Ceren Hocaoğlu… Çocuk yaştan beri müziğe olan tutkusu doğrultusunda hem kendi şarkılarını yazan hem de lisans anlamında Mimarlık alanında ilerlese de müzik kariyerini de aynı doğrultuda devam ettiren Hocaoğlu, teklileriyle dinleyicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor. En son yeni teklisi “Döngüm”ü Paw Music Entertainnment etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Hocaoğlu ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Deli”ye kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Ortaokul ve lise yıllarımda okul korolarında, yaşadığım yerde çeşitli müzik gruplarıyla çalıştım ve etkinliklerde sahne aldım. Daha sonra üniversite yıllarında farklı organizasyonlarda farklı gruplarla birlikte sahne alıp, çeşitli yarışmalara katıldım. Mimarlık zor bir meslek olmasına rağmen, çalışma hayatımın yanı sıra müzikten hiç kopmadan üretmeye devam ettim.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda “Deli”yi birlikte yaptığınız Beeting ve halen çalıştığınız Paw Music Entertainment ile yollarınız nasıl kesişti? “Deli” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Daha önceki bestelerimin tekrar gündeme gelmesi üzerine, şirkette beraber çalıştığım iş arkadaşım (kendisi Paw Music Entertainment kurucularından) “Bu şarkıları yayınlayalım!” diyerek sohbete başladı ve sohbet bittiğinde şarkılarımı yayınlamıştık bile! (gülüyor) Beeting ile beni tanıştırdılar ve söz-müziği kendime ait olan “Deli”yi kaydettik. Çok güzel geri dönüşler aldım. Yakın çevrem, beni daha önce dinleyen ve takip eden kişiler çok güzel yorumlarda bulundular ve yeni dinleyiciler ile buluşma fırsatım oldu. Dinleyen destekleyen ve takip eden kişilere buradan teşekkürlerimi sunuyorum.
İlk solo tekliniz “Hiç”in oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Murat Kahraman ile yollarınız nasıl kesişti? “Hiç” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Şarkıları genelde tek yazıyorum. “Hiç” eski bir arkadaşımla karşılaşmamdan sonra kendiliğinden gelen şarkılardan oldu. Bazen birinin bir kelimesi kocaman bir hikaye başlatabiliyor. Murat ile eskiye dayalı bir arkadaşlığımız var. Daha önce de başka kayıtlar için denk gelmiştik onunla sonra bir anda kendimizi “Hiç” e kaptırmış olarak bulduk. Şarkıya geri dönüşler de emeğimizin hakkını verecek şekilde oldu. Talihsiz bir dönemde yayınladık aslında; deprem dönemine denk geldi, önceden planlanmış bir durum olduğundan önüne geçemedik. Ama tüm gelirleri deprem bölgesine bağışladık; bu, şarkıyı benim için daha da değerli kıldı.
Ayrıca Akustikhane’de yer aldınız. Akustikhane ile yollarınız nasıl kesişti? “Melankoli” ve “Duy Beni” eserlerinin oluşum süreci nasıl gelişti? Bu iki şarkınız ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Akustikhane ekibi sosyal medya üzerinden benimle iletişime geçtiler. Sözü-müziği kendime ait olan ve daha önce yayınlamadığım “Melankoli” ve “Duy Beni” şarkılarımı seçtim. Çok keyifli ve eğlenceli iki çalışma yaptık, geri dönüşler çok güzeldi. Süreçte yer alan tüm ekibe buradan tekrar teşekkür ediyorum.
En son “Döngüm”ü dinleyicilerle buluşturdunuz. “Döngüm”ün oluşum süreci nasıl gelişti?
-“Döngüm”, “Hiç”in hikayesel olarak devamı niteliğinde. “Döngüm” sürecinde içsel olarak yoğun bir dönemden geçtim. Kendini keşfetmek her adımda yıkıp-yapmak gibi. Yapıp yıkmak gibi olduğundaysa da, bir şey yazılır hale geliyor. “Döngüm” şarkısı “Hiç” ile başlayan -aşk- ile hayat bulurken kendi döngüsünde takılı kalan birinin hikayesini anlatıyor. Giderken kalan, kalırken susan, susarken kaybolan biri. Umarım dinleyicilerde de yankıları paraleldir.
”Döngüm” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Hislerime ortak olan herkese teşekkür ederim. Yaptığımı değerli kıldı her dinleyen.
Döngüm’ün klibinin oluşum süreci nasıl gelişti? Klibi yöneten Hakan Erim ile yollarınız nasıl kesişti? Klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Hakan ile, Atilla Ural’ın Kenan Doğulu ile yaptığı şarkının yayınlanması ardından ortak arkadaşımız Rasih Burak aracılığı ile tanıştık. Orada klip yönetmeni olarak değil şarkının söz yazarı olarak yer alıyor o ayrı! Döngüm’ün klibi ise tamamen doğal bir şekilde, ortak istekler doğrultusunda gerçekleşti. Geri dönüşler çok mutlu etti bizi. Şarkının olması gereken ruhunu yansıttığını düşünüyorum keza. Edit için Çisil ve Rasih Burak çifti inanılmaz iş çıkardı. Tüm ekibe buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Herkesin daha nice güzel imzalarını göreceğimiz projelere diyerek, güzel bir temenniyle bitireyim soruyu…
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Olduğu gibi, olduğum gibi. Daha dingin, daha yumuşak ve eski halimle, hatta şarkılarımın eski haline kıyasla daha rahat diyebilirim.
”Döngüm”den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Şu an kayıtta olduğumuz 2 adet teklimiz daha var, ruh halim izin verdikçe üretmeye devam ediyorum. Konser, etkinlikler ve proje teklifleri üzerinde çalışmaya devam etmekteyiz ekip olarak. Tüm gelişmeler için beni sosyal medya platformlarından takip etmeye devam edebilirsiniz.
Ceren Hocaoğlu’na bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Döngüm”ü tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle