Sultan Tulay… Mesleki anlamda mühendislik anlamında ilerlese de, içindeki müzik aşkının peşinden gitmeye karar vererek bu alanda hayallerini gerçekleştirmeye başladı ve Sultan Tulay on Stage projesi kapsamındaki üç başarılı tekliyi dinleyicilerle buluşturmuşken şimdi ise ilk defa seslendirilen bir şarkıyı; yani ağabeyi Engin Tulay’ın yıllar önce yazdığı bir şarkı “Seninle”yi Mayart Production etiketiyle yeni teklisi olarak dinleyicilerle buluşturdu. Tulay ile Bi’Kuble için; müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Perişanım Şimdi”ye kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Hayatımda her zaman müzik bana eşlik etti. Perişanım Şimdi ile profesyonel müzik yaşantıma başladım. Daha önceleri her zaman sesi güzel olarak bilinen, ailesinde hemen hemen her toplantıda müzik yer alan, besteci ve solist abilerimle her an müzik yapan bir yaşantım oldu. Lise korolarında ve üniversite müzik gruplarında yer aldım. Müzik ruhuma hep çok iyi geldi.
Bir tekli yayınlamaya, böylece Sultan Tulay on Stage projesini yapmaya başlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda Sezen Aksu klasiği “Perişanım Şimdi”yi ilk tekliniz olarak yorumlama fikri nasıl gelişti? Tüm teklilerinizin yapımını Mayart olarak üstlenen Erkan Güleryüz ve düzenlemesini yapan A. Soner Kıvanç ile yollarınız nasıl kesişti?
-Aslında her şey “Benim bir hayalim var!” cümlesi ile başladı. Menajerim ve eski dostum Sonnur Kurtuluş beni Soner Kıvanç ile bir Burak Kut konseri sonrası tanıştırdı. Soner Kıvanç’a ait Kiwi Stüdyo’da bazı demo kayıtlar yaptık. Bu benim hayalimdi. Stüdyo ortamında bilinen bir şarkıyı söylemek istiyordum. Şarkıyı okudum ve çok beğenildi. Hemen akabinde sözü ve bestesi abime ait olan şarkıların kayıtlarını yaptık. O sıralar Erkan Güleryüz ile Soner Kıvanç sayesinde yollarımız kesişti ve cover projemiz olan Sultan Tulay On Stage projemize başladık. Kayıtlar Stüdyo Kiwi’de Soner Kıvanç aranjörlüğünde gerçekleşti. Tüm enstrümanlar canlı çalındı. Coverları yaparken fark yaratalım, bilinen versiyonun dışına çıkalım istedik. Bu sırada sevgilli Erkan Güleryüz Perişanım Şimdi’yi flemenko olarak kaydetmeyi önerdi, onun da düzenlemeye katkısıyla ve kayıt muhteşem geçti. İçimize çok sindi ve projenin çıkış şarkısı olarak öne çıktı.
Perişanım Şimdi yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-İspanyol ezgileri ile okumak şarkıya biraz isyankar bir hava kattı ve bu tat çok beğenildi. Çok olumlu geri dönüşler aldım. Gelecekte yapacağım cover çalışmalarında yine bu tarz alışılmışın dışında soundlar yakalamayı planlıyorum.
İkinci tekliniz yine bir Sezen Aksu klasiği “Büklüm Büklüm” oldu. Bu şarkıyı yorumlamaya nasıl karar verdiniz ve yorumunuz ile ilgili nasıl bir dönüşler aldınız?
-“Büklüm Büklüm” Sezen Aksu’nun en sevilen şarkılarından. Şarkıyı söylemeyi planladığımı yakın çevremle paylaştığımda oldukça olumlu geri dönüşler aldım. Şarkıyı sevmeyen yok açıkçası. Gerçekten duygusu çok yüksek, armonisi çok güçlü bir şarkı. Aynı zamanda yorumlaması da kolay olmayan bir şarkı. Yorumum özellikle bu şarkıda çok beğenildi. Ben de söylemekten çok keyif aldım.
Üçüncü tekliniz bu sefer bir türkü “Yekte” oldu. Bu türküyü yorumlamaya nasıl karar verdiniz ve yorumunuz ile ilgili nasıl bir dönüşler aldınız?
-Yekte çok eski bir türkü. Çok da seviliyor. Şarkıyı sevgili Maestro’m Soner Kıvanç “Funk” tarzında aranje etti. Bana da söylemek düştü. Kendimi yakın hissettiğim bir tarz. Yekte bu haliyle çok beğenildi. Birçok dinleme listesine girdi.
En son bu sefer ağabeyiniz Engin Tulay‘ın eseri “Seninle”yi dinleyicilerle buluşturdunuz. Bu eseri seçmeniz nasıl gelişti?
-Coverlardan sonra kendime ait bir şarkı ile sevenlerimle buluşmak istedim. Seninle çok eski bir şarkı. 30 sene öncesine dayanan bir hikayesi var. Daha küçük bir kızken abim bir gün bu güzel bestesi ile karşıma çıktı. Birlikte çok kez söylediğimiz, kimesin bilmediği bir şarkıydı. Seninle’nin şimdi bu şekilde profesyonel olarak karşımızda olması beni çok mutlu ediyor ve gurur duyuyorum.
Seninle ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Şarkının bir hikayesi olması tabii çok ilgi çekiyor. Sözler çok dokunaklı ve ritm çok akılda kalıcı. Seninle, çok beğeniliyor. Coverlardan sonra bana ait bir şarkı ile çıkmam büyük merak uyandırdı.
Seninle’nin Güleryüz yönetmenliğindeki klibinin oluşumu nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Aşk acısı yaşayan bir kadının, bu acıyı azaltmak adına işten yorgun bir şekilde döndükten sonra mutfağa girip kendi kendine dans edişi ve hala evde iki kişi yaşıyormuşçasına iki kişilik sofra kurması ve kitap yazarak aşk acısını unutmaya çalışmasını konu ediniyor. Klip çekimi esnasında çok eğlendik. Erkan Güleryüz’ün fark yaratan bakış açıları ve Soner Kıvanç’ın profesyonel katkılarıyla klip çok güzel oldu ve çok beğeniliyor. Dünya kadınlar gününde #benbanayeterim etiketiyle sevgili takipçilerimden Instagram hesabıma gelen güçlü kadın videolarımı kolaj yapıp yayınlayacağımı da ayrıca bildirmek isterim.
Kendi müzik tarzınızı nasıl tanımlarsınız?
-Duygusu yüksek, ruha dokunan, his aktarımı güçlü yapıya sahip şarkılar seçmeye çalışıyorum. Çünkü benim için şarkı söylerken önemli olan şarkıdaki hissiyatın dinleyene geçmesidir. Bunu başarabildiğim an doyuma ulaşabiliyorum. Bu sebeple bir tarz müziğin değil, duygusunu hissettiğim, hissini geçirebildiğim tüm tarzları seviyorum.
Seninle’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Sultan Tulay on Stage projesi devam edecek. 4 tane daha cover şarkımız var. 1 tanesi İngilizce. Bunlarla birlikte iki adet sözü ve bestesi yine abime ait şarkımın da kaydını yaptık. Onları da en kısa zamanda sevdiklerimle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.
Sultan Tulay’a bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Seninle”yi tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle