikte eserin duygusunu destekliyor. İstanbul Strings de yaylılarıyla eseri güçlendiriyor. Son kısımda Gürkan Çakmak da duduk eşliğiyle eseri tamamlıyor. Sırada, Mustafa Ceceli ile düet; Vüzera (Hasan Aktürk) eseri “İçime Atıyorum” var. Ceceli düzenlemesi olan, elektronik ve klavye eklemelerin önde olduğu eserde klarnet eklemeleri eserin duygusunu destekliyor. Salı ve Ceceli hem vokalleri hem de geri vokalleriyle eseri güçlendiriyor. Trap tınıların ağırlıkta olduğu eserde ikili uyumlu bir düet performansı sergiliyor.
Sıradaki eser, Zeki Güner eseri Atakan düzenlemesi “İki Dünya” oluyor. Güneysu’nn gitarlarını elektroniklerle dengelendiği eserde orta kısımda Gözetlik’in trompet solosu başarılı. Ardından, Gözde Ançel sözlerine Buray bestesi Erkan Erzurumlu düzenlemesi “Uyutmaz Bu Gece” geliyor. Elektronik ve klavyenin hareketlendirdiği eserde Buray’ın geri vokali eseri canlı tutuyor. Erzurumlu’nun gitarı ve Altuğ Öncü’nün kemanı ile udu, orta kısımda başarılı.
Sırada, Eflatun eseri “Aklıma Selam Söyle” var. Klavyenin önde olduğu ve elektroniklerle uyumlu olduğu eserde Cem Ekmen’in duduğu da farklı bir renk katıyor, sondaki yaylı solo başarılı, gitar da bas ve geri vokalle birlikte eseri tamamlıyor. Albümden öne çıkan başarılı eserlerden biri. Ardından, Cem Adrian eseri, Erzurum düzenlemesi “Yaralım” geliyor. İstanbul Strings’in yaylıları ve elektroniklerin önde olduğu eserde Erzurumlu’nun gitarı da piyano ile dengelenerek eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda İstanbul Strings’in yaylı solosu başarılı. (Ayrıca bu şarkının geliri, Umut Çocukları Derneği’ne bağışlanacak.)
Sıradaki eser, Tuğçe Ören eseri Febyo Taşel düzenlemesi “Aşığım Fena” oluyor. Güneysu’nun gitarları ve Altuğ Öncü’nün udunun Arıkan Sırakaya’nın davuluyla dengelendiği eserde İstanbul Strings’in yaylıları da yer yer öne çıkıyor. Murat Aziret de geri vokaliyle eseri güçlendiriyor. Cengiz Ercümer’in perküsyonları da eserin duygusunu destekleyerek Birkan Şener’in basıyla birlikte eseri tamamlıyor. Ardından, Sefa Nuh Polat eseri Uğur Balcı düzenlemesi “Duy Beni” geliyor. Rustam Mahmudzade’nin piyanosuyla akustik bir tınıda başlayan eserde Fatih Ahıskalı’nın udu ve Salih Sakarya’nın akustik gitarı da eserin duygusunu destekliyor. Perküsyon da eseri tamamlıyor.
Albümün bundan sonraki bölümü, daha önce tekli olarak yayınlanan Sali yorumları oluyor. Albüm, Sali’nin 2020 yılında dinleyicilerle buluşturduğu üç tekli (üçü de Mustafa Ceceli düzenlemesi) ile devam ediyor. İlk önce Temmuz 2020’de yayınlanan Emrah Karakuyu eseri “Kalbim Tatilde” (Mustafa Ceceli versiyonu) geliyor. Elektronikler-klavye ve geri vokallerle başlayan eserde Mustafa Ceceli’nin geri vokalleri de yaylılarla birlikte eseri canlı tutuyor. Ardından, Nisan 2020’de yayınlanan, (aynı zamanda eserin de sahibi) Bilal Sonses ile düet “Yara” geliyor. Klavye ve elektroniklerin önde başlayıp hareketlendirdiği eserde Mustafa Ceceli de bağlamasıyla güçlendiriyor. Eser, hem Sonses’in kendine özgü besteciliğinin bir örneği hem de uyumlu bir düet performansı oluyor. Ardından, Şubat 2020’de yayınlanan Tuğçe Ören eseri “Ömrüm” geliyor. Caner Güneysu’nun gitarı ve Vasilis Saleas’ın klarnetiyle başlayan eserde elektronik ritmler de bas ve klavye ile birlikte eseri desteklerken, Altın Dubleler’in yaylıları da eserin duygulu yapısını destekliyor. Eser, Ziynet Sali ve 2020’ler denilince akla gelecek ilk eserlerden biri olacaktır.
Son üç eserden ilki, 2019 Mart’ında yayınlanan Ferdi Tayfur eseri Ceceli düzenlemesi “Bana da Söyle” oluyor. Ceceli’’nin bağlaması ve elektronik-klavye uyumuyla başlayan eserde Güneysu’nun gitarları da eseri Erdem Dalkıran’ın darbukasıyla birlikte hareketlendiriyor. Klavye eseri tamamlıyor. Fazla yorumlanmamış bir Tayfur eseri olarak Sali açısından da güzel bir seçim oluyor. Ardından, 2018 Mayıs’ında yayınlanan Sezen Aksu eseri Ozan Çolakoğlu düzenlemesi “Deli Divanenim” geliyor. Elektronik ve klavyenin Güneysu’nun gitarıyla dengelenerek canlı tuttuğu eserde Albümün kapanışını ise, Ekim 2017’de yayınlanan Zeki Güner eseri Atakan düzenlemesi “Ağlar mıyım? Ağlamam” yapıyor. Güneysu’nun gitarları ve Yılmaz’ın uduyla başlayan, perküsyonlarla dengelenen eserde geri vokal ve Raim Paksoy’un bası da eseri dengeliyor. Orta kısımda Fatih Ahıskalı’nın cümbüş solosu başarılı. Albümde bu 6 şarkının varlığı, bu şarkıları seven dinleyici için de güzel bir hediye oluyor.
Sali, yeni albümüyle hem kendisine yakışan hem de diğer şarkıları kadar sevilecek şarkılarla müzik kariyerine yaşam katmaya devam ederek başarılı bir albümü dinleyicilere sunuyor.
Yorum Ekle