Kendi şarkısını yazıp söyleyen kadın imajı, benim de üzerine ara ara yazdığım, son yıllarda pek çok başarılı örneğini gördüğümüz bir alan ve bu sanatçıların arasında kendine özgü bir yorum ve beste üslubu yaratan bir sanatçı Mavi. 2017’nin Nisan ayında ‘Saz Söz Mavi’ albümü adı altında yayınlanan single çalışması ‘Gidersen’den itibaren dinleyicilerin belli zamanlarda yayınlanan single çalışmalarıyla merakla beklediği albüm, iki yeni şarkı ile birlikte Pasaj Müzik etiketi ile yayınlandı. Albümdeki tüm düzenlemeler aynı zamanda TNK‘nin solisti olan ve Pasaj‘ın diğer çalışmalarında da başarılı işler yapan Caner Karamukluoğlu’na ait. Yine aynı şekilde TNK‘nin gitaristi Özgür Aksüyek‘in de epey katkısının olduğu bir albüm. Bununla birlikte orkestra bakımından da epey kalabalık bir kadroya sahip.
İlk eser, Nisan 2017’de single olarak dinleyiciyle buluşmuştu ‘Gidersen’ albümden yayınlanan ilk single çalışmasıydı. Emir Can Başar’ın gitarıyla akustik bir şekilde başlayan, ardından Uğur Yılmaz’ın bas gitarı ve Can Dekak’ın davulunun ön plana çıktığı eser, albüme slow bir başlangıç oluyor. Ardından 2018’in ilk günlerinde albümden yayınlanan altıncı single olarak dinleyiciyle buluşan ve aynı duyguyu devam ettiren ’Kaçak’ta Enes Yolcu’nun udu, Gündem Yaylı Grubu’nun yaylıları ile birlikte güzel bir renk katıyor ve İlter Kurcala’nın gitarı da eserdeki duygulu havayı destekliyor.
Üçüncü eser ise Eylül 2017’de albümden yayınlanan dördüncü single olan ‘Müstahak’ Aliş Bergamalı’nın baş kısımdaki trompetinin ve son kısımdaki klarnetinin yanında Özgür Aksüyek’in bası ve Can Tüzün’ün gitarıyla birlikte hareketli ve öne çıkan bir eser. Sıradaki eser, Kasım 2017’de albümden yayınlanan beşinci single olan ’Selametle’ Yolcu’nun udu ve Gündem’in yaylıları ile kısmen alaturka bir altyapıya sahip olan bir eser, Tüzün’ün davulu Aksüyek’in gitarları da eserin altyapısını tamamlıyor.
Beşinci eser albümle birlikte ilk defa yayınlanan iki eserden ilki ‘Kayık Tabaklar’ Karamukluoğlu’nun piyanosu ve basının yanında Hande Hancı’nın solo kemanının ön plana çıktığı, jazz tarzı davullarla daha akustik bir eser. Ardından albümden Şubat ayında yayınlanan yedinci ve son single olan ‘Masa Etrafında’ geliyor. İsmini duyduğumuz başarılı sanatçılardan Orçun Sünear ile bir düet olan bu eserde, Karamukluoğlu’nun gitarının Tüzün’ün davulunun Gündem’in yaylısı ile birlikte öne çıktığı eserde, Aksüyek’in bası da altyapıyı tamamlıyor. Bununla birlikte Mavi ile Sünear düet olarak uyumlu bir performans sergiliyorlar.
Yedinci eser ise albümle birlikte ilk defa yayınlanan ve albümün çıkış şarkısı olan ‘Ufalandım’. Yolcu’nun saz ve udunun ön plana çıktığı eserde Gündem’in yayılılarının yanında Aksüyek’in gitarı ve bası ile birlikte güzel bir uyum yakalıyor. Ardından Temmuz 2017’de albümden yayınlanan üçüncü single olan ‘Dünya Güzeli’ geliyor. Karamukluoğlu’nun klavyesi ve gitarlarıyla ön plana çıktığı eser, albümün biraz daha Elektronik Rock olarak tanımlanabilecek hareketli çalışmalarından. Ardından Haziran 2017’de albümden yayınlanan ikinci single olan ‘Silmesinler İzlerimi’ geliyor. Motor Ali lakabıyla da bildiğimiz başarılı müzisyen Ali Yılmaz’ın uduyla başlayan eserde Gündem’in yaylıları da güzel bir renk katıyor. Uğur Yılmaz’ın başarılı bas eşliği ve Aksüyek’in gitarı da eserin duygulu yapısını tamamlıyor.
Son eser ise ‘Kaçak’ın akustik versiyonu : Yolcu’nun uduyla başlayan eserde Kurcala’nın gitarı orta kısımda ön plana çıkıyor, perküsyonda Memduh Akatay ile birlikte ve Berkan Keser’in klarnetinin ve Aksüyek’in basının akustik havayı korumasıyla birlikte başarılı bir akustik versiyon oluyor, albüm için güzel bir final oluyor.
‘Saz da var, söz de’ dedim başlıkta albümün ismine gönderme yaparak; yeri geliyor alaturka bir altyapı, yeri geliyor Rock tınılar ve hepsi de Caner Karamukluoğlu’nun usta işi düzenlemeleri… Mavi’nin yer yer tiyatral yorumu ve başarılı besteciliği ile yılın kendi alanında en başarılı albümlerinden biri.
Yorum Ekle