Müzik

Üner’in müzik kariyeri için önemli bir dönüm noktası : Ersay Üner – Nokta…

Ersay Üner yıllar içinde bir dönemi yansıtan eserlerin sahibi oldu ve halen de olmaya devam ediyor. Bununla birlikte Üner, 2015 yılında ilk teklisi Yürüdüm ile yorumculuk yönünü de daha çok dinleyiciyle buluşma imkanı elde etmiş ve İki Aşık teklisi ile Tatlım Tatlım filmine yaptığı-seslendirdiği şarkı ile de artık yorumculuk yönüyle pek çok kitleye seslenir olmuştu. Şimdi ise Üner, bir ‘ilk’ albümü DMC etiketiyle geçtiğimiz aylarda dinleyicilerle buluşturdu : Nokta…

SM Production yapımı olan albümün prodüktörlüğünü Büşra Pekin ve Ersay Üner üstleniyor. Mix ve mastering çalışması ise (İki Aşık’ın L.A California’da Benny Steele tarafından, Tatlım Tatlım’ın ise Özgür Yurtoğlu tarafından yapılan mix çalışması haricinde) Tarık Ceran’a (Digilog by TC) ait.

Albümdeki söz ve müzikler ve Yıldızlar’ı düzenleyen Ozan Bayraşa haricindeki tüm düzenlemeler Ersay Üner imzası taşıyor.

Albüm, albüme ismini veren ‘Nokta’ ile açılıyor. 1980’lerin tınılarını taşıyan bir klavye solo ile başlayan ve elektronik ritmlerin Üner’in vokaliyle dengelendiği eserde ritmlerin çeşitliği eserin canlı yapısını destekliyor. Orta kısımdaki klavye solo akılda kalıcı ve sanki eski dönemlerin tınılarıyla günümüz tınılarını birleştiriyormuşçasına bir sentez haline geliyor. Bu bağlamda Üner eserleri arasında da farklı ve başarılı bir deneme olarak yerini alacaktır. Ardından ‘Güm’ geliyor. İstanbul Strings’in yaylıları ve Mehmet Akatay’ın perküsyonlarının elektronik ritmlerle uyumuyla başlayan eserde Mustafa İpekçioğlu’nun udu da yer yer öne çıkıyor; Üner’in çift ses vokali de başarılı. Orta kısımda İpekçioğlu’nun ud solosu esere güzel bir tını katıyor ve eseri canlı kılıyor.

Sıradaki eser ‘Selam’ ney sample ile başlayan eserde elektronik ritmler ve Akatay’ın perküsyonunun uyumu eserin hareketli yapısını desteklerken Ozan Bayraşa’nın akustik gitarı yer yer öne çıkarak İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengeleniyor. Üner de elektro gitarıyla eseri güçlendiriyor. Orta kısımda klavye-kanun solo da yaylılarla uyumlu olarak ilerliyor. Kısa sürede DJ setlistlerine girecektir. Ardından ‘Yıldızlar’ klavye-vokal-ritm uyumuyla bir reggae formunda başlayan eserde Sarah Nile Cameron ve Melsum Erdost’un vokalleri öne çıkıyor ve Bayraşa da vokaliyle eseri destekliyor. Selim Siyami Sümer de elektrosuyla yer yer öne çıkıyor. Son kısımda Hasan Gözetlik’in trombon ve trompet sololarının uyumu başarılı. Bununla birlikte eserin son kısmı (outro melodi) Bayraşa imzası taşıyor.

Albüm ‘Sana Mı Yanayım?’ Ile devam ediyor. Klavye solo ile 1990’ların tınılarını andırarak başlayan eserde elektronik ritm ve Akatay’ın perküsyonunun uyumu yine aynı başarıyla devam ediyor. Üner çift ses vokaliyle de eseri destekliyor ve İstanbul Strings’in yaylıları da eserin hareketli yapısını tamamlıyor ve yaylı kompozisyon müziksel bakımdan farklı sürprizlerle dolu. Orta kısımda Üner’in midi klarnet solosu başarılı.

Son iki eser de Üner’in yayınlanmış son iki teklisi oluyor (böylece Üner’in ilk teklisi ‘Yürüdüm’ haricindeki tüm Üner teklileri de bir araya toplanmış oluyor) ilk önce Üner’in Kasım 2017’de dinleyicilerle buluşan üçüncü teklisi ‘İki Aşık’ elektronik ritm-klavye uyumuyla başlayan eserdeki klavye solo akılda kalıcı ve Üner de elektrosuyla eseri destekliyor ve Üner’in çift ses vokali de eseri destekliyor. İlk çıktığından itibaren yılın sevilen eserlerinden biri haline gelen eser, albümün müzikselliğiyle de örtüştüğü için hiç eğreti durmuyor. on olarak da aynı isimli filme yaptığı şarkısı ile Mart 2017’de yayınlanan ikinci teklisi ‘Tatlım Tatlım’ geliyor. gitar-perküsyon ve basın desteklediği eserde özellikle orta kısımdaki keman solo başarılı. Bu eser de aynı şekilde hem filmle özdeşleşmiş hem de Öner’i bu sefer bir ‘yorumcu’ olarak dinleyicilere tanıtan önemli adımlardan biri olmuştu.

Albüm, hem Üner’in yıllar içinde kendi üslubunu bulan müzikselliğinin bir örneği olmasının yanı sıra, yorumculuktaki başarısını da bu ilk albüm ile bir kez daha kanıtlayarak; Üner’in müzik kariyeri için önemli bir dönüm noktası oluyor.