Müzik

Şeneş’in kaleminden yılların eskitemediği klasikler, yeni ve başarılı yorumlarla Şeneş’i yaşatmaya devam ediyor (2) : Fikret Şeneş Şarkıları – Kimler Geldi Kimler Geçti, Vol.2…

Dikkat; bu proje iki albüm olarak yayınlandığından dolayı iki yazı halinde yazılmıştır. 

2015 yılında aramızdan ayrılan ve başta Ajda Pekkan, Ayten Alpman ve Ayla Dikmen’in yorumları olmak üzere pek çok sevilen şarkının sözünü yazarak unutulmazlar arasına yerleşen Fikret Şeneş, aramızdan ayrılışının 4. yılında, Moko Yapım & DMC ortak çalışması olan iki albümle sevilen şarkılarının yeni yorumlarıyla anılıyor : Fikret Şeneş Şarkıları – Kimler Geldi Kimler Geçti Vol.2…

Murat Yıldırım prodüksiyonu olan ve Hakan Eren’in proje danışmanlığında hazırlanan albümün mastering çalışması Selim Sayarı imzası taşıyor.

Albüm, Garo Mafyan bestesi ‘Her Yaşın Ayrı Bir Güzelliği Var’ın Sıla yorumu ve Efe Bahadır düzenlemesiyle açılıyor. Ritm ve gitar uyumuyla açılan ve bas-klavyenin de desteklediği eserde davul yer yer öne çıkıyor. Bahadır’ın düzenlemesi esere güncel bir anlayış katmış. Ardından, Sezer Güvenirgil’in ilk albümüne isim olan ‘Mutluluğun Bedeli’ Yıldız Tilbe yorumu ve Yıldıray Gürgen düzenlemesiyle geliyor. Asıl olarak Elias Rahbani’nin Laylet El Mhatta eseri olan ve elektronik ritm-klavye-buzuki uyumuyla başlayan eserde buzuki öne çıkıyor ve esere ud ile birlikte Akdeniz tınıları katıyor. Tilbe de kendine özgü yorumuyla eserin hareketli tınısını destekliyor. Ardından, Yalın yorumu ve Sabi Saltiel düzenlemesiyle ‘Olur Ya’ geliyor. Asıl olarak Giannis Parios & A. Papadimitriou eseri ‘Logia Einai Monaxia Logia’ olan ve üflemelilerin önde başladığı, klavye-ritm ile dengelendiği eserde gitar da esere 1970’ler tınıları katıyor. Son kısımda akordeon da eseri tamamlıyor. 

Sırada, Buray yorumu ve Tolga Erzurumlu düzenlemesiyle -bu albüme de isim olan- ‘Kimler Geldi Kimler Geçti’ geliyor. Asıl olarak Tony Hatch eseri If We Were Free olan ve elektronik ritm-klavye ile başlayan eserde yaylılar öne çıkıyor ve gitar ile dengeleniyor. Buray da kendine özgü yorumuyla esere güzel bir yorum katıyor. Ardından, Rubato yorumu-düzenlemesiyle ‘Bana Yalan Söylediler’ geliyor. Asıl olarak J.Feliciano & E.B. Cropper eseri ‘The Gypsy’ olan ve klarnet-gitar-ud uyumuyla başlayan eserde, ritmler de yer yer öne çıkarak esere Bossa Nova tınılar katıyor. Kontrbas da eseri tamamlıyor. Son kısma doğru gitar solo ve geri vokal eseri güçlendiriyor; son kısımda Arkun’un çello solosu başarılı. Ardından, bir başka Şeneş sözleri ‘Düşünme Hiç’ yorumuyla da bilinen Six Pack düzenleme-yorumuyla bu sefer ‘Sana Bana Yeter’ geliyor. Asıl olarak M.Claude & B.D.R. Henri eseri La Vent Du Sud olan, gitar-ritm-klavye uyumuyla başlayan ve üflemelilerin öne çıktığı eserde bas da eseri desteklerken elektro esere rock tınıları katıyor ve klavye ile dengeleniyor, geri vokaller de eseri destekliyor ve albümün dikkat çeken yorum-düzenlemelerinden biri oluyor. 

Sıradaki eser, Bengü yorumu ve Volga Tamöz düzenlemesiyle geliyor ‘Bir Günah Gibi’ Asıl olarak anonim Ochi Chernye eseri olmasının yanı sıra, Julio Iglesias ve R.A. Alcon sözleriyle ‘Nathalie’ olarak da yorumlanan eser, yaylı-gitar-ritm uyumuyla başlıyor ve bu bağlamda Ajda Pekkan’ın versiyonunu anımsatıyor, piyano-bas da eseri destekliyor. Bengü de yorumuyla eserin altından başarılı bir şekilde kalkıyor. Ardından, Mustafa Ceceli yorum ve düzenlemesiyle ‘Düşünme Hiç’ geliyor. Asıl olarak Genovese Anselmo eseri Il Cigno Dell’Amore olan ve elektronik ritm-klavyenin Ceceli’nin geri vokallerinin uyumuyla başlayan eserde Ceceli daha Disco bir anlayış benimsemiş ve üflemeliler de eseri güçlendiriyor ve çift ses vokaliyle de eseri tamamlıyor. Ardından Yeşim Salkım yorumu ve Ödül Erdoğan düzenlemesiyle ‘Uykusuz Her Gece’ geliyor. Asıl olarak M.G. Capuano eseri Working Late Tonight olan, elektronik ritm-klavyenin gitar ile dengelenmesiyle başlayan eser güncel ritmik düzenlemesiyle de eseri daha da hareketli bir hale getiriyor, elektro ve geri vokaller de eseri tamamlıyor. Orta kısımdaki doğaçlama elektro solo, esere güzel bir tını katıyor.

Albüm, son dönemde dikkat çeken iki yeni isimle devam ediyor, ilk önce Irmak Arıcı yorumu ve Ceceli düzenlemesi ‘Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz’ geliyor. Asıl olara H. Jaipuri sözleri ve J. Shankar bestesi Jhoomta Mausam Mast Mahina olan; klavye solonun önde başlayıp elektronik ritm ve üflemelilerle dengelendiği eserde gitar-ud ve Arıcı’nın çift ses vokali eserin eğlenceli yapısını güçlendiriyor. Ardından, Can Oflaz yorumu-düzenlemesi ile ‘Ben Varım’ Ayten Alpman yorumu ile özdeşleşen ve gitarlar-çift ses vokal uyumuyla başlayan eserde elektronik ritm de dahil oluyor ve özellikle son kısımdaki geri vokaller, eserin duygusunu tamamlıyor.

Sırada, Işıl Yücesoy yorumu ve Tansel Doğanay düzenlemesiyle, ilk önce Nilüfer’den dinlediğimiz ‘Dönüyorum Eski Sevgilime’ var. Asıl olarak C.O. Gilbert & M. A. DeSenneville eseri ‘A Comme Amour’ olan ve piyano-gitar-bas uyumuyla başlayan eserde yaylı-perküsyon da dahil olarak eseri güçlendiriyor. Klavye de yer yer öne çıkarak eseri tamamlıyor. Yücesoy da güçlü yorumuyla eseri devleştiriyor. Son eser ise özel bir kayıt: Fikret Şeneş’in torunu Ceylan Çapa’dan ‘Ne Günler’ Gürsel Çelik düzenlemesi ve asıl olarak A. Nacash eseri Y’a Des Jours Comme Ça olan ve gitar-klavye-elektronik ritm uyumuyla dengelenen eserde Çapa çift ses vokaliyle eserin altyapısını destekliyor. Orta kısımda gitar solo başarılı ve Çapa da bu konudaki ilk tecrübesini başarıyla tamamlıyor.

Projenin ikinci albümü, ilk albümde olduğu gibi Ajda Pekkan, Ayten Alpman’ın haricinde, Semiramis Pekkan, Nilüfer ve Sezer Güvenirgil yorumuyla bildiğimiz Şeneş sözlerini bir araya getirirken, yeni ve başarılı yorumlarla Şeneş’i yaşatmaya devam ediyor.