Sıla, 2016 yapımı “Mürekkep” albümü sonrasında 2017’de “Muhbir” teklisini dinleyicilerle buluşturmuştu. Muhbir sonrası konserlerine devam eden ve “Ve Nazan Öncel Şarkıları” saygı albümünde “Beni Hatırla”yı seslendiren Sıla, 2019’u ise ilk başta bir bütün olduğu söylediği iki EP “Acı” ve “meşk”i yayınlayarak ve “Fikret Şenes Şarkıları” saygı albümünde seslendirdiği “Her Yaşın Ayrı Bir Güzelliği Var” ile verimli geçirmişti. 2020 ise, ilk önce Nükhet Duru’nun proje albümü “Hikayesi Var”ın açılışını yapan “Yaralım” düeti ve 2020 Ekim’inde “İnandım” teklisiyle gelişmişti. Şimdi ise Sıla, “Acı” ve “meşk” EP’leriyle “İnandım” teklisini CD ve plak formatında bir araya getirerek Sony Müzik Türkiye etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu : Acı Meşk Aslolan Heves…
Kapak tasarımı, Ekin Anıl imzası taşıyor.
Albüm, Sıla’nın kendi ismini taşıyan ilk albümünün çıktığı tarih 23 Ekim 2007’nin 13. Yıldönümünde, 23 Ekim 2020’de yayınladığı, sözleri kendisine, müziği Efe Bahadır’a, düzenlemesi Ozan Bayraşa’ya ait “İnandım” ile açılıyor. Bayraşa’nın piyanosu ve elektronik perküsyon-altyapılarıyla açılan eserde elektronikler öne çıkarak İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengelenerek yaylıların kattığı senfonik yapıyı Sıla’nın vokaliyle destekliyor. Orta kısımda Bayraşa’nın synth solosu esere 1980’ler tınıları katıyor. Eserdeki elektroniklerle Sıla’nın vokalindeki hüzün eseri yine güçlendiriyor.
Sırada, 2019 Mart’ında dinleyicilerle buluşan ilk EP “Acı” var. İlk önce, Gürsel Çelik eseri-düzenlemesi-teması-orkestrasyonu olan açılış “Ağrı” geliyor. . İstanbul Strings’in yaylılarıyla ve Serhan Yadsıman’ın gitarıyla senfonik bir açılışa sahil olan eserin ardından, Sıla sözlerine Sıla & Bahadır bestesi, Çelik düzenlemesi “Sabır” geliyor. Yasdıman’ın gitarı ve Ercümer’in perküsyonlarının Çelik’in elektronikleriyle hareketlenerek başlayan eserde eserin hareketli yapısını İstanbul Strings de destekliyor. Elektronikler de perküsyonlarla birlikte eseri canlı tutuyor. Orta kısımdaki yaylı-gitar-perküsyon-elektronik solo akılda kalıcı. Sıla, geri vokalleriyle de eseri tamamlıyor. (Ayrıca eserin Club Remix versiyonu CD ve LP’de yer almıyor.)
“Acı” EP’sinin son eseri, sözleri Sıla’ya, müziği Sezen Aksu’ya ait olan, Burak Erkul düzenlemeli “Medet” Hande Gözalan Arat ve Nida Uğurlu’nun kemanları ve Eda Berker’in çellosu ile Gözde Öcal Güvemli’nin çellosundan oluşan yaylı ekibi, Aybegüm Şekercioğlu’nun obuasıyla birlikte esere senfonik bir başlangıç yaparken, Erkul da piyanosuyla eserin senfonik tınısını destekleyerek obua ile birlikte eserin sakin ve duygulu bir tını katarak Sıla’nın vokalini öne çıkarıyor.
Albüm, Sıla’nın Temmuz 2019’da yayınlanan ikinci EP’si “meşk” ile devam ediyor. İlk önce, sözleri Umut Yaşar Sarıkaya & Sıla, müziği Sarıkaya & Bahadır imzası taşıyan Çelik düzenlemesi “Karanfil” geliyor. Alpdoğan Türeci’nin davulu ve Ercümer’in perküsyonlarının uyumuyla hareketlenerek başlayan eserde Bahadır’ın gitarları öne çıkarak İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengeleniyor. Eser Ünsalan da basıyla yer yer öne çıkarak esreri canlı tutuyor. Orta kısımda Sıla ve Sarıkaya’nın vokal uyumu ve Bahadır’ın synth solosu başarılı. Kafa, Afitap gibi Sıla’nın sevilen hareketli şarkılarından biri olacaktır. Ardından, sözleri Sıla’ya, müziği Sıla & Bahadır ortak çalışmasına ait olan Bahadır düzenlemesi “Haytalar Dükkanı” geliyor. Ercümer’in perküsyonu ve Bahadır’ın gitarı Göksun Çavdar’ın klarneti ve Semih Çelikel’in kemanıyla dengelenerek eserin makamsal özelliklerini öne çıkartıyor. Kanun da eserin duygusunu destekliyor. Bahadır, Ercümer, Sarıkaya, Çelikel, Togayhan Numanoğlu ve Mustafa İşleyen’den oluşan vokal grubu da eseri tamamlayarak bir “dost meclisi” ortamını anımsatıyor. Vur Kadehi Ustam, Saki gibi Sıla eserlerinin izinden giden bir şarkı olarak yine bu şarkıların arasına yerleşecektir.
EP’nin (ve albümün) son eseri ise, Aksu sözlerine Aksu & Bayraktar ortak bestesi, Bahadır düzenlemesi “Zeybek” oluyor. Cenk Erdoğan’ın perdesiz gitarının Ercümer ve Mustafa İşleyen’in perküsyonlarıyla dengelenerek başladığı eserde Bahadır da gitarıyla eserin duygulu yapısını destekliyor. Orta kısımda Erdoğan’ın perdesiz gitar solosu ve perküsyonların Zeybekvari ritmleri başarılı. Ünsalan’ın bası eseri tamamlıyor.
Sıla, bir araya getirerek bir bütünü oluşturduğu albümüyle yer yer duygusal yer yer hayatın tadını çıkarmasını bilen şarkı yazarı üslubunu, sonuna kadar inandığı müzikselliği ile başarıyla koruduğunu bir kez daha kanıtlıyor ve albümdeki şarkılar, yayınlandıkları zaman ayrı ayrı dinlense de bir kez daha bir bütün halinde dinlenmeyi hak ediyor.
Yorum Ekle