İlk olarak 2014 yılında ’Nefes’ albümüyle dinlediğimiz sanatçı Ozan Özdemir, birkaç single çalışma sonrası ikinci albümü ‘Çınar’ı geçtiğimiz haftalarda Güvercin Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Müzik yönetmenliğini Dersim Çelik ile birlikte Ozan Özdemir üstleniyor. ‘Yar Diye’ ve ‘Halay Potpori’ hariç aranjeler Dersim Çelik’e ait. Albümde ağırlıklı olarak Özgür Ata ve Ozan Koç’un besteleri yer alıyor.
İlk eser; besteleri ve yorumu ile tanınan Özgür Ata’ya ait : ‘Duymadın Mı?’ Uğur Varol’un gitarı ve Ömer Arslan’ın perküsyonuyla akustik bir şekilde başlayan eser, Eren Turan’ın bağlamasıyla devam ediyor ve son kısımda Sinan Acar’ın öne çıkan kemanıyla tamamlanıyor. Güzel bir başlangıç eseri. Ardından YouTube’da bağlama performansları ile de tanıdığımız Ozan Koç’un bestesi ‘İstemem’ de Aşkın Akgül’ün duduk-mey-zurna eşlikleri ön plana çıkıyor, kavalda İlker Işık, gitarda Varol, bağlamalarda Koray Çatal’ın yer aldığı eserde Arslan’ın perküsyon ve akustik davuluyla altyapı tamamlanıyor. Albümün öne çıkan eserlerinden.
Üçüncü eser; başarılı sanatçı Cemal Öztaş’ın sevilen bir eseri ‘Ne Fayda’, Mustafa Sorgun’un meyi ve Turan’ın bağlamasıyla başlıyor, Varol’un gitarı, Turan’ın bağlaması ile birlikte Arslan’ın perküsyonu aynı uyumu devam ettiriyor ve Özdemir’in yorumu da esere güzel bir boyut katıyor. Ardından Ozan Koç’tan bir başka eser geliyor: ‘Geri Dön’ Çatal’ın bağlaması ve Arslan’ın akustik davulu ön planda, Varol’un gitarı biraz daha sade bir şekilde altyapıyı tamamlıyor. Orta kısımda Sorgun’un mey solosu başarılı. Diğer Ozan Koç eseri ‘İstemem’ deki gibi Koç, ismini mahlası olarak kullanıyor.
Beşinci eser; Özgür Ata’dan bir başka eser; ‘Yarmısın Elmisin’ Sorgun’un meyi ve Işık’ın kavalının başarılı uyumuyla başlıyor, Arslan’ın perküsyonu ve Turan’ın bağlaması ile birlikte Varol’un gitarı da eserin güncel formunu sağlıyor. Orta kısımda Sorgun’un meyi ön plana çıkıyor. Ardından başarılı sanatçı Vedat Gündoğdu’nun ‘Belirsiz’ albümünde dinlediğimiz bestesi ‘Ne Dersin’ geliyor. Aşkın Akgül’ün duduk eşliği ve Varol’un gitarıyla başlayan yorumda Çatal’ın bağlamasının yanı sıra Arslan’ın perküsyonu da güzel bir renk katıyor. Başarılı bir yeniden yorumlama olmuş.
Yedinci eser Özgür Ata’nın bestesi ‘Yar Diye’ geliyor, albümde ritmik yapısıyla öne çıkan bir eser, bağlamalar bu sefer Baran Özer tarafından icra ediliyor, Varol’un gitarı ve Arslan’ın perküsyonu aynı uyumu sürdürüyor. Ardından Ali Kızıltuğ klasiği bir uzun hava : ‘Zalım Yar’ Çatal’ın divan bağlaması ve Emre Ay’ın gitarıyla sade bir altyapıya sahip. Bununla birlikte orta kısımdan itibaren Hikmet Karadeniz’in kemanı da aynı sade yapıyı devam ettiriyor. Ayrıca Karadeniz, eserde Özdemir ile düet yapıyor.
Dokuzuncu eser Ozan Koç’un bir eseri ‘Karnın Doydu Mu’ Özer’in bağlamasıyla açılan, Varol’un gitarının altyapıyı tamamladığı ve Arslan’ın başarılı perküsyon eşliğinin öne çıkmaya devam ettiği eserde orta kısımdan sonra Hüseyin Cengiz’in mey ve zurnası esere güzel bir renk katıyor. Ardından yine bir Ozan Koç eseri, ’Sevda Yakar Kül Eder’de de Işık’ın kavalı, Varol’un gitarı, Özer’in bağlamasının yanında Arslan’ın perküsyonunun başarılı bir uyum sağlıyor. Albümde öne çıkan eserlerden.
Son olarak bir Halay Potpori var, aranje bu sefer Nehir Sudolmuş’a ait. Sevilen üç halay ‘Dewzer’ ‘Xezane’ ve ‘Pili Pili Bende’ bir arada. Elektronik ritmler, eseri biraz daha güncel bir yorum haline getiriyor. Eren Turan’ın bağlaması, Engin Yıldız’ın özellikle Dewzer’in orta kısmında solo olarak ön plana çıkan gitarı, Hüseyin Cengiz’in mey ve zurna eşliği ile albüme güzel bir final oluyor.
Türkülerin yoldaşlığı demiştim başlıkta, Özdemir’in açılış yazısında yazdığı ‘Türkülerimizi kendime yoldaş yaptım.’ cümlesinden ilham alarak… Özdemir türküleri kendisine yoldaş etmiş ve hem türkülere hem de türkü formundaki bestelere sahip çıkmış. Yeni besteler, sevilen bestelere güzel yorumlar ve Dersim Çelik’in akustiğe dayalı başarılı aranjesinin yanında Özdemir’in ilk albümdeki başarılı vokalinin bu albümde de devam etmesi, albümü dinlenmeye değer kılıyor.
Yorum Ekle