Son dönemlerin başarılı Kadın MC’lerinden birisi de, Hip-Hop kültürü ve müziğe olan tutkusuyla uzun zamanı geride bırakan genç sanatçı Hira oldu. Art arda tekli ve düetleriyle dinleyicilerin beğenisini kazanan Hira, en son Garaj Müzik etiketiyle “Gecenin Köründe”yi dinleyicilerle buluşturdu. Hira ile Bi’Kuble için; müzik yolculuğunu, teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle Duman Ol’a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Hip-Hop kültürü ile 2010 yılında tanıştım ve yıllarca bu kültürün müzik, dans, grafitti gibi birçok dalının içinde bulundum ve bu kültür içinde büyüdüm. Hayatım boyunca içimde çalan müzikle yaşadım. En zor anlarımda, mutlu anlarımda içimdeki ses hiç susmazdı. Küçük yaşlarda beğendiğim şarkıları yüzlerce kez dinler ve sözlerini ezberlerdim. Tüm bunlarla birlikte kendimi müzikle buldum diyebiliriz. 2018 yılından itibaren daha ağırlıklı rap organizasyonlarında, rap müzik coverları ile sahne almaya başladım. 2019 yılından itibaren de kendi çalışmalarım üzerine yoğunlaştım. Duman Ol’a kadar olan süreçte sürekli üretim halindeydim, fakat paylaşma cesareti bulamıyordum.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz ve bu bağlamda “Duman Ol”un oluşum süreci nasıl gelişti? Müzik ve düzenlemenizi üstlenen Skadoosh ile yollarınız nasıl kesişti? Duman Ol ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Duman Ol’a kadar olan süreçte sürekli üretim halindeydim, fakat hiçbir zaman profesyonel şekilde kayıt aşaması sürecine geçmemiştim. Bu şarkının müzik ve düzenlemesini üstlenen Skadoosh ile stüdyoya kapanıp çok kısa bir zamanda “Duman Ol” isimli ilk teklimi, tasarım ve klip montaj gibi her evresinde kendim yer alarak 7 Şubat 2020 de bağımsız bir sanatçı olarak yayınladım. O kadar güzel geri dönüşler aldım ki, “İyi ki müzik yapıyorum!” dedim.
İkinci tekliniz Tina Diak ile ortak çalışma Skadoosh bestesi “Porche”un oluşum süreci nasıl gelişti? Tina Diak ve PDND Müzik ile yollarınız nasıl kesişti? “Porche” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Aslen Afrikalı olan Tina Diak ile Ezhel sayesinde Ankara’da tanıştık. Kısa zaman içinde çok iyi anlaştık ve müzik yapmaya karar verdik. Sözlerimizde, yeni nesil Türkçe Rap alanındaki Kadın MC’lere gelen eleştirilere cevap verdiğimiz teklide müzik dışında; çekim, klip montaj ve tasarım gibi her evresinde yer aldım. Müzik, mix ve mastering işlemleri Skadoosh’a ait şarkımız Porche PDND Müzik etiketiyle dijital platformlarda ve PDND Müzik’in YouTube kanalında yayınlandı. Şarkıya olan dönüşler ise güzeldi tabii.
Üçüncü tekliniz “Zor”un oluşum süreci nasıl gelişti? Beati üstlenen dirtycat ve Garaj Müzik ile yollarınız nasıl kesişti? “Zor” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Ben şarkılarımı o an ne hissedersem ona göre yapan biriyim. “Zor” vazgeçme ve başarma duygularının çatıştığı bir sürecin müzikal yansıması diyebilirim. Özellikle pandemi döneminde, sanatçıların hayallerine giden yolların ne kadar zor ve engebeli olduğunun farkındalığını müzik ile anlatmayı hedeflediğim bu şarkıda, sahte duygular yerine inanç ve umut ile devam edilmesi gerektiğini anlattım. Kısa bir aradan sonra üzerinde çalıştığım; sözleri kendime, altyapısı dirtycat’e ait olan tekli Garaj Müzik etiketiyle yayınlandı. Garaj Müzik ile devamlı çalışabileceğim bir şirket arayışında olduğum süreçte tanıştık ve şartlarda anlaştık, bunun için mutluyum.
Dördüncü tekliniz Effie ile ortak çalışma “Kumpas”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Effie ile yollarınız nasıl kesişti? “Kumpas” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Kumpas, pandeminin en yoğun hissedildiği karantina günlerinde ev ortamında kaydedildi. Stüdyoda otururken aniden verilen bir karar sonucu altyapıyı seçtik ve sözlerini yazdık. Üstelik Effie’nin ilk yayınlanan şarkısı olan bu şarkı, demosunu arkadaş ortamlarımızda dinlenirken çok beğenildi ve bu şarkıyı yayınlama kararı aldık. Bünyamin Ermiş yönetmenliğinde dikkat çekici mesajlar veren vintage temalı bir klip çekildi. Çok saygı duyuyorum Effie ile olan her işe. Ses uyumumuz ile mükemmel bir iş ortaya çıkardık ki devamı da gelecek. Umarım her şeyin en iyisi olur ikimiz için de.
Beşinci tekliniz olarak Zor’un Remix versiyonunu dinleyicilerle buluşturdunuz. Remix versiyon yapma fikri ve oluşum süreci nasıl gelişti? Prodüksiyonu üstlenen Rexart ile yollarınız nasıl kesişti? Zor’un remix versiyonu ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Deep house ve melodik techno dinlemeyi çok seviyorum. Rexart ile de Instagram üzerinden tanışmıştık ve beğendiğim tarzda remixler yapıyordu. Bu versiyonda özellikle ülkemizde yaşanan zorlukları etnik bir sound ile anlatmayı hedefledik ve ilk etnik deep house çalışması olan; sözü ve müziği bana, altyapısı Rexart’a ait olan “Zor Remix” ortaya çıktı. Live tadındaki müzik videosu eşliğinde yayınladık. Çevremde elektronik müzik seven çok arkadaşım beni destekledi ve çok güzel geri dönüşler aldım. Kendi şarkılarımın, bu tarzda remix versiyonlarını yapmaya devam edeceğim.
En son yine Effie prodüksiyonu ile “Gecenin Köründe”yi dinleyicilerle buluşturdunuz. Gecenin Köründe’nin oluşum süreci nasıl gelişti?
-Üretken bir döneme girmiş olduğum bu süreçte İstanbul’a giderek 10 gün stüdyoya kapandım. Gecenin Köründe ve bundan sonra çıkacak iki teklimin profesyonel kayıtlarını orada tamamladım. Sözü ve müziği bana, aranjesi Effie’ye, mix-mastering ise Kadim Tekin’e ait olan, geçmişle hesaplaşma üzerine kurulu ve kaybedilen aşklara dair bu trap çalışmasında Burak Darende’nin 3D modelleme ile oluşturduğu lirik video eşlik ediyor. Beraber çalıştığım tüm insanlar o kadar yetenekli ve enerji uyumumuz o kadar iyi ki; bu yüzden süreçten de, ortaya çıkan işten de çok mutluyum.
Gecenin Köründe ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Bu tekli ile iyi bir dinlenme yakalayıp Spotify’da Kadın MC’ler kapağı olmayı ve 0 KM, Equal Türkiye gibi listelere girmeyi başardım. Bu benim için başlangıç fakat çok güzel bir başarı. Gecenin Köründe sayesinde çok farklı insanlara ulaştım. Çok güzel geri dönüşler aldım. Dinleyicilerime minnettarım. Bu tarzda ilerleyeceğim.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Müziğimi tanımlamak benim için zor çünkü hoşuma giden her soundu kullanmaya çalışıyorum, belirli bir tarzım yok. “R&B/Hip-Hop/Trap/Trap-Soul/Alternative” gibi melodik ilerlemeyi seviyorum. Sözlerimi kendim yazmaktayım ve şarkılarımda genel olarak kendi hayat tecrübelerimi yansıtıyorum.
Gecenin Köründe’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii ki var. Üretken bir döneme girdiğimi söylemiştim. Kesinleşen projelerim şu şekilde; 1 Nisan’da modern duygusal trap çalışmam olan “Bu Benim Yanlışım” yayınlanacak. Sözü ve müziği bana, altyapısı Morde808’e ve mix-masteringi Kadim Tekin’e ait olan bu tekli, yanlışlar üzerinde kurulu duygular ve davranışlarla samimi bir dille yüzleştirecek. 13 Mayıs’ta ise klip çekimlerini tamamladığımız ve benim için çok özel bir şarkım yayınlanacak. Çok farklı ve sürpriz şeyler olacak, mutlaka bekleyin. Kendimi müzikle buluyorum. Tüm bunlarla Türkiye’de görmek istenilen işlere imza atmak istiyorum ve Türkiye’yi dünyada temsil etme hedefim olduğunu da söylemek isterim.
Hira’ya bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Gecenin Köründe”yi tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle