Ceylan Bozkurt… Bu Alem teklisiyle çıkış yapalı iki yılı ve başarılı çalışmaları geride bırakan Bozkurt, bir süredir Ceybesk ismiyle yeni teklilerini dinleyicilerle buluşturmaya devam ediyor. Şimdi ise yine kendi eseri “Bir Daha Mı Asla”yı Grand Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Ceybesk ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle Bu Alem’e kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız? Bu bağlamda müzik eğitimleriniz ve yarışma deneyiminiz size müziksel anlamda neler kattı?
-Aslında kendimi bildim bileli müzikle uğraşıyorum ama ilk profesyonel olarak müziğe başlangıç noktam bağlama çalarak oldu. Daha sonrasında ilk stüdyo deneyimim 17 yaşındayken Renault’a trafik konulu bir çocuk şarkısı yaptığında başladı ardından bu proje ile birlikte ilk defa kendime ait bir şarkının sözünü ve bestesini yapmış oldum daha sonrasında üniversitede ilk sahne deneyimlerimi gerçekleştirdim. Edirne’de Trakyafest’te sahne aldım.
Öte yandan uzun zamandır yönetmen-prodüktör Buğra Karaçam ile çalışıyorsunuz. Kendisi ile yollarınız nasıl kesişti ve bu bağı devam ettirebilmek için nasıl bir duygu?
-Buğra ile Huzurum Ol teklim çalışması ile tanıştım o zaman bir arkadaşlığımız vardı Huzurum Ol’un prodüksiyon görevini o üstlenmek istedi. Elinde bir şarkı vardı ve bunu benim okumamı istemişti o şekilde tanıştık ardından bir buçuk yıl gibi bir süre görüşmedik. Sonra yollarımız tekrar bir müzik şirketinde kesişti ve o gün bu gündür çalışıyoruz. Buğra ile birlikte çalışmak yaptığım işi daha çok sevmeme vesile oldu.
Ayrıca Milyon TV’de Milyon Çocuk programını sunmaya başlamanız nasıl gelişti? Bu bağlamda böyle bir çalışmada yer almak sizin için nasıl bir duygu oldu ve bu program ile ilgili hem çocuklardan hem de büyüklerden nasıl geri dönüşler aldınız?
-Aslında çocuklar ile olan iletişimim her zaman kuvvetli olmuştur ve ilk soruda da bahsettiğim gibi ilk stüdyo deneyimim bir çocuk şarkısı besteleyerek başladı. O dönem çalıştığım Arpej Yapım daha önce yaptığım bu projeyi baz alarak benden Milyon TV’de uykudan önce çocukların izleyebileceği bir masal programı yapmamı istediler. Ben de seve seve bu teklifi kabul ederek yaklaşık 30 bölüm süren bir program yapmış oldum ve etrafımdaki insanlardan bununla ilgili çok güzel tepkiler aldım.
Bir EP yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda Bu Alem’in sahibi Sezgi Erciyas, düzenlemeyi üstlenen Özgür Karakaya ve yapımı üstlenen Arpej Yapım ile yollarınız nasıl kesişti? Bu Alem şarkınız ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Artık sesimi tüm Türkiye’ye duyurmak istediğim için Bu Alem ile birlikte ilk çıkışımı yaptım. Arpej ile yollarım bir tanıdık vesilesi ile kesişti. Adından Sezgi Erciyes ve Özgür Karakaya ile çalışmama vesile Özlem Özbakan oldu. Beni çok tatmin edici dönüşler alamadım ama ilk çalışmam olduğu için çok mutluydum.
Ayrıca Bu Alem’in iki farklı versiyonunu yapma fikri nasıl gelişti?
-Zaten Bu Alem’in ilk versiyonu akustik olduğu için o versiyonunu da çok sevdiğim için hareketli versiyonunu yaptıktan hemen sonra akustik versiyonun da kaydını aldık.
İkinci tekliniz “Kalpten Vurma”nın sözlerini yazan Gökçe Sümer ve beste-düzenlemesini üstlenen Murat Rozyyev ile yollarınız nasıl kesişti? Kalpten Vurma ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Gökçe çok sevdiğim bir arkadaşımdır. Şarkıyı bana yolladığında şarkının duygusunu çok sevdiğim için hemen şarkıyı çıkarmak istedim ve o dönem çalıştığım Arpej Yapım vesilesi ile Murat ile birlikte aranjesini bitirdik.
Üçüncü tekliniz “Huzurum Ol”un sahibi Decrat ve düzenlemeyi üstlenen Barış Engürlü ile yollarınız nasıl kesişti? Huzurum Ol ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Huzurum Ol benim içimden gelerek yaptığım bir projeydi. Başta da belirttiğim gibi bu işin prodüksiyon bölümünü Buğra Karaçam yürütüyordu. Decrat sevdiğimiz bir hit bir söz yazarı. O dönem elinde harika bir şarkısı vardı. Buğra benden bu şarkıyı seslendirmemi istedi. Açıkçası Huzurum Ol o dönemdeki en sevdiğim işlerim arasındadır. Barış Engürlü ile de Buğra sayesinde tanıştım.
Dördüncü tekliniz “Git Artık İşine”yi birlikte yazdığınız Mert Kaya & Özhan Urun, düzenlemeyi üstlenen Can Tosun ve Eva Records ile yollarınız nasıl kesişti?
-Git Artık İşine sözü ve bestesi kendime ait olan ilk şarkımdı. Bu şarkıyı Can Tosun vesilesi ile Eva Records’tan çıkarttım.
Beşinci tekliniz “Ya Sabır” ile Ceybesk ismiyle bilinmeye başladınız. Öte yandan “Ya Sabır”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi yapan İlkan Günüç ve Mahzen Fabrick ile yollarınız nasıl kesişti?
-Bu evreden sonra git gide profesyonelleşmeye başladım. Ya Sabır İlkan Günüç’ün yönlendirmesi ile birlikte yazdığım bir şarkıydı. Daha sonra Ya Sabır şarkısının aranjesi ve prodüktörlüğünü İlkan Günüç üstlendi. Ardından şarkım TFB Records ve Mahzen Fabrick ortak çalışması olduğu için Mahzen Fabrick kanalından çıktı. Ya Sabır Şarkısı ile birlikte yeni kimliğim Ceybesk ortaya çıktı.
Altıncı tekliniz bu sefer Erdal Toprak ile “Yağmurum Ol” (akustik) oldu. Erdal Toprak ve düzenlemeyi üstlenen Milli B ile yollarınız nasıl kesişti? Düetin kayıt süreci nasıl gelişti?
-Yağmurum Ol şarkısını çok sevdiğim ve kendi sesime yakıştırdığım için akustik versiyonunu yapmak istedim. Daha sonra Erdal abiden şarkıyı almak için rica ettik. O da bizi kırmayıp şarkıyı okumama izin verdi. Mili ile yolum Buğra vesilesi ile keşişti. Birlikte yaptığımız ilk işimiz Yağmurum Ol oldu. Hatta ardından Erdal abi yorumumu çok beğendiği için kendisi de şarkıya eşlik etti. Bu proje, Buğra Karaçam prodüktörlüğünde kendi kanalımda yayınladığım ilk şarkı oldu.
En son kendi eseriniz ve Milli B düzenlemesi “Bir Daha Mı Asla”yı dinleyicilerle buluşturdunuz. “Bir Daha Mı Asla”nın oluşum süreci nasıl gelişti? Grand Müzik ile yollarınız nasıl kesişti? “Bir Daha Mı Asla” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-“Bir Daha Mı Asla” şarkısının sözleri ve bestesi bana aittir. Ben şarkıyı yaptıktan sonra Buğra’ya dinlettim. O da şarkıyı çok beğendiği için Mili ile paylaştı. Ardından bir süre Mili ile birlikte şarkının üzerinde çalışarak birkaç değişiklikler yaptık ve şarkı şu anki haline geldi. Çok güzel geri dönüşler alıyoruz.
Bir Daha Mı Asla’nın Karaçam yönetmenliğindeki klibinin oluşum süreci nasıl gelişti? Klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Klip aşamasına geldiğimizde klibin hikayesini Buğra ile birlikte tasarladıktan sonra çekimlerimizi kalabalık bir ekip ile gerçekleştirdik ve şu anda klip için de çok güzel geri dönüşler alıyoruz.
Kendi müzik tarzınızı nasıl tanımlarsınız?
-Ceybesk; biraz pop biraz arabesk yani kısacası Ceylan’ın Cey’i Arabesk’in Beski diyelim.
Bir Daha Mı Asla’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii ki var. Sözü ve müziği bana ait olan yeni teklim “Meşgul Numara” ilerleyen haftalarda yakın zamanda sizlerle olacak.
Ceybesk’e bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Bir Daha Mı Asla”yı tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle