Müzik

Şeneş’in kaleminden yılların eskitemediği klasikler, yeni ve başarılı yorumlarla Şeneş’i yaşatmaya devam ediyor (1) : Fikret Şeneş Şarkıları – Kimler Geldi Kimler Geçti, Vol.1…

Dikkat; bu proje iki albüm olarak yayınlandığından dolayı iki yazı halinde yazılmıştır. 

2015 yılında aramızdan ayrılan ve başta Ajda Pekkan, Ayten Alpman ve Ayla Dikmen’in yorumları olmak üzere pek çok sevilen şarkının sözünü yazarak unutulmazlar arasına yerleşen Fikret Şeneş, aramızdan ayrılışının 4. yılında, Moko Yapım & DMC ortak çalışması olan iki albümle sevilen şarkılarının yeni yorumlarıyla anılıyor : Fikret Şeneş Şarkıları – Kimler Geldi Kimler Geçti Vol.1…

Murat Yıldırım prodüksiyonu olan ve Hakan Eren’in proje danışmanlığında hazırlanan albümün mastering çalışması Selim Sayarı imzası taşıyor.

Albüm, Sezen Aksu’nun Okay Barış düzenlemesi ‘Tanrı Misafiri’ yorumuyla açılıyor. Rahbani Brothers’ın Tarık El Nahl eserinin Şeneş’ce uyarlaması olan, klavye fon ve gitarla açılan eserde davul-perküsyon ve basın da eklenmesiyle özellikle nakarat kısmındaki ritmik yapı esere Okay Barış düzenlemelerinin alışılagelmiş elektronik tınılarını katıyor. Orta kısımdaki elektro solo başarılı.  Ardından, maNga yorumu-düzenlemesiyle ’Haykıracak Nefesim Kalmasa Bile’ geliyor. Asıl olarak B. Bergman, F.Bernheim ve J.P. Lang ortak çalışması ’Mon Coeur Pour Te Garder’ olan elektro-davul-klavye uyumuyla başlayan eserde maNga’nın yazdığı intro da eserin bildiğimiz haline de güzel bir bakış açısı oluyor ve rap kısmı da aynı şekilde esere o maNga tarzını katıyor. Bas da eseri tamamlıyor. Son kısımda bağlama solo eseri tamamlıyor ve bu bağlamda farklı bir düzenleme-yorum oluyor.

Sırada, Rafet El Roman yorumu, Yıldıray Gürgen düzenlemesiyle ‘Anlamazdın’ var. Asıl olarak F.B. Smith ve L.D. Tevez ortak çalışması ‘Una Calle Nos Separa’ olan ve trompet-gitar-yaylı ile başlayan eserde yaylılar ön plana çıkıyor ve davul-perküsyon ile dengeleniyor. Elektro da yer yer öne çıkıyor ve bas ile birlikte eseri destekliyor. Orta kısımda yaylı-trompet solo başarılı. Ardından, Fatma Turgut yorumu ve Ozan Yılmaz düzenlemesiyle ‘Palavra’ var. Asıl olarak C. Matteo, D.R. Giancarlo ve F. Gianni ortak çalışması Parole Parole olan, klavye ve elektronik ritmlerin hakim olduğu ve çift seslerle dengelendiği eserde Turgut, eseri bildiğimiz erkek vokal kısmı olmadan seslendiriyor ve buna rağmen eğreti durmuyor; nakarat kısmında yazılan solo da esere uyum sağlıyor. Son kısımda o erkek vokal sözlerini Turgut kendisi söylüyor ve esere farklı bir bakış katıyor.

Sıradaki eser, Evrencan Gündüz yorumu-düzenlemesiyle ‘Nasılsın İyi Misin’ Asıl olarak D. Gerard ve R. Bernet ortak çalışması ‘Thi Lai Lai Li’ olan elektro-davul-bas ile akustik ve 1970’lerin tınılarını kattığı eserde geri vokal-piyano da esere caz tınıları katıyor. Son kısımda elektro solo ve geri vokaller başarılı. Ardından Almanya’da Mozart ödülünü kazanan 13 yaşındaki Ali İnsan yorumu ve Gürgen düzenlemesiyle ’Memleketim’ Asıl olarak ‘Az Der Rede Elimeylekh’ olan ve İnsan’ın kemanları ve davul ile başlayan eserde gitar-bas da öne çıkıyor ve İnsan’ın çift ses vokaliyle dengeleniyor. İnsan hem yorumu hem de icrası ile albümün özel çalışmalarından birini oluşturuyor.

Albüm, art arda iki Gürgen düzenlemesi ile devam ediyor. İlk önce, Tuğba Özerk yorumuyla ‘Aşk Defteri’ elektro-klavye-davul uyumuyla başlayan eserde bas da yer yer öne çıkıyor ve klavye esere 1970’ler tınıları katarak üflemeliler ile dengeleniyor. Orta kısımda üflemelierin uyumu başarılı. Ardından, Nalan yorumuyla ‘Olanlar Oldu Bana’ geliyor. Asıl olarak Esma Redzepova Teodosievski eseri ‘Chaje Shukarije’ olan ve üflemeliler ile perküsyonların önde olduğu yorumda gitar-bas-davul da yer yer öne çıkarak eserin kendine özgü eğlenceli tınısını Nalan’ın çift ses vokaliyle birlikte destekliyor. Son kısımda elektro solo başarılı.

Sırada, Bodrum Masalı dizisi ile tanıdığımız ve aynı zamanda müzikle de ilgilenen Serel Yereli’nin Batu Çaldıran düzenlemesiyle ‘Bambaşka Biri’ yorumuyla devam ediyor. Asıl olarak Dino Fekaris’in Gloria Gaynor yorumuyla bildiğimiz yorumu ’I Will Survive’ olan, yaylılar ve klavye fon-flüt ve piyano ile başlayan eserde elektronik ritmler ve gitarlar da öne çıkarak eserin hareketli yapısını destekliyor. Bas da eseri tamamlıyor. Yereli’nin geri vokali de başarılı.

Sıradaki eser, Şevval Sam yorumu ve Arzu Alsan düzenlemesiyle ‘Sensiz Yıllarda’  Asıl olarak E. Franco ve C. Valdez ortak çalışması ‘Puerto Montt’ olan elektro gitar ve klavye-elektronik ritm uyumuyla başlayan eserde klavye solo yer yer öne çıkarak esere Deep House tınıları katıyor.Ardından Aşk Bu Biter Mi? ve Let Go ile tanıdığımız Cem Yenel’den Volga Tamöz düzenlemesiyle Son Yolcu geliyor. Asıl olarak G. Anselmo ve M. Osvaldo çalışması Senza Fiato olan, yaylılarla başlayan ve gitar-davul-bas uyumuyla devam eden eserde gitar doğaçlamaları da öne çıkıyor ve geri vokaller de eserin duygusunu destekliyor. 

CD’nin son eseri, Müge Zümrütbel yorumu ve Fırat Deniz Haznedaroğlu düzenlemesiyle ‘Baksana Talihe’ oluyor. Asıl olarak ‘Fly Butterfly’ eseri olan ve klavye-elektronik ritm eklemeleriyle başlayan eserde ud öne çıkıyor ve perküsyon-yaylı uyumu başarılı ve eseri çift ses vokallerle güçlendiriyor. Orta kısımdaki ud solo ve ritmler esere alaturka tınılar katıyor. 

Albümün sadece dijitalinde yer alan bir eser de var; Haktan yorumu ve Yıldıray Gürgen düzenlemesiyle ‘Ağlayamıyorum’ yaylı ve elektro ile başlayan eserde davul-bas da eseri destekliyor ve yaylılar da eserin hareketli yapısını güçlendiriyor. Haktan da kendine özgü güçlü yorumuyla eseri desteklerken elektro esere yer yer güncel bir anlayış da katarak eseri tamamlıyor.

İlk albüm Ajda Pekkan, Ayten Alpman ve Ayla Dikmen yorumuyla bildiğimiz Şeneş sözlerini bir araya getirirken, yeni ve başarılı yorumlarla Şeneş’i yaşatmaya devam ediyor.