Taşçeşme’ler… Albüm kartoneti okuma alışkanlığı olan pek çok dinleyici, söz : Turgut Taşçeşme, müzik: Kemal Taşçeşme isimlerine aşinadır. Turgut Taşçeşme, besteciliğinin yanı sıra söz yazarlığı ile daha çok bildiğimiz bir isim haline geldi ancak Kemal Taşçeşme daha ziyade besteciliği ile öne çıktı. Zira Müslüm Gürses, Emel Sayın, Kibariye gibi pek çok yorumcudan Kemal Taşçeşme eserleri dinlemişizdir: ‘Deli Ettin’, ‘Usandım’ ‘Gülmek Sana Yakışıyor’ ‘Yüreğimden Vurdun Beni’, ‘Yanılıyorsun’ ve daha niceleri… Kemal Taşçeşme, bestelerinde kendine özgü başarılı bir bestecilik üslubuna ulaştı; hem Turgut hem de Kemal Taşçeşme, deyim yerindeyse bir ‘Taşçeşme müzikalitesi’ yarattıkları eserleriyle hala gündemdeler; mesela elektronik ürünler satan bir zincir mağaza reklamında kullanılmaya devam eden ‘Gülmek Sana Yakışıyor’ ya da şu an TRT’deki programlarda da solistlerden dinlediğimiz ‘Yüreğimden Vurdun Beni’ gibi.
İlk eser, Güllü yorumuyla bilinen, sözleri Şakir Askan’a, müziği Kemal Taşçeşme’ye ait ‘Kopamam Senden’ Göksel Kamçı düzenlemesiyle yer alıyor. İstanbul Strings’in kemanlarına Selahattin Güzelel’in gitarı ve Aytaç Doğan’ın kanunu eklenirken, akordeon eşliği eserin duygulu yapısını destekliyor. Kemal Büyük’ün bası ve Yaşar Akpençe, Kemal Taşpınarlı ve Efe Taşpınarlı’nın ritmleri de eserin altyapısını tamamlarken, orta kısımda İsmail Tunçbilek bağlamasıyla öne çıkıyor. Vokal kısmında da Eyüp Hamiş’in neyi eseri güçlendiriyor. Ardından yine bir Askan & Taşçeşme eseri albüme adını veren ‘Aşık Oldum’ Ahmet Kolpar düzenlemesiyle yer alıyor. Taşçeşme’nin vokaline eklenen elektronik eklemeler, Hamiş’in neyi ve ritmlerin de eklenmesiyle eserin hareketli yapısını destekliyor. İstanbul Strings’in kemanları ve Selçuk Çakır’ın gitarı, Büyük’ün bası ile esere batılı bir tat katıyor. Orta kısımda bağlamada bu sefer Fatih Doğaner yer alıyor. Vokaller de eseri tamamlıyor. Albümden zamanla öne çıkacağını düşündüğüm bir eser.
Sırada bir başka Askan & Taşçeşme eseri var ‘Canım Yarim’ Kolpar düzenlemesi olan; ritmlerin Çakır’ın gitarlarıyla bütünleştiği ve İstanbul Strings’in kemanlarının eklendiği hareketli eserde Fatih Doğaner’in buzukisi, Büyük’ün basıyla altyapıyı tamamlarken, Aysun Taşçeşme de çift ses vokaliyle eseri güçlendirirken, vokalleriyle Kemal Taşçeşme, Turgut Taşçeşme, Şafak Cansuyu, Ahmet Kolpar, Mesut Yavaş esere güzel bir renk katıyor. Ardından Hakan Taşıyan yorumu ile bilinen bir Askan & Taşçeşme çalışması ‘Geceler’ Kamçı düzenlemesi; İstanbul Strings’in kemanlarına Bülent Altınbaş’ın (Kirpi) klarnetinin eklenerek ön plana çıktığı, Doğaner’in uduyla Doğan’ın kanununun Hamiş’in neyiyle birleşerek eserin duygulu yapısını desteklediği eserde gitar ve ritmler de piyano ile birlikte esere güncel bir anlayış katıyor.
Albüm, günümüzde hala güncelliğini korumaya devam eden sözü-müziği Taşçeşme’ye ait olan ‘Yüreğimden Vurdun Beni’ ile devam ediyor. Kolpar düzenlemesi olan eserde ritmlere Doğaner’in bağlaması ve İstanbul Strings’in yaylıları eklenirken Hamiş’in neyi öne çıkıyor. Vokalle birlikte Çakır’ın gitarı ve Büyük’ün bası da esere dahil oluyor. Çift ses vokal de eserin hareketli yapısını destekliyor. Şafak Cansuyu’nun solo kemanı da orta kısımda esere güzel bir renk katıyor. Güncel bir anlayışla aranje edilen eserin Aysun Taşçeşme yorumu da sevilecektir. Ardından Askan & Taşçeşme çalışması olan ‘İyi Ki Buldum Seni’ Serhat Gündüzler’in piyanosu ve Şenol Arkun’un çellosunun art arda başladığı duygulu eserde akustik bir anlayış hakim, bu bağlamda albümden sevilen bir eser olacaktır. Klavye eşliği de esere güzel bir renk katıyor.
Sıradaki eser bir Askan & Taşçeşme çalışması ‘Bacadan (Roman Havası)’ Kamçı düzenlemesi olan eserde Büyük’ün bası ve İstanbul Strings’in kemanlarıyla başlayan eserde Aykut Sütoğlu’nun klarneti ön plana çıkıyor. Güzelel’in gitarı ve ritmler, vokal grubu ile birlikte altyapıyı tamamlıyor ve eserin hareketli yapısına güzel bir katkı sağlıyor. Ardından özellikle Seda Sayan yorumuyla kulaklarda yer eden bir Ali Tekintüre & Kemal Taşçeşme çalışması ‘Git Git Yoluna’ elektronik ritm ve klavye eklemeleri ile başlayan eserde brass ve trompeti ile Aykut Sütoğlu yer alıyor. Eserin bildiğimiz yapısından daha hareketli olan Kamçı’nın aranjesi, esere güncel bir anlayış katmasından dolayı bu haliyle de sevilecektir.
Son iki eserin sözleri Aysun Taşçeşme’ye, müzikleri Kemal Taşçeşme’ye ait. Her iki eser de Emre Moğulkoç düzenlemesiyle yer almış. İlk olarak ’Sen Yoksun Ya’ Cansuyu’nun solo kemanıyla başlayan eserde Yıldıray Güz’ün uduna Sütoğlu’nun klarneti eşlik ederken vokal ile birlikte Güzelel’in gitarı ve Büyük’ün bası da dahil olarak eserin duygulu yapısını destekliyor. Klavye fon da altyapıyı tamamlıyor. Albümün öne çıkan başarılı eserlerinden biri. Albümden uzun vadede klasikleşecek bir eser. Son eser ise ‘Ayırdılar’ İstanbul Strings’in kemanları ve Güzelel’in gitarıyla başlayan eserde klavye eşliği ve ritmler eserin duygulu yapısına katkı sağlarken Güz’ün udu ve Sütoğlu’nun klarneti de eserde yerini alıyor. Ayşen Cansuyu ve Şafak Cansuyu’nun vokalleri de Büyük’ün bası ile birlikte altyapıyı tamamlıyor. Bir başka başarılı eser olarak albüme güzel bir final oluyor.
Aysun Taşçeşme, hem eserleri güçlendiren başarılı yorumuyla, hem de usta bir müzisyen kadrosunu bir araya getirmesinden dolayı bu ilk albümüyle, ailedeki diğer Taşçeşme’ler gibi Taşçeşme müzikalitesini başarılı bir şekilde devam ediyor.
Yorum Ekle