Ebru Yaşar ilk albümünü dinleyicilerle buluşturalı 25 yıl oldu ve kendisi zaman içinde hem pek çok şarkıyı tanıttı hem de sahne performanslarıyla dikkat çekmeye devam etti. 2017’de dinleyicilerle buluşturduğu “Haddinden Fazla” albümü de yılın sevilen albümlerinden biri olmuştu. Son iki teklisi; Feridun Düzağaç eseri “Alev Alev” ve Bilal Sonses eseri “Kalmam” ile de dinleyicilerin beğenisini kazanan Yaşar, 2020 ortasında EY Müzik & DMC etiketiyle yeni albümü “Gel de Sevme”yi dinleyicilerle buluşturdu.
Albüm, Melda Gürbey sözlerine Fikret Dedeoğlu bestesi Erhan Bayrak düzenlemesi “Yalnız Uyunmaz” ile açılıyor. Elektronikler ve klavyenin uyumuyla hareketlenen eserde Yaşar da çift ses vokaliyle eseri canlı tutuyor, yaylılarla dengeleniyor. Caner Güneysu da akustik gitarıyla yer yer öne çıkıyor ve Aykut Sütoğlu da klarnetiyle eseri güçlendiriyor. Son kısımda yaylı da eseri tamamlıyor.
Sırada, art arda iki Özlem Güneykaya eseri var. İlk önce Mustafa Ceceli düzenlemesiyle “Ben Bilmem” Kirpi Bülent’in (Altınbaş) klarnetiyle başlayan ve Uğur Varol’un perdesiz gitarıyla-ebowuyla dengelenen eserde piyano da eserin duygulu yapısını destekliyor. Erdem Dalkıran da perküsyonlarıyla yer yer öne çıkıyor. Ardından albüme ismini veren Erdem Kınay düzenlemesi “Gel de Sevme” var. Güneysu’nun gitarı ve Umut Hoşgör’ün kemanının elektroniklerle dengelenerek başladığı eserde, elektronikler eseri hareketli tutuyor.
Sıradaki eser, Hüseyin Mehmedoğlu eseri Denizkan Boz düzenlemesi “Ellerin Elime” oluyor. Elektroniklerin önde başladığı eserde Rhapsody Strings’in yaylıları ve Yaşar’ın çift ses vokali eserin duygusunu destekliyor. Ekrem Yükalan da elektro bağlamasıyla yer yer öne çıkıyor. Ardından, Şehrazat sözlerine Murat Yeter bestesi-düzenlemesi “Sessize Aldım” geliyor. Murat Yeter’in klavye ve elektroniklerinin Hasan Gözetlik’in trombonu, New World Strings’in yaylılarıyla dengelenerek başladığı eserde Selahattin Güzelel’in gitarları da Yeşim Vatan ve Ercüment Vural’ın geri vokalleriyle eseri hareketlendiriyor, Yeter’in vurmalı çalgıları da yer yer öne çıkıyor.
Albüm, 1990’larda Devran Çağlar yorumuyla dinlediğimiz Levent Gürsel eseri “Elinden Geleni Ardına Koyma” ile devam ediyor. Tarık İster düzenlemesi olan, Güzelel’in gitarları ve elektroniklerin İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengelenerek başladığı eserde Cengiz Ercümer de perküsyonlarıyla eseri güçlendiriyor. Onur Gündüz’ün ud ve cümbüşü de eserin duygulu yapısını destekliyor. Yaşar da esere kendine özgü sade ve duygulu bir yorum getiriyor. Ardından, Zeynep Dalgıç eseri “İğne İplik” geliyor. Çağrı Telkıvıran düzenlemesi olan ve elektroniklerin önde başladığı eserde Deniz Özdoğru da geri vokaliyle esere konuk oluyor. Doğukan Aydın’ın gitarları da eserin canlı yapısını destekliyor. Perküsyonlar yer yer öne çıkıyor.
Son üç eserden ilki, Gülden eseri Ozan Bayraşa düzenlemesi (Şener Engin ve Zeynep Oktar asistan aranjörlüğünde) “Vay Be” oluyor. Retro bir tınıyla başlayan eserde Bayraşa ve Zeynep Oktar’ın klavyeleri eseri hareketlendirirken elektronikler de aynı şekilde eseri destekliyor. Altuğ Öncü’nün udu ve Bayraşa’nın klasik gitarı da eserin duygulu yapısını güçlendiriyor. Orta kısımda Salih Yurttaş’ın ney ve kawala eşliği başarılı. Yaşar da geri vokalleriyle eseri tamamlıyor. Albümden dikkat çeken ve Ebru Yaşar şarkıları dendiğinde ayrı bir yerde olacak bir çalışma oluyor. Ardından bir başka Mehmedoğlu eseri, Emrah Karaduman düzenlemesi “Kal” geliyor. Akılda kalıcı bir klavye altyapıyla başlayan eserde Karaduman’ın kendine özgü elektronik tınıları öne çıkıyor. Yaşar da çift ses vokaliyle eserin hareketli yapısını destekliyor. Orta kısımda İstanbul Strings’in yaylıları başarılı. Albümün kapanışı ise, Mart 2020’de tekli olarak yayınlanan Bilal Sonses eseri, Mustafa Ceceli düzenlemesi “Kalmam” oluyor. Ali Yılmaz’ın uduyla başlayan eserde elektronikler öne çıkıyor. Yaşar da çift ses vokaliyle eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda klavye-ud solo uyumu başarılı. İstanbul Strings’in yaylıları da eseri tamamlıyor.
Albümde isimler arasındaki bağlantılar; bir önceki albümdeki Nasıl Uyuyorsun misali bu albümde de Yalnız Uyunmaz ile başlaması ve zaten sondaki Kal-Kalmam eserleri, albümden güzel detaylar oluyor.
Ebru Yaşar, her zaman olduğu gibi bu albümde de daha önce çalıştığı besteci ve müzisyenlerin şarkılarından oluşan bir repertuvarla, halen başarıyla gündemde kalmayı sürdürerek başarılı bir albüme imza atıyor.
Yorum Ekle